X

Logowanie



Zapomiałaś/eś hasła? Przejdź do procedury resetującej.

Ile takich śmierci jeszcze zobaczymy?

Wiersz Miesiąca 0
vilanella
2021-12-15 00:01
Jest to moja pierwsza villanella którą dedykuję przedwcześnie zmarłym studentom AWF wrocławskiego
Asi i Dawidowi. Oboje odeszli do Pana 4 grudnia 2021 i mieli po 21 lat.


Ile takich śmierci jeszcze zobaczymy?
Dziś modląc się w ciszy zadaję pytania.
Czy się z tego transu w końcu obudzimy?

Czy jak oni, władzy ślepo uwierzymy?
Ich młodziutkie życia przerwane wpół zdania
Ile takich śmierci jeszcze zobaczymy?

Po jednym zastrzyku żałoba rodziny.
Odeszły w niepamięć wszelkie dokonania.
Czy się z tego transu kiedyś obudzimy?

Lekarz, czy morderca tłumaczy przyczyny
W telewizji często widzę tego drania.
- Wiele takich śmierci jeszcze zobaczymy.

Dla dobra ogółu w końcu to robimy.
Popatrzcie tu, jakie mamy dokonania...
Czy z tego transu się kiedyś obudzimy?

Cóż z tego, że dzisiaj mocno się zeźlimy.
A jutro dawkę bierzemy bez pytania.
Ile takich śmierci jeszcze zobaczymy?
Czy z tego transu się kiedyś obudzimy?



14.12.2021
autor

Ocena wiersza

Wiersz został oceniony
1 raz

Oceny tego wiersza są jeszcze niewidoczne, będą dostępne dopiero po otrzymaniu 5-ciu ocen.

Zaloguj się, aby móc dodać ocenę wiersza.





Komentarze

Kolor wiersza: zielony


Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.


Nata Sza
Nata Sza
2021-12-28
Witaj Grzesiu! Otworzyłeś puszkę Pandory... Zgadzam się z Sisy i nie będę szczegółowo komentować, Pozdrawiam:)

kmalenka8
kmalenka8
2021-12-21
Wybacz Grześ nie napiszę komentarza choć mnie język świerzbi, ale skłaniam się ku opinii Moniki, że niemal wszystko podczepiamy pod szczepionki...Wczoraj wyszłam ze szpitala z po covidowym zapaleniem płuc i nie wiem jakby to się skończyło gdybym nie była zaszczepiona dwa razy...z trzeciej musiałam zrezygnować (na razie) bo zachorowałam! Każdy ma swoją drogę do przebycia i nie znając cudzej drogi nie możemy z całą stanowczością pisać, że to akurat winna szczepionka czy co innego...Dobra miałam nie komentować ale poniosło mnie...wybacz! 😊 Pozdrawiam serdecznie i trzymaj się ciepło 😊


GrzesioR
2021-12-21
Ja również jestem, jak to pięknie nazwałaś naturszczykiem i też podpatruję innych i od nich się uczę. A swoje rymowanki piszę od kilku miesięcy. Chciałem napisać pierwszą villanellę, więc przeczytałem na Wikipedii jak ona ma wyglądać i napisałem. A czy jest ok to niech inni ocenią.
Nie zauważyłem tego błędu "togo" wcześniej, ale teraz widzę, że wygląda idiotycznie, ale niestety poprawić się nie da. Przynajmniej na razie. Pozdrawiam cieplutko.

kmalenka8
2021-12-21
Sorry Grześ...nie znam się na tych wszystkich gatunkach poezji dlatego nie napisałam! 😊Jestem niejako naturszczykiem (nieuczona pisania wierszy)Przyszło jakoś samo i trochę podpatrywałam innych ale myślę, iż nikogo nie naśladuję i staram się być sobą... 😊 Bardziej skupiam się na treści niż innych rzeczach co nie znaczy, że nie potrafię docenić czyjegoś pisania...ale tego gatunku raczej nie znam 😊 Wybacz...A zdrowa to jeszcze nie jestem ale nie na tyle chora żeby siedzieć w szpitalu i zabierać miejsce bardziej potrzebującym! Żeby nie było...szczepionki to nie panaceum na wszystko! Jeszcze trzeba dbać o siebie choć i to mało a dla mnie to istotne jest jaka jest moja droga życiowa...Wszystko jest po coś! Zresztą to temat rzeka i nie każdy musi być wyznawcą moich poglądów...TV nie oglądam od 9 lat...i dobrze mi z tym 😊 Nie wiem czy masz jakiś defekt klawiatury bo nie pasuje mi wyraz "togo" (3x) a może ma być tego? Tylko teraz już chyba nie możesz poprawić bo wiersz zgłoszony do Wiersza Miesiąca... No i wciągnąłeś mnie w dyskusję 😊

GrzesioR
2021-12-21
Cieszę się Gosiu, że już jesteś zdrowa. Widocznie tak jak napisałaś, każdy ma swoją drogę do przejścia. Jak widać preparat który miał Cię ochronić przed tą chorobą w Twoim przypadku, jak i w wielu innych nie zadziałał, skoro zachorowałaś, a nie wiesz czy się do niej nie przyczynił. Mój dobry kolega też niedawno ciężko przechodził to badziewie pomimo, że wziął 2 dawki, a w mojej rodzinie bez preparatów dzięki Bogu wszyscy zdrowi, a więc nie ma reguły. Ja nie ufam telewizji.

Szkoda, że nie wypowiedziałaś się na temat formy wiersza. W końcu to moja pierwsza villanella.
Pozdrawiam i dużo, dużo zdrówka życzę

sisy89
sisy89
2021-12-16
To jest temat rzeka, na pewno nie powinno być przymusu szczepienia się, są po prostu osoby, co zawsze mają ogromne problemy po szczepieniu i wcale to nie musi być szczepionka na covid. Niech każdy zadecyduje sam, co dla niego najlepsze.
Pozdrawiam serdecznie :)

Mada44
Mada44
2021-12-15
Czemu twierdzisz, że zmarli przez szczepionkę. Przecież nie byli zaszczepieni. Może ktoś chce się dorobić na szczepionce, a może ktoś chce żeby sporo ludzi umarło. Tego nie wiesz. Kto i dlaczego. Jak się dobrze przyjrzysz, tam gdzie jest większe wyszczepienie tam mniej zgonów. Antyszczepionkowcy to samoluby myślący tylko i wyłącznie o sobie. Nie zaszczepię się, bo mnie zmuszają, a to moje ciało, nie będą na mnie zarabiać, a jakoś nie pomyślą, żeby innych nie zarażać i nie mieć na sumieniu śmierci innych.


Mada44
2021-12-16
Sami nie wiedzą jak była przyczyna więc skąd ta wiedza, że przez szczepionki. Rodziny są oburzone zachowaniem antyszczepionkowców, którzy podpieli się pod tragedie i podobno nawet, jak czytałam pomylili zdjęcia. Przykro mi, że wypowiedziałam się w tym drugim temacie. Jestem szczepiona trzy razy i czuję się świetnie,

GrzesioR
2021-12-15
Bo takie są smutne fakty Izo. Oboje byli zmuszeni do przyjęcia preparatu przez władze uczelni, jak większość studentów. W komentarzu od Pianisty są linki, W pierwszym z nich jest sporo na temat powikłań po tych preparatach.
Jest to moja pierwsza villanella, więc myślałem że ktoś się wypowie w tym temacie, ale widzę że sprawy formy zeszły na drugi , a może i na trzeci plan ;)

Beata1
Beata1
2021-12-15
Zawsze istniały jakieś podziały na zasadzie dziel i rządź. Ten podział jest o tyle perfidny, iż dotyczy pierwotnego lęku o przetrwanie i strach przed śmiercią. Antyszczepionkowcy to ludzie, których rodzice pozwalali zaszczepić przeciwko różyczce, ospie, odrze a potem kolejni dorośli przyprowadzali też swoje dzieci i nie mieli z tym problemów. To w czym uczestniczymy dzisiaj to przymusowa dobrowolność i coraz bardziej restrykcyjne przesuwanie granic aby dysponować ludzkim ciałem. A covidowe "szczepionki" to tak naprawdę eksperyment medyczny na którym niektóre grupy nieźle zarabiają. Dużo ludzi niepotrzebnie umarło z powodu zdalnego leczenia metodą Kaszpirowskiego i braku dostępu do kompletnych usług medycznych. Zamiast zajmować się wydolnością służby zdrowia rządy na świecie tworzą idiotyczne podziały. Prawda jest taka, że bez względu na to komu zawierzymy jesteśmy jednakowo bezsilni wobec kreowanego matrixa. Jedyne co możemy robić to nie dać się podzielić na przekór wszystkiemu i świadomie walczyć o człowieczeństwo, nie tylko własne ale każdego bliźniego i szukać tego co nas łączy.
Oczywiście szukając tego co nas łączy nie należy przymykać oczu na fakty.
Masz odwagę poruszać tematy tabu.
Serdecznie pozdrawiam.


Beata1
2021-12-23
Zgadzam się z Tobą Grzesiu. To nieznany preparat, gdyż bezpieczne szczepionki to takie, które są przebadane przez mniej więcej okres 10 lat, najpierw na zwierzętach a gdy testy na nich przebiegną pomyślnie to na zgłaszających się ludziach na ochotnika. Ten okres czasu został pominięty i dlatego nikt nie może zagwarantować namawiając drugą osobę, że nic jej nie będzie po "zaszczepieniu się". Nikt przecież nie może wiedzieć jakie ten specyfik ma działanie nie tylko krótkofalowe ale i długofalowe.
To paradoksalna sytuacja jakby ktoś odbył dwutygodniowy kurs na chirurga i przystąpił do ciężkiej operacji bez wprawy, doświadczenia zawodowego ale z entuzjazmem że się uda. Tak właśnie wygląda nachalne i agresywne nakłanianie społeczeństw na całym świecie do tego i dlatego merytoryczne dyskusje są przyjmowane z taką złością.
O villanelli nie wypowiem się bo nie znam się a poza tym treść przerasta formę aktualnością i budzi wielkie emocje bo przecież chodzi o zdrowie naszych rodzin, dzieci, przyjaciół, znajomych. Mój sceptycyzm wobec telewizji kiedyś opisałam w wierszu i może kiedyś go pokażę.
Kończę bo niedlugo święta, jest co robić i miałam nie wdawać się w dluższe dyskusje.
Wszystkiego dobrego:)

GrzesioR
2021-12-15
Dziękuję Beatko za mądry i wyważony komentarz. Wszystko co napisałaś jest prawdą. Również uważam, że nie powinniśmy dać się podzielić, ale o faktach trzeba mówić prawdę nie zakłamując ich jak w naszych mediach, które właśnie tego podziału pragną.
Niestety niektórzy ludzie nie chcą prawdy przyjąć, bo wierzą w kłamstwo pokazywane w tv. I to jest smutne.
Pozdrawiam serdecznie

Monika Larn
Monika Larn
2021-12-15
Stan na dziś w Polsce 89705, niezaszczepionych , ile jeszcze - nie wiem; może i dla nich przydałby się wiersz?
W tej chwili nikt poza Tobą zdaje się nie wie, jaka była przyczyna śmierci tych dwojga młodych ludzi, wiemy tylko że umarli w tym samym dniu w zupełnie innych okolicznościach. Dlatego proszę o ciszę nad tą tragedią.
Pozdrawiam.


GrzesioR
2021-12-15
Masz rację Pianista, nikogo się nie przekona. Dziękuję za te linki. W pierwszym z nich znalazłem wpis brata Dawida.
Moniko możesz też go tam odnaleźć, ale to chyba tez Cię nie przekona, bo i nie musi, a Dawidowi, Asi i kilku tysiącom innych życia nie wróci.
Proponuję zakończyć tę dyskusję, bo chyba ten portal nie jest dobrym miejscem na takie rozmowy.
Pozdrawiam serdecznie

Pianista
2021-12-15
Chciałem napisać coś więcej, ale nie ma to sensu, moje słowa i tak nikogo nie przekonają.

https://www.takniewiele.pl/
https://swprs.org/covid-vaccine-adverse-events/
https://t.me/s/covidvaccineinjuries/

Pozdrawiam. Dzięki GrzesioR.

Monika Larn
2021-12-15
Odnalazłam. Niby w jaki sposób ma to zmienić moje podejście? Przecież ona też jeszcze nie wie, jak była przyczyna śmierci jej syna. Posłuchaj, bardzo współczuję rodzicom i innym bliskim tej dwójki młodych ludzi, ta pani jest w szoku i niewyobrażalnie cierpi. Ale nie przeprowadziła przecież badań i nie wie, co było przyczyną śmierci syna. Powiedz mi, to teraz każdy kto umrze, a był zaszczepiony, umrze przez szczepionkę? Umierają ludzie zaszczepieni i niezaszczepieni. Młodzi i starzy. Podkreślam, ja też nie wiem, jaka jest przyczyna ich śmierci. Powikłania po szczepieniu to jakiś tam promil prawdopodobieństwa, ale jedna z możliwości. Prawdopodobne są też inne schorzenia, jak tętniaki, wady serca, udary, oraz w ogóle inne okoliczności. Nie oceniam Cię, każdy ma prawo do swojego osądu, ale warto przemyśleć, jakimi faktami się dysponuje.
Pozdrawiam.

GrzesioR
2021-12-15
Odszukaj na FB wpis mamy zmarłego tu cytat "zabitego" Dawida, może zmienisz trochę swoje podejście. Pozdrawiam

Monika Larn
2021-12-15
GrzesioR, no własnie napisałam, że umarli na covid niezaszczepieni. Ludzie w ogóle umierają, niestety często również z przyczyn niewydolności systemu OZ, ale Ty w wierszu wprost sugerujesz, że tych dwoje młodych ludzi zmarło przez to, że się zaszczepili. To nie fair. Szczepienia to nie czary mary, tylko praktyki ratujące ludzkość przed wieloma poważnymi chorobami. Nie pamiętamy dzięki nim czym jest polio albo tężec czy krztusiec. I nie, szczepionki starych generacji nie były lepiej przebadane niż te przeciw covid. A efekty uboczne zawsze mogą wystąpić.
To, co piszesz w wierszu "Po jednym zastrzyku żałoba rodziny"? To straszne, co sugerujesz. Nie byłeś nigdy szczepiony? Naprawdę wolisz świat pełen ciężkich śmiertelnych chorób, bez szczepień?
Pozdrawiam.

GrzesioR
2021-12-15
Niezaszczepionych jest prawie 18mln, a jeśli chodzi Ci o zgony to musisz wiedzieć, że według wytycznych światowej organizacji zdrowia osoba uznawana za zaszczepioną jest dopiero 14 dni po przyjęciu drugiej dawki preparatu. Czyli wszyscy, którzy umarli wcześniej w/g WHO nie byli zaszczepieni.
Jeżeli uważasz, że przydałby się dla nich wiersz, to go po prostu napisz.
Każda przedwczesna śmierć to tragedia, bez względu na to co było jej przyczyną. Zwłaszcza jak odchodzą zdrowi młodzi ludzie.
Pozdrawiam

naskraju*<sup>(*)</sup>
naskraju*(*)
2021-12-15
Zobaczymy, bo to jest niekończąca się opowieść. Tutaj nie jest ważne życie, tylko rosnące liczby na rachunku bankowym. Skorumpowany świat doczepia wciąż ogniwa do tego łańcucha pokarmowego.

Pozdrawiam


naskraju*<sup>(*)</sup>
2021-12-15
Nie ulegam propagandzie. Twoje wersy można przypisać również innym statystykom i ja podpięłam pod inne śmierci. Jeśli chodzi o szczepienia to nie wiemy ile jest zaszczepionych prawdziwie, a ile jest zaszczepionych dla paszportu. I to jest nieprzyzwoite.
Propaganda zawsze jest pomiędzy.

GrzesioR
2021-12-15
Masz rację. Życie ludzkie przestało już kogokolwiek interesować, liczy się tylko kasa, a najgorsze jest to że większość prostych i nie tylko prostych ludzi uwierzyła propagandzie.
Pozdrawiam


Pokaż mniej


X

Napisz powód zgłoszenia komentarza do moderacji

X

Napisz powód zgłoszenia wiersza do moderacji

 

x
Polityka plików cookies

Nasza strona korzysta z plików cookies. Używamy ich w celu poprawy jakości świadczonych przez nas usług. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Więcej informacji na temat wykorzystywanych przez nas informacji zapisywanych w plikach cookies znajdziesz w polityce plików cookies. Czytaj więcej.

Klauzula Informacyjna

Szanowni Użytkownicy

Od 25 maja 2018 roku w Unii Europejskiej obowiązuje nowa regulacja dotycząca ochrony danych osobowych – RODO, czyli Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

W praktyce Internauci otrzymują większą kontrolę nad swoimi danymi osobowymi.

O tym kto jest Administratorem Państwa danych osobowych, jak je przetwarzamy oraz chronimy można przeczytać klikając link umieszczony w dolnej części komunikatu lub po zamknięciu okienka link "Polityka Prywatności" widoczny zawsze na dole strony.

Dokument Polityka Prywatności stanowi integralny załącznik do Regulaminu.

Czytaj treść polityki prywatności