X

Logowanie



Zapomiałaś/eś hasła? Przejdź do procedury resetującej.

Poeto

Wiersz Miesiąca 0
wolny
2021-10-07 16:27
Witajcie.
Przepraszam, że ostatnio rzadko komentuję, mam nadzieję, że to się wkrótce zmieni. Wybaczcie też, że na komentarze odpowiadam niekiedy z opóźnieniem.
Czasem Cię trudno zrozumieć,
Poeto,
gdy wyskrobujesz
aż do krwi
niestrawione resztki bólu
z głębi trzewi,
odnawiając cierpienie
i tak już głęboko
poranionej duszy.

A tego, co czujesz naprawdę
i tak nikt do końca nie pojmie,
bo gdzieś po drodze,
pomiędzy myślą a słowem
uwiązł sens tego,
co czujesz najintensywniej.

Bądź ostrożny,
nie zawsze ziarna Twoich myśli
padają na przyjazny grunt.
29.09.2021 r.
autor

Ocena wiersza

Wiersz został oceniony
1 raz

Oceny tego wiersza są jeszcze niewidoczne, będą dostępne dopiero po otrzymaniu 5-ciu ocen.

Zaloguj się, aby móc dodać ocenę wiersza.





Komentarze

Kolor wiersza: zielony


Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.


Maba<sup>(*)</sup>
Maba(*)
2021-10-11
To bardzo ciekawe, jak różnie mogą być odebrane słowa. Piszący myśli i przeżywa jedno, czytający - drugie, kolejny odbiorca - jeszcze coś innego. Zdarza się, że po przeczytaniu komentarza patrzę na swój tekst zupełnie inaczej, mówię sobie: "rzeczywiście!" Bywa też tak, że odbieramy tekst bardzo osobiście, jakby był skierowany do nas, choć autor pisał o kimś innym lub o sobie... Według mnie to jest niezwykłe.
Myślę też, że bezsensowne są pytania "co poeta miał na myśli?" :)))
Poruszyłaś ważny i ciekawy temat.

Pozdrawiam :)


LidiaM-9
2021-10-11
Z tych względów bardzo sobie cenię możliwość dyskusji na portalu, której nie daje wydanie wierszy drukiem. Portal żyje, żyją wiersze, słowa. Mnie także zdarzyło się spojrzeć na własne utworki inaczej pod wpływem komentarzy. Dużym komplementem jest dla mnie, jeśli ktoś znajduje siebie w tym co napisałam.
Reasumując, portal to świetna zabawa i nauka zarazem.
Dziękuję i pozdrawiam.

naskraju*<sup>(*)</sup>
naskraju*(*)
2021-10-08
Moim zdaniem słowa nie powinny być mierzone miarą poety. Różnorodność odbioru jest bardzo cennym walorem dla wiersza. Wgłębianie się w treść nigdy nie powinno ranić, chociaż zawsze istnieje ryzyko wewnętrznego rozdarcia dla piszącego. I nie brońmy się przed tym, że nie piszemy znikąd... każdy pisze swoje życie po trosze koloryzując lub osnuwa szarością. Jesteśmy tylko jednym elementem w tym świecie pełnym niejasności.

Serdecznie pozdrawiam


LidiaM-9
2021-10-08
Gdyby ludzka psychika była prostym mechanizmem, nie byłoby różnorodności w przekazywaniu i odbiorze słów. Byłoby łatwiej, ale mniej interesująco. Ile jest ludzkich istnień tyle sposobów odczuwania, więc dzielenie się własnym słowem owocuje jego wzbogaceniem o emocje i odczucia odbiorców.
Bardzo dziękuję za cenny komentarz. Pozdrawiam.

Baba-Goga
Baba-Goga
2021-10-08
Bardzo mądre i celne spostrzeżenie i przestroga.
Zdarzyło mi się przeczytać na portalu, że nie rozumiem wiersza. A przecież nie ma jedynej słusznej interpretacji. Wiersz opublikowany zyskuje własne życie i budzi w czytelnikach ich własne emocje. Co więcej, nawet autor za czas jakiś sam przeczyta w nim więcej niż sam napisał. I o to właśnie chodzi.
A że czasem są to całkiem inne wrażenia niż te które miał twórca?
Pozdrawiam Cię Lidko serdecznie.


LidiaM-9
2021-10-08
Małgosiu, poruszyłaś bardzo ważną kwestię, że nawet dla autora, wiersz po upływie czasu, może nabrać nowego znaczenia. Słowo jest żywe, jego "kod" zmienia się w zależności od nastroju, wieku, doświadczenia i wielu innych czynników. Udostępnianie swoich tekstów jest, przynajmniej dla mnie, interesującym eksperymentem i dobrą zabawą. Bardzo często zdarza się, że tekst w mojej ocenie beznadziejny, zbiera pochwały, a taki, który mnie się podoba odbierany jest zupełnie inaczej niż bym się spodziewała. Trudno też mieć czytelnikowi za złe niezrozumienie tekstu lub zrozumienie go w inny sposób niż się tego oczekiwało, bo przecież nie można nikomu narzucić schematu myślenia podczas lektury, chyba, że załączy się do wiersza "instrukcję obsługi" (pozwalam sobie na odrobinę ironii), ale jaki jest wtedy sens pisania wiersza? Lepiej napisać konspekt:))
Bardzo się cieszę z Twojej wizyty. Pozdrawiam.

konvalove
konvalove
2021-10-08
Dlatego właśnie nie bardzo rozumiem podejście niektórych osób, którzy reagują złością czy zrezygnowaniem, gdy czytelnik nie odczyta ich intencji przelanych w wierszu. Nie da się tak do końca zrozumieć drugiego człowieka, w sensie jego myśli. Wg mnie nigdy nie będą identyczne; mogą być podobne, ale nie takie same. Warto pisać głównie dla siebie, a to, że ktoś w naszym tekście znajdzie część siebie traktować jako przyjemny bonus. Pozdrawiam, Lidio!


LidiaM-9
2021-10-08
Nieprzypadkowo, zakładając konto na TW, w informacji o autorze posłużyłam się słowami Nerudy: "pomiędzy wargami a głosem coś umiera...", bo uważam te słowa za prawdziwe i mądre. Czasem brakuje słów i środków wyrazu, żeby przekazać w pełni swoje uczucia i dotyczy to wszelkiego rodzaju twórczości.
Zgadzam się z opinią, że odczytanie przez odbiorcę innego znaczenia czy odnalezienie przez niego cząstki siebie w naszych wierszach jest miłym bonusem. Mnie sprawia ogromną satysfakcję, jeśli ktoś dostrzega coś więcej niż miałam zamiar przekazać, bo wzbogaca to ten przekaz, jednocześnie dla niektórych może okazać się on niejasny i trudno mieć o to pretensje do czytelnika.
Jedyne, co budzi we mnie bunt w relacjach autor - czytelnik, to złośliwość i brak poszanowania w wyrażaniu opinii, natomiast sugestie, szczere uwagi i rzeczowa konstruktywna, krytyka mogą być bardzo przydatne.
Dziękuję za wizytę i pozdrawiam.

Waldi1
Waldi1
2021-10-08
więc jeden ...pisze jak mu serce dyktuje ... inny znowu górnolotnie i ten dopiero prawdziwym poetą się czuje ... jeżeli każdy miałby pisać ....tak jak ktoś sobie życzy ...to te wiersze byłyby na jedno kopyto i tyle ... więc piszmy tak jak potrafimy i czytajmy komentując ... by innych nie obrażać ... bo ktoś pisze gorzej od nas ...




LidiaM-9
2021-10-08
Przeczytałam już tamten wierz i zostawiłam ślad swojej bytności. Dziękuję.

Waldi1
2021-10-08
jeżeli mogę Ciebie prosić o spojrzenie na mój wiersz Mała skrzyneczka ...tak zobaczysz Twoje słowa ...

LidiaM-9
2021-10-08
Zgadzam się z Tobą. Wiersze powstają z potrzeby serca, a publikowane są z potrzeby podzielenia się swoimi emocjami lub z chęci poznania odczuć czytelników. Dziś mamy do dyspozycji tyle form, że możemy pisać wolne lub nieregularne wiersze, aby nie poddawać się ścisłym regułom. Jeśli ktoś zechce udzielić wskazówek lub zasugerować poprawki - w porządku - można się do nich zastosować albo nie, tylko niech będą one odpowiednio podane.
Poza tym sądzę, że każdy piszący może się czuć poetą, w aspekcie wewnętrznej wrażliwości, bez definiowania tego pojęcia w sposób opisany w encyklopediach i słownikach. Pozdrawiam.

Bronisława Góralczyk<sup>(*)</sup>
Nigdy nie wiemy, jak zostanie przyjęty nasz tekst... ale warto pisać - choćby dla jednego czytelnika.
Miłego wieczoru, Lidio:) B.G.


LidiaM-9
2021-10-07
To prawda, nie wiemy jak zostanie przyjęty tekst, ale ta niepewność budzi dreszczyk emocji. Uważam, że warto pisać, nawet dla własnej przyjemności, a zawsze znajdzie się ktoś, kto doceni i zatrzyma się przy tekście.
Dziękuję Ci za wizytę i życzę spokojnej nocy.

sisy89
sisy89
2021-10-07
To, co poeta ma na myśli to tak do końca wie tylko on sam. Może i dobrze, choć wtedy istnieje ryzyko, że zostanie niezrozumiany lub co gorsza, wdeptany w ziemię...

Pozdrawiam serdecznie :)


LidiaM-9
2021-10-07
Jak zaznaczyłam w poniższych odpowiedziach, ryzyko wpisane jest w życie. Odbiorca może nie zrozumieć albo zrozumieć coś opacznie. Może właśnie niejednoznaczność odbioru jest najistotniejsza w pisaniu. Najgorsze jest wdeptywanie w ziemię autora, a niektórym czytelnikom wręcz sprawia to satysfakcję. Ale my się nie dajemy!
Pozdrawiam ciepło.

Beata1
Beata1
2021-10-07
Czytelnik też nie ma lekkiego życia. Dostanie na przykład po łbie jakąś trudną metaforą i jeszcze podziękuje. Też musi być ostrożny.
Miłego wieczoru :-)


LidiaM-9
2021-10-07
Lekko czytelnik nie ma, bo wiele razy musi porządnie nagimnastykować swój umysł, ale przecież jest to pozytywne i nawet zabawne. Najważniejsze, żeby się nawzajem szanować.
Dziękuję i życzę dobrej nocy.

GrzesioR
GrzesioR
2021-10-07
Bardzo trafna puenta. Każdy z nas to wie, a jednak i tak ryzykujemy ;) Pozdrawiam serdecznie


LidiaM-9
2021-10-07
Ryzyko jest wpisane w życie. Ryzykuje się nawet wychodząc z domu, ale mimo tej świadomości tak się wychodzi:) Pozdrawiam.

izabela799
izabela799
2021-10-07
Ostatnio bardzo tego doświadczyłam i doskonale Cię rozumiem, ale cóż nie poddajemy się kroczymy dalej tą drogą :)


LidiaM-9
2021-10-07
Najważniejsze robić to, co się lubi i przede wszystkim dla własnego zadowolenia. Odbiór zawsze będzie indywidualny i subiektywny. Szkoda jedynie, że niektórzy nie potrafią wyrażać swoich opinii kulturalnie. Ale to chyba ich problem. Pozdrawiam serdecznie.

Marek Żak
Marek Żak
2021-10-07
Wiersz fajny a puenta trafna, a każdy publikujący musi być na to przygotowany. Pozdrawiam.


LidiaM-9
2021-10-07
W każdą działalność wkalkulowane jest mniejsze lub większe ryzyko, więc i w nasze pisanie. Narodowi wieszcze też byli nierozumiani, krytykowani i wyśmiewani. Więc cóż my, amatorzy.
Dziękuje i pozdrawiam.


Pokaż mniej


X

Napisz powód zgłoszenia komentarza do moderacji

X

Napisz powód zgłoszenia wiersza do moderacji

 

x
Polityka plików cookies

Nasza strona korzysta z plików cookies. Używamy ich w celu poprawy jakości świadczonych przez nas usług. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Więcej informacji na temat wykorzystywanych przez nas informacji zapisywanych w plikach cookies znajdziesz w polityce plików cookies. Czytaj więcej.

Klauzula Informacyjna

Szanowni Użytkownicy

Od 25 maja 2018 roku w Unii Europejskiej obowiązuje nowa regulacja dotycząca ochrony danych osobowych – RODO, czyli Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

W praktyce Internauci otrzymują większą kontrolę nad swoimi danymi osobowymi.

O tym kto jest Administratorem Państwa danych osobowych, jak je przetwarzamy oraz chronimy można przeczytać klikając link umieszczony w dolnej części komunikatu lub po zamknięciu okienka link "Polityka Prywatności" widoczny zawsze na dole strony.

Dokument Polityka Prywatności stanowi integralny załącznik do Regulaminu.

Czytaj treść polityki prywatności