X

Logowanie



Zapomiałaś/eś hasła? Przejdź do procedury resetującej.

ZAGUBIENI W REGULAMINIE

Wiersz Miesiąca 0
wolny
2024-10-01 04:20
Dedykuję oziębłej Administracji oraz tym autorom, którzy wsparli moje racje i odważyli się stanąć w obronie wolności indywidualnej interpretacji słowa w kontekście niejasno sprecyzowanego regulaminu.
przekrzykują się głosy nieme na argumenty
regulamin plącze wiersze
w sosie biurokracji poezja milczy –
puste odpowiedzi
szeleszczą jak papier
w który bezsilnie wsiąkają wyrazy
waszej cennej poezji

wytyczne bez sensu
martwe paragrafy
duszona twórczość
przy stole pełnym zimnych urzędniczych masek
gdzie głuche zasady podważają każdy wers

tyle obietnic
lecz nie ma kto ich słuchać
w nieprzebytym gąszczu procedur
człowiek tonie w słowach
które nie dają mu spokoju
Zaległości nadrobię w czasie możliwie krótkim.
autor

Ocena wiersza

Wiersz został oceniony
15 razy
Treść

6
5
5
6
4
1
3
0
2
0
1
1
0
2
Warsztat

6
3
5
8
4
1
3
0
2
1
1
1
0
1

Zaloguj się, aby móc dodać ocenę wiersza.





Komentarze

Kolor wiersza: zielony


Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.


januszek
januszek
2024-10-02
:)
"Fatum"
(" a nie mówiłem" powtórzę za rodzicami
wystarczy o 1cm.próg przekroczyć i już jesteś spalony)
ale wzorem C.K. Norwida

I.

Jak dziki zwierz, przyszło nieszczęście do człowieka
I zatopiło weń fatalne oczy...
Czeka,
Czy człowiek zboczy.
II.

Lecz on odejrzał mu, jak gdy artysta
Mierzy swojego kształt modelu;
I spostrzegło, że on patrzy, co skorzysta
Na swym nieprzyjacielu —
I zachwiało się całą postaci wagą
I niema go!

:))


sturecki
2024-10-03
Powiedzmy, że dopiero podpalony i w stanie gaszenia. Dzięki.

NO1R<sup>(*)</sup>
NO1R(*)
2024-10-01
Wydaje mi się, że to problem z niczego.
Ocenianie jest banalnie proste: treść i warsztat.
A jak nie jesteś pewny warsztatu to dawaj po pięć lub sześć gwiazdek, na przemian.
Te oceny same w sobie nie mają żadnej wartości prócz delikatnego zorientowania kolejnych czytelników na "poziom" danego utworu.
A to dlatego, że czytałem wiele dobrych wierszy, które przeszły bez echa lub były niezbyt doceniane pod względem ilości ocen.
Pozdrowienia wysyłam.


sturecki
2024-10-01
Tak sobie w duchu postanowiłem - oceniać gwiazdkami tylko wiersze, które według mnie będą wybitne. Do czasu odwieszenia zacznę je kolekcjonować. Dzięki.

Waldi1
Waldi1
2024-10-01
uważam że Administracja nadużywa swojej władzy ... banuje zbyt gorliwie ...na portalu ...przecież jest wolność słowa ...jedynie w przypadku obrażania wulgarnego ... powinna reagować itd ... mnie na stronie ...Kobieta wiersze ... zablokowali za wiersz .. pt... porwał Tłumy... wiersz o Wałęsie ...pisany na dostępnych linkach na You Tube .... i już tam nie wróciłem ... bo skoro za prawdę się banuje ... to niech mnie admin w ( .... ) całuje ... nawet wiem kto mnie kazał zbanować ...


sturecki
2024-10-01
Nie skomentuję, bo nie znam wiersza, ani kontekstu. Ale dzięki za uwagę.

Moona@
Moona@
2024-10-01
Też wyszłam z propozycją drobnej zmiany w gwiazdkowaniu.
Decyzja należy do Właścicieli portalu i trzeba to uszanować.
Może coś się zmieni, a może nie :)
Jakkolwiek piszemy dalej. Wiersze :)
Pozdrawiam :)


Moona@
2024-10-01
Odpowiedzieli :)

sturecki
2024-10-01
Jestem ciekawy czy w ogóle odpowiedzieli, bo mnie nie.

Kazimierz Surzyn
Staszku, komentuj, pozdrawiam ciepło.


sturecki
2024-10-01
Wezmę tę sugestię pod uwagę.

amarok
amarok
2024-10-01
Ustawili Cię pod bramką szanowny Stanisławie.
Ale tym razem wilki grają na obronie.
Odnoszę wrażenie, że Administracja troszkę się pogubiła.
Więc może warto cofnąć się o krok i odpuścić.
Przybyło nas tu wielu i trudno to ogarnąć.
Pozdrowienia dla Wszystkich.


sturecki
2024-10-01
Tak też uczyniłem - odpuściłem. Dzięki za wsparcie i zrozumienie owego nieporozumienia.

Rusticus <sup>(*)</sup>
Rusticus (*)
2024-10-01
Kontryfuzyjnie


sturecki
2024-10-01
Odbieram wyrażenie "kontryfuzyjnie" jako określenie działania przeciwnie do łączenia lub syntezy, czyli coś, co raczej rozdziela, komplikuje lub zapobiega fuzji, zamiast ją wspierać. Bardzo mi się podobają te neologizmy, będące kompletem komentarza!

Dagmara<sup>(*)</sup>
Dagmara(*)
2024-10-01
Cieszę się, że już jesteś i komentujesz :)
Pozdrawiam :)


sturecki
2024-10-01
Każde pocieszenie cieszy, więc się cieszę, że pocieszam.

Wanda Kosma
Wanda Kosma
2024-10-01
Bardzo się cieszę, że jesteś, Stanisławie :) Wartość merytoryczna, którą wnosisz, jest niezaprzeczalna. Nie wiem w pełni, co się stało "za kulisami"; mogę się podzielić jedynie swoimi obserwacjami. Regulamin jest konieczny i pisząc tu godzimy się na jego przestrzeganie z uwagi na szacunek dla innych. Natomiast trudno jest pojąć - i tak czytam Twój ekspresyjny wiersz - dlaczego Regulamin, a równocześnie uprzywilejowany status jednego uczestnika, służą nieżyczliwości. W moim odczuciu, pojawiające się w różnych miejscach niesmaczne ataki i oceny personalne, naruszające Regulamin w obszarze netykiety (tutaj dodatkowo z tendencją do podsycania negatywnych emocji i straszeniem wywaleniem z portalu) - powinny spotkać się z surowszym upomnieniem Administracji niż sposób, w jaki spadają gwiazdy...
Ale nie my decydujemy. Właścicielom TW należy się wdzięczność i szacunek za możliwość aktywności na tym naprawdę wspaniałym Portalu; osobiście tak to odczuwam, chociaż smutno mi z powodu nieprawidłowych zdarzeń. Podziwiam odwagę Twojego wiersza, a także niezwykłą klasę Twoich odpowiedzi poniżej. Mam nadzieję, że wszystko się ułoży w duchu życzliwej wrażliwości na siebie nawzajem. Pozdrawiam serdecznie :)


sturecki
2024-10-01
W pełni zgadzam się, że regulamin powinien służyć wszystkim równo i z szacunkiem dla każdego. Jestem człowiekiem kompromisu i mam w sobie wiele wyrozumiałości, więc ...... już mi przeszło. Problemu w ogóle by nie było, gdyby administrujący portalem prowadzili dialog, a nie ...... nie ma co kończyć.

Michał<sup>(*)</sup>
Michał(*)
2024-10-01
Teraz rozumiem dlaczego brakowało Twoich cennych komentarzy Stanisławie.
Widzę, że czysta woda jest potrzebna nie tylko w kranie i TVP;) Także do spłukiwania wierszy branych zbyt na serio, na serio zbyt.
Pozdrawiam serdecznie:)


sturecki
2024-10-01
Dziękuję za ten pełen humoru komentarz. Mam nadzieję, że to jednorazowy epizod. Masz rację, czasem potrzebujemy trochę "czystej wody", aby oczyścić atmosferę i nabrać dystansu, również do poezji. Cieszę się, że moje komentarze były wartościowe.

Jastrz
Jastrz
2024-10-01
Nie wiem o co chodzi. Przyznaję, brak mi było Twoich komentarzy, z których dowiadywałem się co miałem na myśli. Z administracją jakoś jeszcze się nie zetknąłem, no może raz, kiedy kazali mi się wytłumaczyć, czemu pod Twoim wierszem o defekacji dałem 0 za treść. Zresztą może to nie była administracja, tylko jakiś automat?
Moje podejście do regulaminów jest proste: Administracja w pewnych wypadkach może usunąć wiersz z portalu. W jakich - nie wiem, bo nie chce mi się czytać regulaminu. Ale niewiedza nie jest usprawiedliwieniem. Więc nie będę się na nikogo gniewał, gdy spotka mnie kuku.
Tego wiersza nie oceniam, bo bez wiedzy o co chodzi wydaje mi się tylko oderagowaniem żalów.


Jastrz
2024-10-01
Nie próbuj dawać zer, czy jedynek "w celach badawczych". Po co robić ludziom przykrość niezasłużenie? Kiedy wiersz się nie podoba - można zawsze wyjść bez oceniania. Ja - jak już wspomniałem - tylko raz dałem 0 za treść - właśnie Tobie. Dałem to 0 wbrew swoim zasadom wygłoszonym powyżej, ale odniosłem wrażenie, że to była prowokacja i czekałeś na to, czy ktoś się odważy. Dałem 0, kazano mi to uzasadnić, ale żadnych kroków przeciw mnie nie poczyniono.
Pamiętaj, że nikomu tu nie zależy na rzetelnych ocenach. 5/6, 6/5, to standard. dopuszczalne są oceny niższe, ale bez przesady. Kiedy dasz komuś trójkę, albo co gorsza dwie - to już go skrzywdziłeś.

sturecki
2024-10-01
Miło mi, że moje komentarze były pomocne w interpretacji Twoich wierszy. Co do bieżącego wiersza, masz rację – jest to forma odreagowania emocji związanych z tą sytuacją. Cieszę się, że podchodzisz do wszystkiego z dystansem.
A problem tkwi w tym, że:
* mogę ocenić wiersz gwiazdkami 1/1 bez żadnego uzasadnienia i jest ok,
* jak ocenię tylko treść np. 6/nie oceniając warsztatu+uzasadnienie to jestem za to zawieszany,
* mogę też odwrotnie, np. 0+uzasdanienie/6 i też będę zawieszony,
* nie zdążyłem wypróbować wariantu 6/1, bo mnie bez żadnego ostrzeżenia pozbawili tej możliwości ... podałem chyba dwa przykłady zmiany regulaminu, ale administracja milczy.

Kika88
Kika88
2024-10-01
Za Monia
Pozdrawiam serdecznie:)


sturecki
2024-10-01
Dziękuję.

Monia
Monia
2024-10-01
Bardzo uniwersalny utwór, który można odnieść do wielu sytuacji w naszym życiu pozdrawiam serdecznie;)


sturecki
2024-10-01
Cieszę się, że wiersz ma uniwersalny przekaz, który można odnaleźć w różnych sytuacjach życiowych. Również serdecznie pozdrawiam.

Marek Żak
Marek Żak
2024-10-01
Ja się osobiście z tym nie zetknąłem, a to, czego nie lubię, to personalne obrażanie innych, zarówno piszących, komentujących, jak ludzi powszechnie znanych. To nie ma nic wspólnego z poezja, ocena utworu, a jest to jedynie tylko upust własnych frustracji. Jest kilka osób, które z=bez tego nie mogą żyć i niszczą atmosferę kulturalnej współpracy. Pozdrawiam.


sturecki
2024-10-01
Bardzo rozsądnie.

Marek Żak
2024-10-01
Marcinie, nie odnoszę się do wiersza Staszka, ani Staszka, a do obrażania ad personam piszących i osób publicznych przez niektórych piszących. Pozdrawiam

Krystek
Krystek
2024-10-01
Jestem zagubiona w tym ocenianiu gwiazdkami. Już drugi raz jestem karana zablokowaniem Uważam, że w ogóle niepotrzebne są te gwiazdki. Da każdego liczy się jego odczucie przy czytaniu wierszy.
Czekałam na Twoje wiersze. Zawsze czytam z zaciekawieniem.
Serdecznie pozdrawiam i życzę beztroskiego dnia:)


sturecki
2024-10-01
do "M.Szymański"
Problem w tym, że:
* mogę ocenić wiersz gwiazdkami 1/1 bez żadnego uzasadnienia i jest ok,
* jak ocenię tylko treść np. 6/nie oceniając warsztatu+uzasadnienie to jestem za to zawieszany,
* nie zdążyłem wypróbować wariantu 6/1, bo mnie bez żadnego ostrzeżenia pozbawili tej możliwości ... podałem chyba dwa przykłady zmiany regulaminu, ale administracja milczy.

sturecki
2024-10-01
Do "Krystek"
Rozumiem Twoje rozterki związane z ocenianiem – poezja to przede wszystkim indywidualne doświadczenie, a nie rywalizacja o gwiazdki. Cieszę się, że moje wiersze budzą Twoje zainteresowanie.

Marek Żak
2024-10-01
Jestem za. Pozdrawiam.

Driana
Driana
2024-10-01
Dopisze się do •lydiaDel i • Elżbieta
Dobrze, że powrócileś, jednak ja, jako osoba nie lubiaca komercji wycofuje się z czynnego udzialu na portalu.
Potrzebuje ciszy i wyciszenia energetycznego, które, niestety w ostatnim czasie na portalu jest naladowane minusowo.

Serdecznie pozdrawiam i życzę miłego dnia.


sturecki
2024-10-01
Dziękuję za ciepłe słowa, życzę dużo ciszy i wyciszenia. Mam nadzieję, że uda Ci się odnaleźć spokój i inspirację, których potrzebujesz.

Elżbieta
Elżbieta
2024-10-01
Dla mnie najważniejszy jesteś, Ty, Staszku, lubię Twoje wiersze ich oryginalność i przewrotność, fantastyczne recenzje, szczere, pisane z dużą kulturą i przychylnością dla autorów. Nie obchodzą mnie gwiazdki, czy je dajesz, czy nie, ważne, że jesteś!!
Pozdrawiam serdecznie i jak zawsze z uśmiechem:)⭐


sturecki
2024-10-01
Bardzo dziękuję za tak ciepłe słowa. Twoje wsparcie jest dla mnie niezwykle ważne i daje mi siłę do dalszego tworzenia oraz komentowania z pełną szczerością.

andrew
andrew
2024-10-01
samo życie
czy warto tracić czas
na gniewanie

Pozdrawiam serdecznie
Miłego dnia
Móc pisać to wiele, mnie w Kobiecie wyrzucili i jeszcze straszyli prokuratorem. Dziś portal się zamyka, większość przyszła tutaj.


sturecki
2024-10-01
Zgadzam się, gniewanie się często nie ma sensu, a szkoda na to życia, ale z drugiej strony trzeba być asertywnym. Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego dnia.

LydiaDel
LydiaDel
2024-10-01
Jak ma funkcjonować poezja „wymuszona“? Gdy każde słowo na wagę złota, a każda gwiazda z sympatią wygładzana. Dlatego nie mam żadnych tzw“przyjaciół“, a tych, których opinię i teksty cenię, mam zakodowane w głowie. Zapewniam, że jeszcze wszystko


sturecki
2024-10-01
Dokładnie tak! Ważne jest, by tworzyć i dzielić się swoimi refleksjami z pełną szczerością, a te prawdziwe połączenia i inspiracje pozostają bez względu na to, czy są "wygładzane" gwiazdkami. Dziękuję za Twoje wsparcie i zapewnienie!

LydiaDel
2024-10-01
Przepraszam za niepłynny tekst. Jestem w drodze.

LydiaDel
2024-10-01
sorry, zbyt pochopnie 🤣
u mnie jako tako funkcjonuje. Śmieszne wymagać gwiazdki za warsztat, gdy no. tylko tekst mi się podobami więcej tzw. przyjaciół, tym więcej gwiazdek, które są bez znaczenia.. Trochę półmartwy portal. Też liczyłam na inne podejście. Tu nie chodzi o poezję. Komercja się kłania.
Pewnie będę teraz zablokowana. Nieszkodzi, bo czytać mi nikt nie zabroni.
Serdecznie pozdrawiam

Eleanor Rigby
Eleanor Rigby
2024-10-01
Nie wiem o co chodzi ale bunt to zawsze krok do przodu :)


sturecki
2024-10-01
Nie jestem pewny czy w przypadku buntu przód to właściwy kierunek, ale asertywnym być trzeba!

Mitylene
Mitylene
2024-10-01
Witam i ja niezmiernie się cieszę z Twojego powrotu🍀
Nie wiem właściwie co się stało, czytałam komentarze innych, że chodziło o nie ocenianie warsztatu danego wiersza. Przyznaję zaskoczona, że nie rozumiem tego zamieszania, bo mi kompletnie nie przeszkadza, że ktoś mi nie da " gwiazdek" za treść czy warsztat( choć sama je daję).Cenię sobie natomiast ciekawe, konstruktywne, pouczające komentarze. Ty zawsze piszesz interesujące refleksje, także to dla mnie było najcenniejsze🙂
A Twój wiersz podoba mi się, bo jest pełen emocji, buntu wobec narzucanych nam różnych norm. Poezja powinna być wolną od takich ograniczeń...no właśnie powinna...Pozdrawiam Cię serdecznie i z radością, że wróciłeś na portal TW:)

bez definicji
bez definicji
2024-10-01
I bardzo dobrze, że jesteś!!!

🐺🐺🐺 Się cieszę, szczerząc kły :))


bez definicji
2024-10-01
Oczywiście, że nie na Ciebie :))
To przyjazne kiełki:)

sturecki
2024-10-01
Mam nadzieję, że te kły nie na mnie, a "niektórzy" niech się boją ich wyostrzenia.

rzabaprzezrz
rzabaprzezrz
2024-10-01
Cześć Staszku, jak miło, że jesteś, bardzo się cieszę. Tak, człowiek pragnie być wolny i wolną chce być poezja... każde skrępowanie, zwłaszcza nie mające podstaw, powoduje bunt i chęć walki z systemem.. Bo człowiek chce dobrze czuć się we własnej skórze, uczciwie wobec siebie i innych wyrażać siebie. Pozdrawiam bardzo ciepło, dobrego dnia 🌞🐸


sturecki
2024-10-01
Dziękuję za ciepłe słowa, w pełni się zgadzam – poezja i człowiek muszą być wolne, a każde ograniczenie budzi pragnienie walki o swobodę. Udanego dnia.

JoViSkA
JoViSkA
2024-10-01
Bez względu na to, co było rzeczywistym powodem Twojej nieobecności, cieszę się, że jesteś Stasiu :) Świat składa się z nieskończenie wielu regulaminów i określonych zasad w danym miejscu...niestety, żeby zachować jakiś ogólny ład trzeba się podporządkować, w przeciwnym razie robi się chaos...Jednak nikt nas nie zmusza, abyśmy tu byli, jeśli się nie podoba, zawsze możemy pójść gdzie indziej...ale pamiętaj, że wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma...:)) No i jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :))
Pozdrawiam bardzo serdecznie i życzę miłego dnia :))


sturecki
2024-10-01
Coś w tym jest, choć COŚ i TO są nie w pełni zadowalające.

Odyseusz62
Odyseusz62
2024-10-01
Kompletnie nie wiem o co chodzi ale ten powrót niezmiernie mnie cieszy.


sturecki
2024-10-01
Lepiej nie wiedzieć. Cieszy ucieszenie. Pozdrawiam.


Autor poleca


Autor na ten moment nie promuje wierszy
Pokaż mniej



X

Napisz powód zgłoszenia komentarza do moderacji

X

Napisz powód zgłoszenia wiersza do moderacji

 

x
Polityka plików cookies

Nasza strona korzysta z plików cookies. Używamy ich w celu poprawy jakości świadczonych przez nas usług. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Więcej informacji na temat wykorzystywanych przez nas informacji zapisywanych w plikach cookies znajdziesz w polityce plików cookies. Czytaj więcej.

Klauzula Informacyjna

Szanowni Użytkownicy

Od 25 maja 2018 roku w Unii Europejskiej obowiązuje nowa regulacja dotycząca ochrony danych osobowych – RODO, czyli Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

W praktyce Internauci otrzymują większą kontrolę nad swoimi danymi osobowymi.

O tym kto jest Administratorem Państwa danych osobowych, jak je przetwarzamy oraz chronimy można przeczytać klikając link umieszczony w dolnej części komunikatu lub po zamknięciu okienka link "Polityka Prywatności" widoczny zawsze na dole strony.

Dokument Polityka Prywatności stanowi integralny załącznik do Regulaminu.

Czytaj treść polityki prywatności