X

Logowanie



Zapomiałaś/eś hasła? Przejdź do procedury resetującej.

Z WOLI BOŻEJ TO WSZYSTKO

Wiersz Miesiąca 0
wolny
2025-03-16 00:03
z cyklu: "SŁOWEM BOGA WYRAZIĆ".
w ich codziennej egzystencji:
kromka chleba z masłem
prysznic w łazience, zimny
schody do sypialni, strome
podwórko pełne dzieci
pokój – serce domu

nagle spadła rakieta
w drzwi wejściowe uderzyła
i zniszczyła wybuchem
przerywając rodzinny szlak życia

inni wspominają
że z większym szczęściem
nadal starają się żyć
obok, w innej przestrzeni
pamiętając o tym, co było

a Bóg w milczeniu pozostaje
nie uprzedza o tragedii
z tego powodu
coraz mniej rodzin się modli
bo nie mają już wiary
kogo i o co prosić
niebo – czy sypialnia marzeń?

wspomnienie – gruz pozostały
prochy w urnie życia
teraz ich dom
po wieczne spoczywanie
w milczeniu bez Boga?
autor

Ocena wiersza

Wiersz został oceniony
21 razy
Treść

6
13
5
8
4
0
3
0
2
0
1
0
0
0
Warsztat

6
0
5
21
4
0
3
0
2
0
1
0
0
0

Zaloguj się, aby móc dodać ocenę wiersza.





Komentarze

Kolor wiersza: zielony


Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.


Osiaki1
Osiaki1
2025-03-20
Chwilę mnie na portalu nie było. Zaglądam Steka wierszy lekko licząc do przeczytania. Zacząłem, czytam, myślę sobie Stanisław zdażył już rozgryźć Trójcę. Zajrzę! A tuta smutek i kawałki rozerwanej prawdy...Ale po tym czego doświadczyłem ostatnio, wiem, że Bóg nie milczy. O nie! On krzyczy, ale ludzie mają go w d... Jak inaczej wytłumaczyć sprzewiw wobec słowa: " Miłuj bliźniego swego, jak siebie samego"?
Grzegorz


sturecki
2025-03-20
Widzę, że wracasz z mocnymi refleksjami – i słusznie. Bóg może i krzyczy, ale ludzie często mają wygodne zatyczki w uszach. A „miłowanie bliźniego”? Cóż, dla wielu to tylko ładny cytat, a nie sposób życia.

Kakashi Hatake
Kakashi Hatake
2025-03-17
Ponąć niezbadane są wyroki boskie. O ile oczywiście bóg istnieje. Pozdrawiam.


sturecki
2025-03-17
Oby nie, bo już wystarczająco dużo mamy do sprzątania po własnych błędach.

Kakashi Hatake
2025-03-17
Lepiej żeby się nie dziwił bo jeszcze gromy polecą 😁

sturecki
2025-03-17
To prawda. A gdy brakuje racjonalnych wyjaśnień, tworzy własne – czasem mądre, czasem takie, że aż Bóg może się zdziwić.

Kakashi Hatake
2025-03-17
Ponieważ człowiek ma potrzebę tłumaczenia sobie pewnych zjawisk możliwe dla niego racjonalnie. Pozdrawiam.

sturecki
2025-03-17
Racja. A jeśli nie istnieje, to i tak człowiek zdążył przypisać mu całkiem sporo decyzji. Pozdrawiam.

Odyseusz62
Odyseusz62
2025-03-17
Człowiek próbuje wytłumaczyć
co Bóg wie.


Odyseusz62
2025-03-17
Moim zdaniem to pusty śmiech.

sturecki
2025-03-17
Szyderczy czy nie, śmiech to wciąż dźwięk – a lepszy śmiech niż cisza niezrozumienia. A za słowa dziękuję, zawsze znajdę dla nich dobre miejsce.

Odyseusz62
2025-03-17
Obawiam się , że to szyderczy śmiech.
A co do pożyczania , słów nikomu nie żałuję a tym bardziej Tobie.

sturecki
2025-03-17
Genialna myśl ... chyba ją sobie pożyczę ... mogę?
A Bóg pewnie się uśmiecha, widząc, jak bardzo się przy tym gimnastykujemy.

Larisa
Larisa
2025-03-16
Najlepiej odda moje emocje motto z "Medalionów" - Zofii Nałkowskiej:
"Ludzie ludziom zgotowali ten los".
Mogę tylko dodać, że zazwyczaj ludzie dotknięci wojną, tragedią... modlą się dwa razy więcej i wciąż wzywają Boga. Okrucieństwa człowieka, w którym tkwi całe zło, bolą tak bardzo, że człowiek oczekuje pomocy Boga, ale Bóg też milczy...
Smutny, poruszający wiersz!
6/5.
Serdecznie pozdrawiam


sturecki
2025-03-17
Może Bóg nie milczy, tylko mówi szeptem, a my słyszymy tylko krzyki i wystrzały. A może czeka, aż to my w końcu przestaniemy pytać „gdzie On jest” i zaczniemy się zastanawiać, gdzie byliśmy my. Dziękuję.

Kaskader składni i mieszacz desygnatów<sup>(*)</sup>
Stanisławie/Sturecki:

Jeśli spojrzymy przez perspektywę natury, w jakiej przykładowo dwa terraria mrówek lub więcej zaczyna się dochodzić (między sobą, przeważnie drogą agresji), to można na tej podstawie wysnuć podobne argumenty dotyczące rodzaju ludzkiego, które nie odbiegają od całości, będącej przejściowym cyklem. Całość dotyczy również innych istnień, spełniających się w życiu. Dlatego zastanawia mnie jedno, dlaczego niektóre, nawet dzikie zwierzęta na wolności, szukają pomocy u człowieka, gdy przydarza im się jakaś niewytłumaczalna wpadka, której same nie rozumieją, a jednak o nią wołają. Tak samo jest z ludźmi, którzy powinni zrozumieć, że na tym świecie rządzi i będzie rządziło dobro i zło. A my, jako istoty na najwyższym szczeblu drabiny, powinniśmy czerpać więcej dobra, żeby inne istnienia były w stanie docenić nasze staranie, by w tym cholernym świecie, mógł zapanować w końcu globalny pokój. Nie sądzę, że nastanie od razu, ponieważ wymaga czasu, aby znalazł się w normie, której powinniśmy szukać
(nie myślałem, pisząc ten komentarz pod wierszem)

6/5 zostawiam i pozdrawiam cię serdecznie


Kaskader składni i mieszacz desygnatów<sup>(*)</sup>
Do Stanisława/Stureckiego:
Tak, spieramy się o rację, którą dzieli podział, czyli za i przeciw; drogą dyplomatyczną próbuje dojść do jakiegoś konsensusu, który nie doprowadzi do bezpośredniego starcia na polu bitewnym. Przed nim musiał istnieć jakiś porządek , gdzie panował wzajemny szacunek, mimo skali popełnionych wyczynów. Jednak w mniejszym stopniu stanowił wystarczający balans, który sprowadzał wszystko do normy. A teraz? Jejku!
Nawet balans, zwłaszcza w obliczu władzy został tak przestrojony, że ciężko komukolwiek szukać strun fortepianu, by za ich pośrednictwem zagrać można było naturalną, oryginalną nutę...

sturecki
2025-03-16
Jak na stan niemyślenia to całkiem udana filozofia ... Może dlatego zwierzęta czasem szukają pomocy u ludzi, bo nie mają tylu filozoficznych rozterek i po prostu instynktownie wiedzą, kto może im pomóc. A my? My zamiast pomagać, często wciąż spieramy się, kto ma rację – i dlatego globalny pokój wciąż stoi w korku na autostradzie historii.

Lenia
Lenia
2025-03-16
Bóg nie usuwa cierpienia ale pomaga je unieść, oczywiście jeśli się w to wierzy:):) pozdrawiam:)


sturecki
2025-03-16
Może i tak, ale czasem człowiek ma ochotę zapytać, czemu ten ciężar jest zawsze w rozmiarze XXL. Pozdrawiam.

Motylek78
Motylek78
2025-03-16
to ludzie ludzią
robią krzywdę
tak jak są Anioły i dobrzy ludzie
tak też są demony i źli ludzie
wiersz do przemyśleń nad życiem
Pozdrawiam serdecznie 🦋


sturecki
2025-03-16
Cóż, niektóre demony noszą najpiękniejsze maski – a kiedy je zdejmujemy, okazuje się, że to już za późno.

Motylek78
2025-03-16
to prawda potrafią udawać człowieka
słodko patrzeć mamić...
zanim się spostrzeżemy
z duszą uciekają

sturecki
2025-03-16
Prawda. Tylko szkoda, że demony tak często chodzą w ludzkiej skórze, a anioły rzadko mają ostatnie słowo.

Kropla47
Kropla47
2025-03-16
Pozwolę sobie za Elżbietą.... pozdrawiam ciepło. 6/5 zostawiam:)


sturecki
2025-03-16
Myślenie kategoriami dziecka, tylko z pozoru jest naiwne ... czasem właśnie dzieci zadają najtrudniejsze pytania – takie, na które dorośli wolą nie odpowiadać. Dziękuję za wizytę.

hibiskus
hibiskus
2025-03-16
Witam,

mam wątpliwości co do tej woli...

Korzystam z prawa człowieka.

Moja wiara dość solidna wyrywa się poza temat prawa kogokolwiek do zabijania - szczególnie Człowieka.

Pozdrawiam z nieukrywanym smutkiem.

5/5


sturecki
2025-03-16
Smutek zrozumiały, bo jeśli prawo człowieka kłóci się z człowieczeństwem, to coś tu poszło nie tak. Może czas przestać mówić o woli i zacząć o sumieniu ... niestety, i ono nie zawsze gryzie. Dzięki.

kmalenka8
kmalenka8
2025-03-16
Temat, który poruszasz jest o wiele bardziej złożony niż nam się wydaje!
Człowiek od Stwórcy otrzymał wolną wolę...Od tego jak z niej będzie
korzystał zależy jego i czasem innych egzystencja...Łatwo jest złorzeczyć
i zrzucić winę na kogoś za swoje nietrafione wybory! Przecież Bóg
nikomu nie każe prowadzić wojen czy czynić zła drugiemu człowiekowi,
prawda? To ludzie przez swoją pychę, butę, arogancję itd. niszczą zarówno
życie swoje jak i innych! Bóg jest miłością nie wojną i nawołuje do
"miłowania bliźniego jak siebie samego"! Jednak w większości przypadków
jak mamy kochać i szanować innych, jak sami odmawiamy sobie tej miłości?
Co w nas to na zewnątrz nas...😁
Inną sprawą jest jeszcze Karma do odrobienia, która może się ciągnąć
przez wiele wcieleń, ale to już temat na inny portal 😃
To na tyle co chciałam napisać w związku z Twoim wierszem...Drążysz temat, ale to dobrze bo i ja się trochę edukuję 😂 Pozdrawiam Staszku serdecznie 😃⭐🍀


kmalenka8
2025-03-16
No nie wiem 😂 Przed chwilą skończyłam oglądać...mecz Barcelona-Atletico ! Jakie emocje, choć wcale nie zanosiło się na to...Zamiłowanie do oglądania meczów mam po moim śp. tacie...Noc z głowy bo nie dosyć, że trzyma mnie jeszcze adrenalina to mocno wieje wiatr...😃Ale Tobie Staszku życzę spokojnie przespanej nocy 🌛

sturecki
2025-03-16
Wciąganie się w tematy duchowe to chyba najlepsza forma uzależnienia – zero skutków ubocznych, a czasem nawet oświecenie w gratisie. Co do karmy, wygląda na to, że niektórzy mają niezły kredyt do spłacenia … i wciąż biorą kolejne pożyczki.

kmalenka8
2025-03-16
Każdy musi drążyć temat na własną rękę, bo też jesteśmy na różnych ścieżkach rozwoju (piszę o ogóle) Mamy inne cele życiowe do przepracowania itd. Co nie znaczy, iż nie możemy skorzystać z doświadczeń innych ludzi, ale za dobre czy błędne decyzje odpowiadamy sami! 😃 Co do Karmy to dobrze kombinujesz i jak wcześniej wspomniałam odrabianie jej może trwać i trwać...😁Większość ludzi nie jest tego świadoma i często dziwi się dlaczego życie ma takie a nie inne...Ale to już sprawa rozwoju duchowego żeby móc choć częściowo zrozumieć...Bardzo dobrze tłumaczą to 4 indyjskie prawa duchowe na których powinniśmy oprzeć swoje życie i postrzeganie (oczywiście dla chętnych) Nic na siłę...No nie! Znów się wciągnęłam! 😃

sturecki
2025-03-16
Cieszę się, że drążę skutecznie – może kiedyś dokopiemy się do odpowiedzi. A co do karmy, jeśli faktycznie działa, to niektórzy muszą mieć już niezły kredyt do spłacenia.

dziemar
dziemar
2025-03-16
Rozumiem Twoje rozterki... stale mi towarzyszą. Czy On był w Auschwitz, Srebrenicy, Strefie Gazy czy Buczy? Dlaczego milczy wobec wyniesionych do władzy bezdusznych, a doświadcza tych najmniejszych? Czego oczekujemy: nieba – czy sypialni marzeń? To także dobre pytanie. Pozdrawiam pełen refleksji.


sturecki
2025-03-16
Bardzo zasadne pytania, ale, żeby dyskusja miała różnicę zdań to ... Może pytanie nie brzmi, gdzie On był, ale gdzie byliśmy my. Bo jeśli czekamy na niebo, a sami urządzamy piekło, to chyba coś poszło nie tak. Pozdrawiam równie refleksyjnie.

myszulek
myszulek
2025-03-16
Twój wiersz o wojennej tragedii dotyka mnie głęboko tą przejmującą konfrontacją między ciepłem zwykłej codzienności a nagłą, bezsensowną destrukcją. Poruszająco jest to pytanie o milczenie Boga w obliczu cierpienia - jak trudno zachować wiarę, gdy świat rozpada się na gruz, a modlitwy wydają się odbijać od głuchego nieba bez odpowiedzi.


sturecki
2025-03-16
Może niebo nie jest głuche, tylko czeka, aż to my w końcu przestaniemy krzyczeć i zaczniemy słuchać. Trudny temat, ale lubię takie poruszać wierszami.

Elżbieta
Elżbieta
2025-03-16
Wojna, konflikty zbrojne, nienawiść, strasze okrucieństwo ludzkie! Ale jak można oczekiwać od Bóga, że stanie się ludzkim rozjemcą i niczym grecki Zesus zrobi porządek, jednych pozamienia w gołębie innym przydzieli rolę Syzyfa. Mamy dziesięć przykazań, to jest "Boski Kodeks" i wolną wolę.
Odwracanie się od Boga, bo nie szepnął do ucha, jest myśleniem kategoriami małego dziecka.
Pozdrawiam serdecznie, Staszku:))⭐


sturecki
2025-03-16
Cóż, ludzkość często zachowuje się jak niesforne dziecko – chce wolnej woli, ale z instrukcją obsługi i gwarancją na szczęście. Pozdrawiam równie serdecznie.

andrew
andrew
2025-03-16
Ludzie odchodzą od Boga,
wracają po każdej wojnie.
Czy na nią znów czekają, aby...

Pozdrawiam serdecznie
Miłego dnia


sturecki
2025-03-16
Może nie czekają, ale historia uparcie powtarza lekcje, których nikt nie chce odrobić. Pozdrawiam równie serdecznie.

Marek Żak
Marek Żak
2025-03-16
Podobnie jak poprzedniczka. Wola boża, ale tylko pośrednia, bo te wszystkie okrucieństwa powstały z woli ludzi, którym dano wolną wolę. O szatanie, który też ma swoje zadania, pisałem ostatnio. Na koniec dnia człowiek decyduje, a kto decyduje jest odpowiedzialny.
Pozdrawiam


sturecki
2025-03-16
Długo można o tym dyskutować, niestety, wiersz ma krótką treść i jak się ją napisze to ... reszta przepadła.

Marek Żak
2025-03-16
Bóg dał świat i kazał ludziom go zagospodarować, więc oni są za to gospodarowanie odpowiedzialni, zwłaszcza, że dostali wolną wolę. Co do szatana, to ta ciemna strona mocy, która bywa dominuje i rządzi człowiekiem.
Pozdrawiam

sturecki
2025-03-16
To czemu tak wielu ludzi zrzuca odpowiedzialność na szatana? Może to on powinien w końcu wziąć sprawy w swoje ręce i założyć kancelarię prawną.
Czy nie jest tak, że to co dobre jest zasługą Boga, a to co złe jest wynikiem nieodpowiedniego zastosowania wolnej woli?

LydiaDel
LydiaDel
2025-03-16
Czas byśmy „dorośli” i sami wzięli odpowiedzialność za nasze życie.
Bóg dał nam rozum, wolną wolę i ten piękny świat, ale my zawsze szukamy kogoś, na kogo winy zwalić możemy. W imię Boga palono na stosie i prowadzono wojny. A Bóg milczał i będzie milczał dalej. Bóg nie jest na obrazku, Bóg jest w nas, w każdej cząstce natury. My mamy ją respektować. 6/5 Serdeczności


sturecki
2025-03-16
A kto powiedział, że Bóg milczy? Może po prostu nie przerywa, kiedy wszyscy mówią naraz.

Sabina
Sabina
2025-03-16
Ludzie popadają w szaleństwo i dążą do zapisywania się w historii jako wielcy w negatywnym obrazku 🙂❤️


sturecki
2025-03-16
Tak, niestety wielu woli być zapamiętanymi jako ci, którzy niszczą, niż jako ci, którzy budują. Władza, chęć dominacji, ego – to paliwo dla tych, którzy chcą zapisać się w historii, choćby kosztem ludzkiego cierpienia.
Ale historia ma to do siebie, że kiedyś wszystko oceni. I choć nie zawsze sprawiedliwie, to jednak pokazuje, kto naprawdę był wielki, a kto tylko głośny.

Moona@
Moona@
2025-03-16
To wszystko z woli człowieka, który od Boga odszedł daleko.
I jest jak jest. Coraz straszniej mz
Pozdrawiam


sturecki
2025-03-16
Niestety, tak to wygląda – im dalej człowiek oddala się od wartości, które miały go prowadzić, tym więcej cierpienia wokół. Wolna wola to dar, ale i ogromna odpowiedzialność, z którą ludzkość coraz gorzej sobie radzą.
Czy może być inaczej? Pewnie tak, ale wymagałoby to masowego przebudzenia sumienia – a na to na razie się nie zanosi. Coraz straszniej, ale wciąż warto wierzyć, że nie wszystko jest stracone.

JoViSkA
JoViSkA
2025-03-16
Gdyby dzisiaj każdy człowiek na ziemi (ale dokładnie każdy) nagle odrzucił broń i powiedział sobie: od dzisiaj nie zabijam i nie kradnę w imię pokoju i miłości do bliźniego, sprawiłby, że całe to zło, o którym się tak dużo mówi nie miałoby racji bytu, np. taki Putin czy inny władca nie mógłby nic zrobić, bo ludzie przestaliby wykonywać jego rozkazy, stałby się zwykłym człowiekiem, takim jak Ty czy ja...ale ludzie przestali myśleć samodzielnie, wolą całą winę zrzucić na Boga i mieć pretensje, że się nie odzywa, a przecież jego słowa i przykazania są w dekalogu wyraźne i proste, każdy je zna, a mimo tego postępuje zupełnie odwrotnie...to do kogo należy mieć pretensje...jak myślisz?
Pozdrawiam serdecznie i życzę miłej niedzieli Stasiu :)


JoViSkA
2025-03-16
tego nie wiem Stasiu...obawiam się, że nigdy nie zrozumiem tej ciemnej strony człowieka...

sturecki
2025-03-16
Tak ... tylko szkoda, że niektórzy dojrzewają do tego dopiero wtedy, gdy trupów jest już za dużo.

JoViSkA
2025-03-16
Może w tym tkwi problem...że każdy musi dojrzeć do tego jak korzystać z wolnej woli nie idąc po trupach...

sturecki
2025-03-16
Cóż, zgoda to jedno, działanie to drugie. A jeśli dobro jest w zasięgu ręki, to może problem w tym, że wielu ma zajęte dłonie – trzymają się własnych przekonań zamiast wyciągnąć je do innych.

JoViSkA
2025-03-16
Cieszę się, że się ze mną zgadzasz, wielu ludzi się ze mną zgadza, ale to o wiele za mało aby coś zmienić...i długo jeszcze ludzie będą cierpieć, bo nie potrafią żyć tak jak Bóg przykazał...nie umiemy dostrzec prawdziwego dobra, tam gdzie ono rzeczywiście jest...a jest dla każdego w zasięgu ręki...

sturecki
2025-03-16
Masz absolutną rację – gdyby ludzie faktycznie w jednej chwili odrzucili przemoc i zło, nie byłoby miejsca na tyranów, wojny i cierpienie. Problem w tym, że człowiek od wieków woli zrzucać odpowiedzialność – na Boga, na los, na "system" – zamiast spojrzeć w lustro i przyznać, że to on sam dokonuje wyborów.
Dekalog jest prosty, ale życie pokazuje, że prostota wcale nie oznacza łatwości. Ludzie często wybierają wygodę nad moralność, interesy nad sumienie, a później pytają: "Gdzie był Bóg?". A może to Bóg: "Gdzie byliście wy, kiedy trzeba było postąpić właściwie?"
Więc tak – pretensje można mieć, ale najpierw trzeba się zastanowić, czy nie są one kierowane pod zły adres.

Krystek
Krystek
2025-03-16
Ludzie przeżywają piekło na ziemi,
Trudno zrozumieć wolę Bożą
Pozdrawiam serdecznie:)


sturecki
2025-03-16
To prawda ... Czasem trudno pojąć, dlaczego cierpienie istnieje i jak wpisuje się w większy plan. Może nie wszystko da się zrozumieć, może niektóre pytania pozostaną otwarte. A może odpowiedź tkwi nie w rozumieniu, a w tym, jak na to cierpienie reagujemy.

Rosa
Rosa
2025-03-16
Niewyobrażalne tragedię, zwłaszcza po stracie bliskich.
Tutaj chyba z woli człowieka? to wszystko.
Pozdrawiam w smutnej refleksji...


sturecki
2025-03-16
Tak, niestety wiele tragedii wynika nie z losu, a z decyzji człowieka – jego wyborów, zaniedbań, czasem złej woli. I to boli najbardziej. Pozdrawiam w zadumie ...

Trociny(anna)<sup>(*)</sup>
raczej z ze złej woli człowieka...


sturecki
2025-03-16
Tak, to często nie jakaś nadprzyrodzona siła, a po prostu ludzka natura – czasem piękna, a czasem pełna błędów i złych intencji. Jednakże ...

Groschek<sup>(*)</sup>
Groschek(*)
2025-03-16
zanim zapomnę: "kogo i za co prosić" tutaj chyba "o co.." może by lepiej pasowało.. tu wiersz o przekonaniu ludzkim, iż pan Bóg, jeśli Go ładnie poprosimy - ofiaruje akurat nam, tego co potrzebujemy - no cóż.. 🤺


sturecki
2025-03-16
Dobre spostrzeżenie! "O co" rzeczywiście lepiej oddaje sens prośby niż "za co", jeśli chodzi o oczekiwanie konkretnej łaski czy daru. Poprawię. A sam temat – wiecznie aktualny. Ludzie często traktują Boga jak nadprzyrodzonego darczyńcę, który tylko czeka na dobrze sformułowaną petycję. No cóż... może czasem bardziej chodzi o to, by zrozumieć, co ...


Autor poleca


Autor na ten moment nie promuje wierszy
Pokaż mniej



X

Napisz powód zgłoszenia komentarza do moderacji

X

Napisz powód zgłoszenia wiersza do moderacji

 

x
Polityka plików cookies

Nasza strona korzysta z plików cookies. Używamy ich w celu poprawy jakości świadczonych przez nas usług. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Więcej informacji na temat wykorzystywanych przez nas informacji zapisywanych w plikach cookies znajdziesz w polityce plików cookies. Czytaj więcej.

Klauzula Informacyjna

Szanowni Użytkownicy

Od 25 maja 2018 roku w Unii Europejskiej obowiązuje nowa regulacja dotycząca ochrony danych osobowych – RODO, czyli Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

W praktyce Internauci otrzymują większą kontrolę nad swoimi danymi osobowymi.

O tym kto jest Administratorem Państwa danych osobowych, jak je przetwarzamy oraz chronimy można przeczytać klikając link umieszczony w dolnej części komunikatu lub po zamknięciu okienka link "Polityka Prywatności" widoczny zawsze na dole strony.

Dokument Polityka Prywatności stanowi integralny załącznik do Regulaminu.

Czytaj treść polityki prywatności