X

Logowanie



Zapomiałaś/eś hasła? Przejdź do procedury resetującej.

Kto mi zabroni?

Wiersz Miesiąca 0
satyra
2021-09-11 19:32
Czy ktoś mi zabroni głupie wiersze pisać?
Nie brakuje chętnych, którzy chcą je czytać.
Jeśli ktoś się bawi, śmiechem ogarnięty,
Znaczy, że cel szczytny został osiągnięty.

To nie tajemnica, że jest osób wiele,
Co na kiepskich dziełach zrobiły karierę.
Wszak ten sort tandety nie uczyni szkody
A może poprawić stan ducha pogody.

Gorzej, kiedy ludzie głupio lub źle czynią,
Stając się dla bliźnich cierpienia przyczyną,
Lub słowem złośliwym gorzki ból zadają,
W głębokie kompleksy wrażliwych wpędzając.


Infantylnych wierszy nie musi nikt czytać,
Sensu ich dociekać i w głębię ich wnikać.
Kiczowate „dzieła” bywają najszczersze,
Więc kto mi zabroni pisać głupie wiersze?
11.09.2021 r.
autor

Ocena wiersza

Wiersz został oceniony
6 razy
Treść

6
5
5
1
4
0
3
0
2
0
1
0
0
0
Warsztat

6
0
5
6
4
0
3
0
2
0
1
0
0
0

Zaloguj się, aby móc dodać ocenę wiersza.





Komentarze

Kolor wiersza: zielony


Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.


Piotruś
Piotruś
2023-02-01
Również świetna satyra :)


LidiaM-9
2023-02-01
Dzięki Piotruś, że wpadłeś.
Dobrej nocy:)

ZaspanyV
ZaspanyV
2021-09-19
Jeśli jest cel, są też i środku. Kabaret ma rozbawiać (i trochę uczyć) jak fraszki, a za to głupie rymowanki bardzo przyjemnie się powtarza po spożyciu pewnej dawki procentów ;D Aż chciało by się powiedzieć -Nie popadajmy w skrajności i twórzmy jak Grechuta, ten sławny poeta/śpiewak co potrafił powiedzieć "pocoś dał nam tę głębokość wejrzeń " , a potem z entuzjazmem recytował by"wybudować domek z klocków, tak oszczędnie po Krakowsku".
Kiczowate dzieła nie raz śmiechem wdzierają się do głębi podświadomości, i trącają szare komórki by coś załapały. Bo jak rym jest to lepiej się łapie! A co się łapie, to potem się okaże :D
Zaspane pozdrowienia ;D


ZaspanyV
2021-09-19
Absolutnie się z Tobą zgadzam Lidio. Wiesz, Eminem w jednym z wywiadów powiedział coś w stylu "Chyba cierpię na chorobę, przez którą wszystko mi się rymuje", no i gdyby nie dać ujścia tym rymom ...BUM?
Im nas więcej, tym weselej ;D Krytyka krytyką, a i tak się chce jednak tworzyć, co by to nie było. Każdy ma swoje pojęcie o tym co jest "dobre", albo "niepotrzebne", ale mimo to fajnie jest czasami od tak sobie palnąć jakąś głupotę, całkowicie świadomie, ala komediowy cyrk absurdów ;D
"brakowało Cię na TW"- Naprawdę ? Miło mi to słyszeć ;D Ja sam ledwo zauważyłem że mnie nie ma. Powiadomienia jednak przypomniały mi, że ciutkę czasu minęło. ;)

LidiaM-9
2021-09-19
Nie wiem czy przeczytałeś poniższe komentarze i moje odpowiedzi, ale właściwie wszystko zostało w nich powiedziane.
Nigdy nie było moją ambicją stać się prawdziwa poetką, ja po prostu chciałam, żeby moje utworki nie dokonały żywota, leżąc bezużytecznie w szufladzie. Miałam potrzebę się nimi podzielić, przekonać się, jaką wzbudzą reakcję, otworzyć się na sugestie innych, poczytać jak i co inni piszą. Chyba wiele osób miało taki sam cel, wchodząc na portal.
Myślę, że przez ten rok, od kiedy publikuję nauczyłam się wiele.
Ten wiersz jest wyrazem buntu przeciwko złośliwości i krytykowaniu, praktykowanemu jako sztuka dla sztuki, nie jako pomoc w pracy nad pisaniem.
Niektóre utwory bardzo pobudzają do myślenia i podziwiam za to ich autorów, ale zabawa i śmiech wzbudzony przez zwykłe rymowanki też jest potrzebna, więc bawmy się wspólnie i szanujmy nawzajem. Krytykujmy oczywiście też, śmiało wyrażajmy swoje opnie, ale nie zapominając, że po drugiej stronie dialogu jest wrażliwy człowiek.
Dzięki Zaspany za Twoją wypowiedź - brakowało Cię na TW:) Pozdrawiam.

Monika Larn
Monika Larn
2021-09-16
Znaczy tak: poprawić da się wszystko, wyśmiać można każdego, czepić się można wszystkiego. Spokojnie mogłabym tu wybrać najlepszy swój lub czyjś wiersz i rozbić go na miazgę, na zasadzie "ja uważam, że powinno się pisać tak, a nie inaczej."
Jednak twórczość polega na dowolności formy i przekazu, a jej głównym atutem jest ewolucja przekazu. Nie wszyscy muszą pisać trzynastozgłoskowcem. Ponieważ gdyby wszyscy pisali pod ścisłe dyktando tego, jak ktoś inny wyobraża sobie wiersz, nie byłoby zachwycających wierszy, a jedynie (być może) poprawne. Liczą się emocje.
Z drugiej strony, zdarzają się złe wiersze, zgoda, z tym że - gdy mnie jakiś wiersz się nie podoba, to nie czytam, ale nie jest to moją weną do pisania wierszy :)
Dlatego, za Autorką, kto nam zabroni pisać głupie wiersze? (choć Autorka takich moim zdaniem nie popełnia)
Pozdrawiam,


LidiaM-9
2021-09-16
Autorka jest niezmiernie wdzięczna za komentarz, a zwłaszcza za jego ostatnie zdanie:)
Próbujemy wszyscy swoich sił na miarę możliwości. Próby mogą być mniej lub bardziej udane i każdy ma na swoim koncie i jedne, i drugie, bo tego nie da się uniknąć. Wiersz może być udany w mniemaniu autora, ale jednocześnie może taki nie być w oczach odbiorcy. Uważam, że zawsze można to powiedzieć. Sztuką jest przekazać to w odpowiedni, taktowny sposób, żeby raczej motywowało do pracy a nie zniechęcało.
Pozdrawiam serdecznie.

ZOLEANDER
ZOLEANDER
2021-09-15
Też jestem tego zdania. Piszmy a kto chce niech czyta byleby nie ranił... Pozdrawiam :)


LidiaM-9
2021-09-15
No właśnie. W tym rzecz. Nie każdy się rodzi wielkim poetą, są też i mniejsi, ale tak samo zasługują na szacunek. Dziękuję i pozdrawiam.

Afrodyta<sup>(*)</sup>
Afrodyta(*)
2021-09-15
Świetny tekst, a tytuł i pierwszy wers muszę sobie zapamiętać. Pozdrawiam ciepło, Lidio.


LidiaM-9
2021-09-15
Dzięki serdeczne! Pozdrawiam. Nie dajmy się!

zmis
zmis
2021-09-13
Doskonały odpór na komentarze niektórych zjadaczy rozumu. Trzymaj się swojej zasady nie ulegania opiniom mądrali.
Czuj duch!!!


Pianista
2021-09-14
Bardzo przepraszam was za nieporozumienie wynikłe z mojej strony.

zmis
2021-09-14
Przykro mi ze mój komentarz został niewłaściwie zrozumiany. Miałem na myśli komentatorów, którzy chełpiąc się własną wiedzą, dokuczliwie komentują wiersze autorów, gdy treści wierszy nie są po ich myśli. Pianisto przepraszam.

LidiaM-9
2021-09-13
Pianisto, niepotrzebnie się czujesz dotknięty, bo nie o konstruktywne komentarze czy dyskusje tu chodzi. Te akurat są w cenie. Chodzi o zwykłe złośliwości. Zapewniam, że ani ja, ani zmis, nie mamy na myśli Twoich komentarzy i opinii, bo nigdy nie były obraźliwe, czy nietaktowne.
Kółka wzajemnej adoracji zawsze istniały i będą istniały, ale z drugiej strony, rozmawia z tymi, którzy rozmowy podejmują, bo na tym polega dialog.
Nie wiem, w ogóle dlaczego wziąłeś powyższy wpis tak osobiście.
No rozpogódź się i ochłoń. Dodam, że u mnie jesteś mile widziany.
Pozdrawiam.

Pianista
2021-09-13
Rozumiem, że dla niektórych jest lepsze kółko wzajemnej adoracji. Rzadko wdaję się w polemikę, choć niekiedy bardzo korci. Jeśli to robię, to w celach dialektycznych.
Pozdrawiam, Zjadacz rozumu.

LidiaM-9
2021-09-13
Dziękuję. Żeby była jasność, konstruktywną krytykę przyjmuję, nie lubię tylko złośliwości i narzucania subiektywnych opinii.
Pozdrawiam.

maciejka
maciejka
2021-09-12
A ja myślę, że nie ma głupich wierszy, choćby dlatego, że za każdym z nich kryje się człowiek.
Bardzo fajny wiersz :-) Pozdrawiam ciepło :-)


maciejka
2021-09-12
Dobrej nocy :-)

LidiaM-9
2021-09-12
Oczywiście, liczy się to, co autor czuje i chce przekazać,. Każdy pisze na miarę swoich możliwości i potrzeb, więc trzeba to uszanować. Cieszy mnie, że się spodobał. Pozdrawiam i życzę Ci dobrej nocy.

Stęchły Pluszak
Świetny wiersz i całkowicie się z nim zgadzam. Osobiście piszę przede wszystkim dla siebie, a docenienie przez innych jest bardzo miłym efektem ubocznym ;) Pozdrawiam pluszowo i wysyłam najwyższe noty


LidiaM-9
2021-09-12
Dziękuję bardzo. Ja też pisałam i piszę dla siebie, z własnej potrzeby. Nie mam szczególnych ambicji w tej dziedzinie, po prostu jest to dla mnie hobby i rozrywka, a czasem lek na całe zło;) Dodatkowo radość z faktu, że ktoś czyta i dzieli się refleksjami.
Pozdrawiam.

naskraju*<sup>(*)</sup>
naskraju*(*)
2021-09-12
Te głupie wiersze są obliczem naszej wrażliwości i naszej chwili. Jednak tak często są objawem wyśmiewania ad persona. Uwagi, tak dla błędów i warsztatu, ale nigdy dla treści. Treść jest świętą wartością piszącego.

Pozdrawiam


LidiaM-9
2021-09-12
Tak, nasze wiersze to nasze wnętrze, nasza wrażliwość, nasze emocje. Nie jest w porządku wyśmiewanie, ale w zakresie uwag nie mam nic przeciwko kierowania ich na treść. Oznaczając wiersz na zielono daję ku temu przyzwolenie, ale niech będą one taktowne i kulturalne a nie złośliwe i prześmiewcze.
Pozdrawiam i dziękuję.

Pióro Amora
Pióro Amora
2021-09-11
Całkowicie zgadzam się ze słowami Twojego wiersza.
~
Najistotniejsze jest to, by pozostać sobą i nie próbować naśladować innych...

Pozdrawiam i gwiazdy zostawiam :)
***********


LidiaM-9
2021-09-11
Też uważam, że należy starać się pozostać sobą, bo wtedy wszystko, co się tworzy jest autentyczne. Nie warto też starać się spełniać cudzych wymagań kosztem własnego niespełnienia. Dziękuję za gwiazdy i pozdrawiam. Dobrej nocy.

Phil Insomnia
Phil Insomnia
2021-09-11
Przewrotne i zabawne. Tak naprawdę nie ma złych wierszy. Często nastrój czytelnika wpływa na to jak są odbierane. Z pozoru głupi wiersz, z czasem może mieć głębokie znaczenie. Pozdrawiam serdecznie:)


LidiaM-9
2021-09-11
Tak, ja również myślę, że w ogromnym stopniu jest to uwarunkowane subiektywnym odbiorem i indywidualnym upodobaniem. Ważne jest to, co autor czuje, pisząc.
Sądzę, że większość piszących ma takie podejście do naszej portalowej twórczości.
Pozdrawiam i dziękuję.

Pianista
Pianista
2021-09-11
Mam pewien problem ze zdaniem: „Kiczowate „dzieła” bywają najszczersze, „, a raczej z wnioskiem, jaki można by wyprowadzić. Mianowicie, że to, co wzniosłe, piękne i wielkie nie jest szczere a wręcz fałszywe i sztuczne. Ale nie zabraniam pisania kiczu i sam praktykuję.
Serdecznie pozdrawiam.


LidiaM-9
2021-09-12
Cyzelowanie to już nie samo tworzenie tylko obróbka, a więc nie uważam by dewaluowało ono wartość dzieła.
Widzę, że bardzo wnikliwie czytałeś tekst. Przyznam, że wiersz poszedł rzutem na taśmę i za bardzo nie zastanawiałam się nad tym zdaniem. Po prostu pasowało mi i tyle, ale dziękuję, że zwracasz uwagę na szczegóły, postaram się uważać:)
Pozdrawiam raz jeszcze.

Pianista
2021-09-11
Czy „cyzelowanie” jakiegoś dzieła sprawia, że staje się ono sztuczne? Jeśli tak, to właściwie cała sztuka z wyjątkiem wirtuozerskich improwizacji jest sztuczna.
To dość ciekawy temat, ale nie musimy kontynuować, zwłaszcza, że nie o tym jest wiersz.

LidiaM-9
2021-09-11
Autentyczne i szczere jest zawsze to, co powstaje z potrzeby tworzenia, jest wynikiem emocji, wiąże się z przeżyciami, uczuciami, niezależnie od poziomu. Natomiast jakaś doza sztuczności zawiera się zwykle w tym, co powstaje np. na zamówienie. Dodam, że mój powyższy "kicz" jest napisany w dużym stopniu pod wpływem emocji.
Dzięki za wizytę i pozdrawiam.

Kornel Passer
Kornel Passer
2021-09-11
Ha, ha... Świetne! Roześmiałem się głośno. Pozdrawiam!


LidiaM-9
2021-09-11
Dzięki za Twój śmiech, zatem zgodnie z treścią cel szczytny został osiągnięty. Pozdrawiam zwrotnie:)

sisy89
sisy89
2021-09-11
Każdy pisze jak czuje i potrafi, a jeśli to sprawia piszącemu przyjemność to najważniejsze. Zawsze znajdzie się ktoś, kto przeczyta i poczuje wiersz, a to już pełnia szczęścia dla autora :)

Pozdrawiam serdecznie :)


LidiaM-9
2021-09-11
Dokładnie tak rozumiem rolę portali poetyckich. Myślę, że istnieją głównie dla amatorów. Każdy może dzielić się swoją twórczością, zgodnie z możliwościami i potrzebami, przy okazji wymienia się doświadczenia i poznaje twórczość różnych autorów.
Pozdrawiam.

SuviMay
SuviMay
2021-09-11
Widzę, że nie jedno z nas tutaj ma potrzebę wyrażenia swojego zdania wierszem w tym obszarze :) Zabawne, bo dokładnie takie słowa jak w tytule towarzyszą mi czasami przy publikacjach... Ja za kolegami i koleżankami, róbmy swoje :) Swoją drogą, bardzo sprawnie słowem tu sypnęłaś Lidko :)


LidiaM-9
2021-09-11
Dziękuję Suvi za komplement odnośnie słowa. Twoje zdanie wiele dla mnie znaczy, bo jesteś mistrzynią w ekspresyjnym operowaniu słowem:)
Cieszę się, że nie jestem odosobniona w temacie. Róbmy, zatem dalej swoje i bawmy się wspólnie. Zaraz zajrzę do Twojego wiersza. Pozdrawiam.

SuviMay
2021-09-11
P.S. A ja się wyżyłam tak w tym temacie:
https://www.twojewiersze.pl/pl/wiersz,RjFQNjMybTVqMHY2WDBFNH4wJDU

Waldi1
Waldi1
2021-09-11
Super ... powiem tylko ...a co mi tam ja piszę niby wiersze ...a serce dyktuje za co bardzo dziękuję ...


LidiaM-9
2021-09-11
Piszemy na miarę swoich możliwości i czerpiemy z tego radość i satysfakcję. Potrzeba serca jest najważniejsza.

Marek Żak
Marek Żak
2021-09-11
Bardzo trafne spostrzeżenia. M


LidiaM-9
2021-09-11
Dzięki, pozdrawiam.

Maba<sup>(*)</sup>
Maba(*)
2021-09-11
"Róbmy swoje" :)


LidiaM-9
2021-09-11
Tak, "róbmy swoje" i nie dajmy się!

Anielska Łza
Anielska Łza
2021-09-11
Jako autorka wielu infantylnych i emocjonalnych wierszy i nieuleczalnie niepoprawna idealistka w pełni się z Tobą Lidio zgadzam. Piszmy, jak nam w duszy gra, zawsze zajrzy do nas ktoś, kto zechce o tym przeczytać. Pozdrawiam Cię cieplutko :)


LidiaM-9
2021-09-11
Dziękuję Łezko z całego serducha. Różne są upodobania odbiorców, a każdy ocenia nasze wiersze według własnego gustu i to jest wspaniałe. My zaś piszemy, jak czujemy i to jest jeszcze wspanialsze.
Nie można wszystkiego usiłować wpisać w jednolite reguły.
Pozdrawiam Cię serdecznie.

Salymon
Salymon
2021-09-11
W pełni się zgadzam. Zresztą już kiedyś rozgorzała tu dyskusja, której jednym z efektów był mój wiersz "Za dużo sylab..." Pięknie. Pozdrawiam.


Salymon
2021-09-11
Masz moje pełne wsparcie.

LidiaM-9
2021-09-11
Dziękuję Salymonie. Ten wiersz jest moim protestem przeciwko narzucaniu autorom, co i jak powinni pisać. Portal jest przecież dla wszystkich. Zaraz przeczytam Twój wiersz.
Pozdrawiam serdecznie.

Iks Weli
Iks Weli
2021-09-11
Ależ pisz jakie sobie tam chcesz, bylebyś tego właśnie chciała, jak i tego, że chcesz aby było takie, żeby przede wszystkim podobało się Tobie :) Ważne, co myślisz Ty, a nie, co myślą inni, tak? I nie. Prawda? ;)
Super tekst i moim zdaniem PeElka wyraziła zdrowy nerw z przekąsem słyszałem jakby chrzęst... :) Ale to pewnie tylko moja wybobraźnia :) Pozdrawiam


LidiaM-9
2021-09-11
Bardzo dobrze słyszałeś ten chrzęst, miał być subtelny, ale słyszalny. Dziękuję Ci za pochwałę tekstu i za dostrzeżenie istoty rzeczy:) Pozdrawiam serdecznie.


Pokaż mniej


X

Napisz powód zgłoszenia komentarza do moderacji

X

Napisz powód zgłoszenia wiersza do moderacji

 

x
Polityka plików cookies

Nasza strona korzysta z plików cookies. Używamy ich w celu poprawy jakości świadczonych przez nas usług. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Więcej informacji na temat wykorzystywanych przez nas informacji zapisywanych w plikach cookies znajdziesz w polityce plików cookies. Czytaj więcej.

Klauzula Informacyjna

Szanowni Użytkownicy

Od 25 maja 2018 roku w Unii Europejskiej obowiązuje nowa regulacja dotycząca ochrony danych osobowych – RODO, czyli Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

W praktyce Internauci otrzymują większą kontrolę nad swoimi danymi osobowymi.

O tym kto jest Administratorem Państwa danych osobowych, jak je przetwarzamy oraz chronimy można przeczytać klikając link umieszczony w dolnej części komunikatu lub po zamknięciu okienka link "Polityka Prywatności" widoczny zawsze na dole strony.

Dokument Polityka Prywatności stanowi integralny załącznik do Regulaminu.

Czytaj treść polityki prywatności