X

Logowanie



Zapomiałaś/eś hasła? Przejdź do procedury resetującej.

*** (poetom portalowym...)

Wiersz Miesiąca 0
wolny
2022-07-21 14:44
poetom portalowym


Dni przyszły puste,
a my nie mieliśmy
nic lepszego do roboty,
więc zakasaliśmy rękawy
i narobiliśmy piękna,
aż potąd.

Były i ptaszki i kwiatki,
gdzieniegdzie serduszko,
nieco czułego szeptu,
garściami można
zbierać.

Patrzyliśmy
w niewyraźnym zachwycie,
bo nasze piękno
czezło powoli,
jak zapomniane siano
w pochylonej stodole.

Gdy okazało się,
że z naszego piękna
nie da się zrobić
nic użytecznego,
pozbieraliśmy skrzętnie
opasłe notatki

i odlecieliśmy,
machając
mocno wystrzępionymi
skrzydłami.


autor

Ocena wiersza

Wiersz został oceniony
4 razy

Oceny tego wiersza są jeszcze niewidoczne, będą dostępne dopiero po otrzymaniu 5-ciu ocen.

Zaloguj się, aby móc dodać ocenę wiersza.





Komentarze

Kolor wiersza: zielony


Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.


Mada44
Mada44
2022-08-10
Czy piękno musi być użyteczne? Może wystarczy, że cieszy nas ten widok? Pozdrawiam


Kornel Passer
2022-08-10
Piękno jest niewątpliwie wartością samą w sobie. Ale od poezji chciałoby się jednak czegoś więcej... Przynajmniej od czasu do czasu :)

Richard Austin
Richard Austin
2022-08-03
Wiersz można różnie odczytywać, myślę więc osobiście, że najszerzej ujmując, portalowi poeci są to po prostu wszystkie osoby, które chcą pisać utwory liryczne i dzielić się nimi z innymi, zapraszając do wyrażenia opinii i oceny. Co ciekawe pojawia się gdzieś w dyskusji kwestia podziału na poetów "profesjonalistów" i "nieprofesjonalistów", o czym tekst wcale traktuje, a w każdym nie musi ;-) Pozdrawiam


Richard Austin
2022-08-03
Może jest on, jeśli gdzieniegdzie występuje, skutkiem tego, że przy wielu twórcach jak i ich utworach, następuje ogólna dominacja określonych kilku tematów wierszy, jak i kierunków stylu w wyrażaniu myśli. Jest to jednak naturalna rzecz w dużej społeczności jak nasza, że pewne nurty w twórczości zawsze będą dominować. Choć ma to swoje ujemne strony, na przykład takie, że trudniej natrafić na dzieła poruszające, inne, mniej oczywiste kwestie albo w inny sposób te najczęściej czytane. Już nie mówiąc o trudniejszym dotarciu do odbiorców dla takiej twórczości, choć to ona zawsze urozmaica i może uatrakcyjniać gatunek jako taki. Co zmusza też do zastanowienia jak samemu postępować. Pozdrawiam

Kornel Passer
2022-08-03
Masz rację, wiiersz nie zajmuje się podziałami poetów na profesjonalistów i amatorów, a jego głównym tematem jest obawa o nadmiar bezużytecznego estetyzmu , który niestety charakteryzyje wiele naszych wierszy.

zbiwito
zbiwito
2022-08-02
Portal - jeśli dobrze pojmuję - dla amatorów powstał. Amatorów - w sensie że nie-profesjonalistów. Dla ludzi, którzy sami siebie nie nazywają poetami. Owszem - sporo jest ptaszków, kwiatków i serduszek - no i co z tego wynika - ano, że niektórzy potrafią zachwycić się cząstką codzienności - ot tym kwiatkiem nietrwałym. I pięknie! Potąd i jeszcze więcej - patrzmy wokół siebie i nie odmawiajmy poczucia piękna tym, którzy innym darzą je uczucie. Tak - piękno i uczucie to tworzywo poetyckie. Wiersze tworzy się nie tylko intelektem. Wiesze tworzy się czasem nieporadnie


Kornel Passer
2022-08-03
Elżbieto zobaczę wskazany przez Ciebie wiersz.

Elżbieta
2022-08-03
Kornelu, Twój wiersz wywołał dyskusję, stał się jej "zaczynem", mam wrażenie, że na naszym portalu również pojawiają się wiersze, które mogłyby spełnić taką rolę. Problem polega na tym, że nie są czytane... przykładem niech będzie wiersz z 20.07. Michal1975, WIERSZ MUSI KRZYCZEĆ, niestety ja nie czułam się na siłach, by dyskutować z jego autorem, bo ja piszę nieporadnie .. o mało ważnych sprawach ... słońcu na niebie i kronikach polnych...
Pozdrawiam

Kornel Passer
2022-08-03
Ze wszystkim się zgadzam, a moje zdziwienie dotyczy wyłącznie braku zainteresowania rozmową o poezji jako takiej, skoro jesteśmy amatorami ale jednak poezji!

BardzoBardzo
BardzoBardzo
2022-08-01
Hmm... Czasem gdy idę ulicą widzę kobietę piękną, ale to jej piękno podkreślone jest jeszcze makijażem i ciekawym ciuchem. Czasami makijaż jest "za dobry" a kiecka zbyt obcisła, za krótka, z dekoltem o zbyt dużym wcięciu. Zdażyło mi się nie raz w życiu rozmawiać z taką personą, okazywało się, że nie zawsze z pięknem w parze idzie olej w głowie. Czytając twój otwór miałem wrażenie, że część poezji portalowej tak właśnie ty postrzegasz.
Niestety nie siedzę w twojej głowie więc mogę się mylić
Pozdrawiam


BardzoBardzo
2022-08-02
Jak tak patrzę po komentarzach to jest sporo osób które obroniły by cię przed tym "ciosem znikąd", lub przynajmniej stanęły by za tobą murem, jak już byś dostał.
Ale skoro jesteś w raju to nie nalegam(i osobiście zazdraszczam bo w tym roku to ja raju nie zaznam na pewno. A ostatnimi czasy życie serwuje mi przygody godne raczej przedsionka piekieł). Każdemu się należy, więc korzystaj jeśli możesz. Ja postudiuję lekturę komentarzy i wyciągnę wnioski, którymi się nie koniecznie muszę dzielić ;) udanych wakacji, dobrej lektury i żeby ci słońce świeciło i takie tam.

Pozdrawiam :)

Kornel Passer
2022-08-02
Witaj BB . Siedzę w tej chwili pod cyprysami ze szklaneczką whisky i patrzę na Morze Egejskie , do którego za chwilę wejdę na codzienne pływanie. Czytam Kwartet Aleksandryjski Durrella i wiersze Kawafisa. Jestem więc w stanie mojego osobistego raju , z którego trudno mi się ruszyć, by napisać o poezji portalowej, bo można tu za to dostać po głowie. Rozmowy o poezji są bowiem na portalu zakazana pod rygorem zarzutu braku tolerancji i serca . Pozdrawiam.

Czarek Płatak
Czarek Płatak
2022-07-27
Może jeszcze nie odlecę. Ale przez lekturę Twojego wiersza wróciły do mnie przemyślenia o tym, że teraz poeci zdają się głównie pisać wiersze dla innych poetów. Tzn czytają poezję w większości już tylko ci, którzy sami też piszą.


Kornel Passer
2022-07-28
Mam ten sam pgląd. Dziękuję i pozdrawiam.

samisen
samisen
2022-07-23











Kornelu, a to jest według Ciebie portal mistrzowskiej nomenklatury spełniający wszelkie zachcianki czy takie tylko, dającej satysfakcję z głębi zagadnienia
?
pozdrawiam do dzisiaj poetę współczesnego rozumu i wielkiego serca..


samisen
2022-07-23
Wątroba podeszła mi do gardła....
Nie mogę zasnąć od paru dni
Urlop mi się kończy
Strach przywrócić to
co jeszcze jest
a nie było...
moje dni
widzą
przyszłość
w tej formie
na zapas...

Kornel Passer
2022-07-23
Zupełnie szczerze, nie rozumiem o Ci chodzi...

LidiaM-9
LidiaM-9
2022-07-22
Kornelu, może trochę więcej tolerancji. Nie wszyscy są jednakowo uzdolnieni, każdy pisze to, co mu w duszy gra, tak jak potrafi. Trzeba docenić, że publikując wiersze na portalu Autorzy oddają cząstkę siebie.
Portal jest dla wszystkich nie tylko dla Poetów, ale także, a może przede wszystkim dla amatorów, którzy chcą spróbować własnych sił. Publikując wiersze na portalu można liczyć na informację zwrotną, wymianę doświadczeń, co w rezultacie daje możliwość rozwoju. Niektórzy dzięki portalom rozwijają skrzydła, więc nie można twierdzić, że są one postrzępione.
Co do piękna, nie musi być użyteczne, wystarczy, że cieszy tak jak tzw. przedmioty zbytku, poza tym jest względne, zależy od odbioru.
I jeszcze jedno przemijalność – wiersz pojawia się, cieszy przez chwilę, budzi refleksje a potem odchodzi w zapomnienie.
Pozdrawiam.


Kornel Passer
2022-07-22
Dziękuje za komentarz. Myślę, że jednym z problemów portalu jest nadmierne "słodzenie" i nadmiar "cieplutkich uczuć" , a prawie zupełny brak rozmowy o poezji. Czy nie dziwi Ciebie , że a portalu poetyckim nikomu nie chce się rozmawiać o poezji i poetach. To tak jakby na portalu entuzjastów filatelistyki nie rozmawiano o znaczkach. Pozdrawiam i spadam.

naskraju*<sup>(*)</sup>
naskraju*(*)
2022-07-21
Pewien niedosyt z twojego wiersza płynie, a pomiędzy szczypta ironii. Pisać każdy może i o czym tylko może. A wiersze, dobre wiersze same się bronią i znajdują odbiorców. Jak piszesz / narobiliśmy piękna, aż potąd/... Dokąd? Nie zapytam, bo się domyślam.
Jednak dla mnie nie-poety bardzo ważnym elementem jest komentarz pod wierszem i przyjemność dzielenia się sobą, swoimi myślami i emocjami.

Pozdrawiam serdecznie


Kornel Passer
2022-07-22
Wiersze powstają , gdy znajdą sobie w nas zarówno tworzywo emocjonalne jak i intelektualne. Bez smutnej zadumy nad twórczością portalową nie byłoby tego wiersza, która to zaduma oczywiście jest tylko jednym z możliwych spojrzeń na ten fragment naszej rzeczywistości. Oczywiście, że podzielam wiele z tych pozytywnych rzeczy, które podnieśli komentujący. Pozdrawiam serdecznie.

Monika Larn
Monika Larn
2022-07-21
No cóż, generalnie sie zgadzam, ale jeszcze się zdarzają jakieś "myśli czupurne", które bronią honoru poetów portalowych. Pozdrawiam


Kornel Passer
2022-07-21
Zgadzam się, niech więc żyją te "myśli czupurne" :)) Pozdrawiam.

Elżbieta
Elżbieta
2022-07-21
Jest lato, wakacje więc i takie tematy, ale w Twoim wierszu jest "szczypta irytacji", bo z tych wierszy nie wiele wynika ... są tylko przyjemnie. Nie wiem czy dobrze odczytałam intencję?
Pozdrawiam:)


Elżbieta
2022-07-21
Dziękuję, że odpowiedziałeś, bo nie chciałam zostać z wątpliwościami:)
Dobrej nocy:)

Kornel Passer
2022-07-21
Trafiłaś w punkt. Trudno o tym pisać , bo można kogoś urazić, ale faktem jest , że zasadniczo podejmujemy na portalu amatorskie tematy przyznając tym samym , że jesteśmy amatorami. Trudno nam wydobyć się poza banalne piękno, banalne emocje, zakochania i odkochania, tudzież inne wewnętrzne smutki. itp. Malo kreacji literackiej, o kreacji ideowej czy filozoficznej już nawet nie wspominając. Dlatego najbardziej jeszcze cenne są bajki ,w których widać przynajmniej "moment twórczy" w postaci fabuły. To mam na myśli pisząc o pięknie "nieużytecznym" . Pozdrawiam.

sisy89
sisy89
2022-07-21
Z tą użytecznością to różnie bywa, najważniejsza jest przyjemność z tworzenia, pisania. A jeśli trafi choć do jednej osoby to cudnie! Co więcej trzeba :))

Pozdrawiam serdecznie.


Kornel Passer
2022-07-21
Wszystko zależy od celu. Przy minimalizacji celu można się całkowicie z Toba zgodzić. Pozdrawiam serdecznie.

Urszula Ganc
Urszula Ganc
2022-07-21
Hmmm, zamyśliłam się. Brzmi jak pożegnanie, a to źle. Szkoda byłoby Cię już "nie przeczytać". Wiesz, że jestem fanką Twojej twórczości :-)). Jeśli ktoś jest prawdziwie poetą, musi odczuwać zakleszczenie i impas, nie mogąc dotrzeć ze swoimi utworami do szerszego grona odbiorców. Nie wiem, nie znam tego uczucia, bo i poetą nie jestem. Ale żeby tak od razu odlatywać, no nie wiem... Czy tam gdzieś, w krainie bez pochylonych stodół, będziemy szczęśliwsi...? Piękno nie musi być użyteczne, wystarczy, że jest. Poezja jest w Tobie i nie da Ci o sobie zapomnieć, hehe. Tego jestem akurat pewna. Serdeczności dla Ciebie.


Urszula Ganc
2022-07-22
:-))). No. W takim razie pozdrów ode mnie bogów greckich, bo ja w tym roku zdradziłam ich na rzecz Czarnego Lądu, ale coś czuję, że będę tęsknić. Udanego wypoczynku.

Kornel Passer
2022-07-21
Odlot jest możliwością , która powinna nawet pocieszać, bo to znaczy, że jest jakieś wyjście :) Przenosząc to sformułowanie na język dyskursu powiem Ci ,że jedyny odlot jaki mnie niedługo czeka , to odlot w "moje strony " czyli do Grecji. Innych odlotów na razie nie planuję , no chyba że normalne "odloty" , których w życiu wszyscy doświadczamy :)) Pozdrawiam serdecznie.

Chris<sup>(*)</sup>
Chris(*)
2022-07-21
A ja myślę jak bohaterka filmu "Czarna Piękność": dobrzy ludzie tworzą dobry dom.
Pozdrawiam!


Kornel Passer
2022-07-21
Hm, Chris mogę tylko Ci pozazdrościć zdrowego i optymistycznego spojrzenia , którego mi raczej brakuje. Pozdrawiam serdecznie. :)

Marek Żak
Marek Żak
2022-07-21
Przyjemność tworzenia zostaje z nami. Pozdrawiam,


Kornel Passer
2022-07-21
To prawda. "Zasada przyjemności" wciąż króluje. Bawimy się póki możemy... :)

konvalove
konvalove
2022-07-21
Mimo nieodpartego wrażenia utraty czegoś bardzo ważnego (po przeczytaniu Twojego wiersza) pociesza mnie myśl, że na tych postrzępionych mocno skrzydłach udało się mimo wszystko wzlecieć, i co więcej: polecieć dalej. W wersach przewija się nostalgia, jakby pogodzenie się z losem, choć pewnie gdzieś tam w głębi myślało się, że może tym razem uda się umknąć przeznaczeniu i uda się zachować to całe piękno, którego się doświadczyło. Wiersz w pozytywnym sensie razi dojrzałością i prawdą, i to najbardziej mnie w nim urzeka. Pozdrawiam.


konvalove
2022-07-22
Rozumiem, choć wiadomo... wiersz w głowie czytelnika drąży często swoją indywidualną ścieżkę, nie zawsze uda się trafić w to, co autor miał na myśli.

Kornel Passer
2022-07-21
Wiersz jest owocem raczej smutnych refleksji na temat naszego pisania . Ale to nie oznacza, że tylko takie smuty są tu uprawnione. Sam proces tworzenia wiersza jest przeżyciem trak niesamowitym, że jak ktoś tego raz popróbował , trudno będzie mu przestać. Pozdrawiam serdecznie.

Anielska Łza
Anielska Łza
2022-07-21
Ja tam jeszcze się nie zbieram do odlotu, choć za kilka dni zrobię sobie małą przerwę, bo tam gdzie wyjeżdżam nie mam dostępu do internetu. A skrzydła ciągle mam piękne i rozłożyste :) Pozdrawiam cieplutko :)


Kornel Passer
2022-07-21
Twoje skrzydła są niewątpliwie nienaruszone i piękne, chyba porównywalne z nimi są tylko skrzydła Chrisa :)) Moje skrzydła niestety przypominają podwiązaną zbroję Don Kichota. :) Pozdrawiam serdecznie.


Autor poleca


Autor na ten moment nie promuje wierszy
Pokaż mniej


X

Napisz powód zgłoszenia komentarza do moderacji

X

Napisz powód zgłoszenia wiersza do moderacji

 

x
Polityka plików cookies

Nasza strona korzysta z plików cookies. Używamy ich w celu poprawy jakości świadczonych przez nas usług. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Więcej informacji na temat wykorzystywanych przez nas informacji zapisywanych w plikach cookies znajdziesz w polityce plików cookies. Czytaj więcej.

Klauzula Informacyjna

Szanowni Użytkownicy

Od 25 maja 2018 roku w Unii Europejskiej obowiązuje nowa regulacja dotycząca ochrony danych osobowych – RODO, czyli Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

W praktyce Internauci otrzymują większą kontrolę nad swoimi danymi osobowymi.

O tym kto jest Administratorem Państwa danych osobowych, jak je przetwarzamy oraz chronimy można przeczytać klikając link umieszczony w dolnej części komunikatu lub po zamknięciu okienka link "Polityka Prywatności" widoczny zawsze na dole strony.

Dokument Polityka Prywatności stanowi integralny załącznik do Regulaminu.

Czytaj treść polityki prywatności