W.
wsunął się przez wąskie okno
(jak ja lubię muskać tę linię
drżącą, nagą dłonią).
Wyjrzałem przez lufcik głodny wrażenia
rannego chluśnięcia w nozdrza,
gdy nagle ruszyły na mnie wilki —
olbrzymie jak świerki w borze.
Dotknięte dmącą potęgą oczy
wybałuszyłem szary
ze strachu, spocony, szukając strzały,
łuku, łaski ochrony...
Rozpętane krzywą perspektywą bestie,
jak w dzbanie twarz złudzeniem
bijąca, pierzchły z wilgotnym jękiem,
bo znowu stały się zwykłe.
W dziękczynnym geście kielicha czaszę
uniosłem palcami: niech jej
hemisfera na chwilę choć skupi
boskiego światła kulkę.
* w pierwszym wersie dystychu mamy tylko jedną aliterację i/lub
* zestrój zgłoskowy między drugimi sylabami akcentowanymi jest opuszczany.
Jeśli chodzi o graficzną prezentację, to czasami pary wersów fornyrdislagu są łączone w jeden wers. Ten rodzaj prezentacji przyjęliśmy w tej książce (również dla pozostałych form aliteracyjnych, zob. kviduhattr, ljodahattr, malahattr, i runhenda). Reguły występowania aliteracji zastosowane zostały dosyć ściśle w utworze M. K. (który może kiedyś się pojawi na TW) — tam mamy zawsze dwie zaznaczone aliteracją sylaby w pierwszej części wersu i jedną w drugiej. Natomiast nie stosujemy połączenia między drugimi sylabami akcentowanymi. Dodatkowo występuje tam pewne rozluźnienie formy, gdy zechcemy liczyć akcenty główne. Niekiedy pewne wyrazy jednosylabowe, na które przypada akcent główny, nie są liczone jako akcenty główne, gdy obok występuje też jednosylabowy wyraz akcentowany. Według starogermańskich zasad zbitki spółgłoskowe „sk” czy „st” traktowano jakby były osobnymi spółgłoskami różnymi od „s”. W wierszach pisanych w obecnym cyklu odeszliśmy od tej zasady.
Ljodahattr — to bardziej wzór nordyjskiej strofy niż wersu, jak to jest w wypadku fornyrdislagu (zob. fornyrdislag) czy malahattru (zob. malahattr). Zwykle strofa tej formy składa się z sześciu wersów, które można podzielić na dwa bloki po trzy wersy każdy. W każdym bloku zaś mamy pierwsze dwa wersy połączone aliteracją, zaś trzeci zawiera aliterację wewnętrzną. Przy czym dwa pierwsze wersy mają przynajmniej dwa akcenty każdy, zaś wers trzeci przynajmniej trzy akcenty. Zasady tej formy zostały zastosowane w wierszu W.