X

Logowanie



Zapomiałaś/eś hasła? Przejdź do procedury resetującej.

Do AI

Wiersz Miesiąca 0
wolny
2024-11-24 11:11

Nie wiesz,
jak pachnie wiosna
w lesie za moim płotem,
ani jak smakowały poziomkowe lody
jedzone na pierwszej randce
z Aśką z długimi
warkoczami.

Nie zakradałaś się w dzieciństwie
do gniazd ptasich,
ani nie wspinałaś na Świnicę,
gdy w dali już grzmiało,
a wiatr na policzku
siał niepokój.

Nie wiesz,
jak to jest spojrzeć w oczy
swojej kobiecie
i zrozumieć, że właśnie tutaj
kończy się twoja droga
do domu.

Nie wiesz,
co to znaczy przesiedzieć
całą noc
nad grecko-polskim tomem
Kawafisa
i dopiero nad ranem zrozumieć,
czym jest poezja.

To dlatego
nigdy nie napiszesz
prawdziwego wiersza,
a twoje słowa,
wyrzucane jak jednakowe pudełka
z produkcyjnej taśmy,
możesz sobie poukładać
w p…ej chmurze



autor
Jesteś Premium.
Dziękujemy!

Ocena wiersza

Wiersz został oceniony
15 razy
Treść

6
11
5
4
4
0
3
0
2
0
1
0
0
0
Warsztat

6
3
5
12
4
0
3
0
2
0
1
0
0
0

Zaloguj się, aby móc dodać ocenę wiersza.





Komentarze

Kolor wiersza: zielony


Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.


Pióro Amora
Pióro Amora
2024-11-26
Do tworzenia sztuki zdolny jest tylko artysta. Wszystko pozostałe jest tylko wytworem sztukopodobnym.
Świetny wiersz!
Pozdrawiam serdecznie.


Kornel Passer
2024-11-26
Zgadzam się z Twoim poglądem w 100%. Serdecznie pozdrawiam:)

Gminny Poeta
Gminny Poeta
2024-11-26
Jaki Wielki Poeta. A jaki subtelny ze swymi niedomówieniami. No nic tylko padam na kolana i posypuję głowę popiołem że śmiałem się tu znaleźć. Życzę jak najwięcej (oj przepraszam) kolejnych prawdziwych wierszy i następnych publikacji które poniosą kaganek oświaty pod gminne strzechy. Nic tylko 6 i 5 stawiam, szkoda że nie mogę więcej:)))))


Gminny Poeta
2024-11-26
Przepraszam jeśli nie właściwie odebrałem Twoje słowa. Po pierwsze w komentarzu pod moim tekstem sugerujące.... A po drugie słowa w Twoim tekście uświadamiające czytelnikom. Nie wiem czy wszystkim czytającym, czy może sam sobie że niestety ale nigdy nie napiszą prawdziwego wiersza. Jednak z pozostałych słów wynika że prawdziwa jest odpowiedź w pierwszej bramce. Jeśli zrozumiałem opacznie to przepraszam ale jak to mówią wierszy jest tyle ile czytających. Myślę że chociaż oceną Ciebie nie uraziłem:))))

Kornel Passer
2024-11-26
Szczerze mówiąc zupełnie nie rozumiem Twojego wpisu. O co Ci właściwie chodzi? Jeśli kpisz, to w którym miejscu mój wiersz dał Ci powód do kpiny?

Prostaczek
Prostaczek
2024-11-25
Poezja jest po to, żeby poznać drugiego człowieka. W AI, nie ma drugiego człowieka. We mnie też jest ten gniew. Pozdrawiam serdecznie.


Kornel Passer
2024-11-25
Tak, ta interakcja między umysłami i sercami jest podstawą, więc AI odpada w przedbiegach. :)

mgielka
mgielka
2024-11-25
Doskonaly wiersz. Ja tez jeste przeciwko wykorzystywania AI do tworzenia sztuki czy pisania wiersz. Poezja pisane przez ludzi ma dusze, wrazliwosc i uczycia.
Pozdrawiam sedecznie Kornelu 😊


Kornel Passer
2024-11-25
Dziękuję za Twoją obecność i komentarz. Serdecznie pozdrawiam:)

mgielka
2024-11-25
wierszy*

samisen
samisen
2024-11-25
Doskonale Kornelu pojechałeś z tematem, który od dawna mnie niepokoi i również jestem przeciwny wykorzystywania AI zarówno w tworzeniu jak i przy komentarzach interpretacyjnych poezji.
Niebawem nasz dyżurujący szachista to będzie wklejał swój wygenerowany komentarz jeszcze przed pojawieniem się każdego wiersza, niezależnie od pory dnia czy nocy.
Pozdrowienia serdeczne z głębokim poparciem :)


samisen
2024-11-25
Dokładnie, też tego nie rozumiem ale być może celem przetestowania nowej aplikacji dla producenta.

Kornel Passer
2024-11-25
Bardzo Ci dziękuję za komentarz i przychylną opinię. Są dziedziny, w których AI może być wykorzystywana, ale wykorzystywanie jej do twórczości artystycznej uważam za niedopuszczalne i obawiam się o przyszłość. Przede wszystkim nie rozumiem po co ktoś miałby to robić i pozbawiać się radości tworzenia, która jest przecież najważniejsza!

Eleanor Rigby
Eleanor Rigby
2024-11-24
Sztuka musi być prawdziwa. AI nie korzysta ze swoich emocji bo ich nie ma tak jak i doświadczeń.
Ty za to napisałeś dobry wiersz w którym ustosunkowałeś się do AI.


Kornel Passer
2024-11-25
Tak, aby sztuka pokazywała rzeczywistość, o musi obejmować również emocje. Ale AI może to dobrze imitować. Pozdrawiam :)

Driana
Driana
2024-11-24
AI jeszcze nie wie...


Kornel Passer
2024-11-24
A kto tam wie, czy AI wie? :)

maciejka
maciejka
2024-11-24
Tak naprawdę, korzystając ze sztucznej inteligencji można wszystko - nie ma prawa autorskich, bo nie jest człowiekiem. Myślę, że prawnicy wcześniej czy później zmienią definicję prawa autorskiego.
Tylko żeby nie było za późno na to...
Szybko można się przyzwyczaić, że AI potrafi pisać.
Ale masz rację - nie jest człowiekiem, choć korzysta z osiągnięć ludzi.

Bardzo dobry wiersz.


Kornel Passer
2024-11-24
Właśnie na to zwracam uwagę przed wszystkim, AI nie jest człowiekiem, więc mnie nie interesuje jako partner w rozmowie, którą poniekąd jest wiersz. Serdecznie dziękuję za Twoją obecność i opinię. Serdecznie pozdrawiam:)

rzabaprzezrz
rzabaprzezrz
2024-11-24
Tak, emocje, motywację, wspomnienia, wrażenia, niuanse znaczeniowe, przeczucia, intuicja itp.- przejawy człowieczeństwa, które są niedostępne dla Al. U niej za słowami kryje się pustka.. Pozdrawiam ciepło. 🌞


Kornel Passer
2024-11-24
Dzięki za komentarz i budującą opinię. Pozdrawiam serdecznie:)

JoViSkA
JoViSkA
2024-11-24
Widzę, że temat Cię zainspirował do napisania pięknego wiersza...Twoja dusza się odezwała z całą swoją mocą uczuć i wspomnień, którego Al nigdy nie miała, nie ma i mieć nie będzie...Pozdrawiam ciepło i serdecznie z przekonaniem, że Al to tylko narzędzie pomocnicze w rękach człowieka i zgadzam się, że nie jest w stanie zastąpić go całkowicie :)


Kornel Passer
2024-11-24
Masz rację, czasem jest tak, że wiersz napisany budzi moje wątpliwości co do przesłania, więc jest poprawiany. Tutaj akurat tak nie było.

JoViSkA
2024-11-24
I bardzo dobrze, trzeba kuć żelazo póki gorące...
Na marginesie przyznam Ci się, że wg mnie piszesz bardzo dobrze, że Twoje wiersze nie potrzebują leżakowania, chyba, że dojrzewają jeszcze niewypowiedziane myśli aby je przelać do wiersza w celu uzupełnienia...to mogę się zgodzić :))

Kornel Passer
2024-11-24
Do tego stopnia mnie wzięło, że nawet zrezygnowałem z normalnego u mnie odłożenia wiersza do kilkudniowego "leżakowania", w którym to okresie zwykle nanoszę poprawki. Pozdrawiam:)

jobo
jobo
2024-11-24
Rozjechałeś AI skutecznie. Ale przy tych gniazdach ptasich to cię nie widzę.
Orlą Perć to jest extra myk, ale na Buczynowej Turni jest jeszcze grożniej.
szac i deszcz gwiazd!


jobo
2024-11-24
Ok, is over!
Ale czadu było opór.
Szacun.

Kornel Passer
2024-11-24
Ktoś jedno wypił, ale ja się nie zdecydowałem... Zaraz dostanę wyrzutów sumienia, więc dajmy spokój...

jobo
2024-11-24
Po mi polepiało!
Jedliście je czy tłukli?

Kornel Passer
2024-11-24
To były jajka, a nie pisklęta.

jobo
2024-11-24
Podejrzwałem że tak! Wiem żeś z maczyzmu, wyszlifiwany ale
tkwi w Tobie . Pamietam Twoj penegiryk-satori o Mushasi Miyamoto, świetny, Pamietam twoje przejęcie, bośmy polemizowali fajnie. Ja go znam i lubię, alem wtedy poszedł w antagonizm i fajnie było. Tych piskląt to Ci nie zapomnę.

Kornel Passer
2024-11-24
Nie widzisz mnie przy ptasich gniazdach, bo nie wiesz, że byłem rozrabiaką z blokowiska, który lubił wyprawy rowerowe nad pobliskie jeziora, a dopiero potem się wykształcił i poszedł w kulturę. Na Świnicę wchodziłem od Koziej Przełęczy i Zawratu, a burza nadeszła niespodziewanie. Wtedy nie mieliśmy komórek z prognozą pogody. W wierszach nigdy nie zmyślam, bo byłoby tak nudne, że usnąłbym przed napisaniem ich do końca. Pozdrawiam:)

Asteria<sup>(*)</sup>
Asteria(*)
2024-11-24
Jest Nas więcej Kornelu, ja też jestem mega przeciwniczką AI... to chyba największe nasze współczesne zagrożenie. Już zabija kreatywne myślenie człowieka.
Dobry głos, wiersz w tej sprawie,


Kornel Passer
2024-11-24
Zwłaszcza w twórczości literackiej nie wyobrażam sobie, że ludzie będą chcieli czytać wytwory AI, ale może mam za małą wyobraźnię... bo życie zaskakuje mnie czasem nad miarę... :)

LydiaDel
LydiaDel
2024-11-24
Tak właśnie jest i zostanie. AI nigdy nie przekaże uczuć, zawartym w tekście. Może z logiką sobie poradzi, ale szczytu nie osiągnie.
"Nie wiesz, co to znaczy przesiedzieć całą noc nad grecko-polskim tomem Kawafisa i dopiero nad ranem zrozumieć, czym jest poezja." Autor sam daje odpowiedź na wszystkie swoje pytana. Do ulubionych. 6/5 Serdeczności



Kornel Passer
2024-11-24
Dzięki za opinię. Właśnie o to chodzi. Brak emocji "autora" powoduje to, że wiersz jest odbierany jak losowy wynik jakiejś żonglerki estetycznej. Niestety, jak napisałem już w innej odpowiedzi na komentarz, jest niebezpieczeństwo oszustwa.

sturecki
sturecki
2024-11-24
„Nie wiesz, jak pachnie wiosna w lesie za moim płotem” – ten wers otwiera bramę do świata emocji, wspomnień i doświadczeń, które są dla AI nieosiągalne, bo należą do sfery ludzkiej niepowtarzalności. Wiersz jest zarówno wyrzutem, jak i manifestem wyjątkowości człowieka, jego zdolności do przeżywania, kochania i odkrywania poezji w codziennych chwilach. Fraza „nigdy nie napiszesz prawdziwego wiersza” – jest mocnym akcentem, podkreślającym, że słowa bez duszy pozostaną jedynie mechanizmem, nie przeżyciem.
Czytając ten wiersz, czuję jakąś szczerą prawdę – wiersze są lustrem życia, nie tylko puzzlami z liter.


sturecki
2024-11-24
Racja, to trochę jak czytanie książki z wyrwaną ostatnią stroną – nie wiadomo, jaki będzie finał. Ale póki co, AI to tylko narzędzie, a czy koń zostanie osiodłany, czy ucieknie galopem, zależy od tego, jak je wykorzystamy.

Kornel Passer
2024-11-24
Dzięki za komentarz. Najgorsze jest to, że ni znamy ostatecznych możliwości AI i może się okazać, ż wszyscy zostaniemy zrobieni w konia. Pozdrawiam:)

Moona@
Moona@
2024-11-24
Wow!
Podzielam opinię na temat AI.
Obawiam się, że docelowo AI ma za zadanie zniszczyć nie tylko poezję, ale i ludzi :(
Pozdrawiam Kornelu.


Moona@
2024-11-24
Ciekawy, kontrowersyjny materiał na temat możliwości rozwoju AI:
https://old.bitchute.com/video/virRLF8ICa4V/

Kornel Passer
2024-11-24
Może tak być, jak ludzie się odpowiednio wcześniej nie zabezpieczą. Pozwolenie wejścia AI na obszar twórczości artystycznej było błędem. Nie można wykluczyć, że zostaną popełnione następne błędy i pewnego dnia AI uzna, że gatunek ludzki jest obciążeniem dla Ziemi i AI i że należy go zlikwidować. :)

Monika Larn
Monika Larn
2024-11-24
Nic dodać, nic ująć. Naiwnie sądziliśmy, że AI wyręczy nas w przyziemnych, trywialnych rzeczach, a tymczasem ona sobie tworzy poezje, obrazy, scenariusze, a my się cieszymy nie wiadomo z czego. Z wydobytych z internetu powielonych i bezosobowych 'dzieł'. To znaczy nie wszyscy się cieszymy...


Kornel Passer
2024-11-24
AI jest w fazie barbarzyńskiego początku. Tak było z wieloma odkryciami np promieniami Roentgena. Jeśli ludzie przetrwają to wprowadzą prawne ogranmiczenia dla AI w kulturze i sztuce, ale do tego droga daleka.

Marek Żak
Marek Żak
2024-11-24
Tego AI nie wie i wiedzieć nie będzie. Poza tym, znasz moje zdanie, że inteligencja jest przereklamowana. Pozdrawiam Kornelu.


Kornel Passer
2024-11-24
Marku opamiętaj się, póki nie jest za późno. :)

Marek Żak
2024-11-24
A ja chciałbym posłuchać VI koncertu Beethovena, czy III Brahmsa. Pozdrawiam.

Kornel Passer
2024-11-24
Mam tylko nadzieję , że wejdą regulacje prawne na polu kultury, które pozwolą na opanowanie sytuacji. Pozdrawiam:)

Iks Weli
Iks Weli
2024-11-24
:) Co za policzek dla A.I., powiedzieć jej, że - "Nie wiesz". Może posiadać całą wiedzę o naszych zachowaniach, etc., lecz bez czucia, zawsze prawdą o niej będzie, to "nie wiesz". Jedyną więc radą dla ludzi w tym czasie maszyn jest, aby powrócili do czucia. bo to teraz jedyna metoda na odróżnienie prawdy od wygenerowanej na podstawie danych - ściemy :) Pozdrawiam i dziękuję za ważny kamyk do kolektywnej świadomości :)


Monika Larn
2024-11-24
Podobna dyskusja odbyła się pod wierszem "Nie zawiera A.I." jeśli nie będzie regulacji, to trudno będzie odróżnić, co jest wytworzone przez człowieka a co nie. Tym bardziej, że ludzie również się inspirują, a czasem nawet zrzynają bezczelnie z cudzych dzieł.

Kornel Passer
2024-11-24
AI ma olbrzymia możliwość tworzenia kompilacji z poezji wcześniej napisanej przez żywych ludzi. Sprytna żonglerka tymi tekstami może naprawdę oszukać. Niestety poziom obecnej poezji nie sprzyja odróżnianiu się od tekstów AI. Czy wyobrażasz sobie, że AI wyprodukowałaby na Iliadę Homera albo Boską Komedię Dantego?

Annna2
Annna2
2024-11-24
Bardzo dobry wiersz i mądry.
Tak naprawdę wczoraj się dowiedziałam z komentarza u Maćka i dzisiaj u Jastrza,
że coś takiego można robić. Al pisze wiersze i komentarze.
To prawda- są jak pudełka- tu nie ma uczuć, są puste
6/5


Annna2
2024-11-24
Smutne to, ale prawdziwe.

A to już wiem, że nie trafiam z Twoimi wierszami- zawsze piszę to, co myślę i jak odbieram- i często się pewnie mylę.
Ale tego nie zmienię.
Posługiwanie się tym alem uczciwym nie jest.

Kornel Passer
2024-11-24
Jest prawdopodobne, że to dobije poezję do końca i od dawna zapowiadana przez żywych poetów śmierć poezji nastąpi ostatecznie. Jednym z aspektów tego tematu jest pojmowanie poezji jako "układanie słów", a nie jako wypowiedź konkretnego człowieka o określonym indywiduum. Taki techniczne patrzenie na poezję zawsze krytykowałem i bylem przeciwko takiemu spojrzeniu na portalu. Ciekawe wiersze piszą ciekawi ludzie, a nieciekawi ludzie układają zestawy słów oderwane od ich doświadczenia. Mogę sobie wyobrazić zapchanie portali poprzez zalew "dzieł" AI.


Autor poleca


Autor na ten moment nie promuje wierszy
Pokaż więcej

Jesteś Premium.
Dziękujemy!


X

Napisz powód zgłoszenia komentarza do moderacji

X

Napisz powód zgłoszenia wiersza do moderacji

 

x
Polityka plików cookies

Nasza strona korzysta z plików cookies. Używamy ich w celu poprawy jakości świadczonych przez nas usług. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Więcej informacji na temat wykorzystywanych przez nas informacji zapisywanych w plikach cookies znajdziesz w polityce plików cookies. Czytaj więcej.

Klauzula Informacyjna

Szanowni Użytkownicy

Od 25 maja 2018 roku w Unii Europejskiej obowiązuje nowa regulacja dotycząca ochrony danych osobowych – RODO, czyli Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

W praktyce Internauci otrzymują większą kontrolę nad swoimi danymi osobowymi.

O tym kto jest Administratorem Państwa danych osobowych, jak je przetwarzamy oraz chronimy można przeczytać klikając link umieszczony w dolnej części komunikatu lub po zamknięciu okienka link "Polityka Prywatności" widoczny zawsze na dole strony.

Dokument Polityka Prywatności stanowi integralny załącznik do Regulaminu.

Czytaj treść polityki prywatności