Wszystkie utwory są identycznie zbudowane: pierwsze dwie strofy są opisowe, a trzecia (schodkowa) refleksyjna. Budowa: 14 sylab, 11, sylab i 11 sylab rozbitych na 4, 3, 2, 2 sylaby.
Ważne być musi to, czego tu nie ma. Czego doświadczył wzrok przed pożogą? Czym zaowocowałby brak bezsilności? Bardzo mi się podoba to, co muszę zobaczyć sam, nakierowany przez autora. Autor ufa czytelnikowi.
Piękny komentarz – pokazujesz, że brak może być przestrzenią, w której rodzi się prawdziwa refleksja. Autor daje czytelnikowi wolność, a czytelnik, jak w Twoim przypadku, odwdzięcza się wrażliwością i wnikliwością. To wyjątkowa wymiana myśli, która sprawia, że tekst żyje dalej. Dziękuję za tak inspirujące spojrzenie!
Nie urażasz mnie wcale – wręcz przeciwnie, Twoje przekomarzanie dodaje lekkości i uśmiechu. Cieszę się, że moje rozwijanie się dostrzegasz i doceniasz. Staszek Bez Daszka brzmi jak dobry tytuł na kolejny rozdział twórczości – może to nowa poetycka persona?
Czytałam już wczoraj.
Oryginalnie przedstawiona pożoga w kontrze do bezczynności.
Wiersz zatrzymał w refleksji nad naturą ludzką i żywiołem.
Serdecznie pozdrawiam
Twórcza bezczynność to chyba największy lęk każdego poety, więc staram się, by słowa zawsze miały gdzie zakwitnąć. Twoje uznanie to najlepsze paliwo do dalszego tworzenia.
Pożoga jakimś cudem skojarzyła mi się z Krzyżakami i Jurandem ...gdy mu oczy wypalano ... druga część z koglami z pracy ... gdy szło w się z kolegami do wykonania jakiegoś zadania ,,,to mówiło się że jeden ciągnie a reszta odpoczywa ... tak jakoś ... pozdrawiam serdecznie ...
"Pożoga" faktycznie może przywodzić na myśl różne obrazy, od epickich dramatów historycznych, takich jak Jurand i Krzyżacy, po codzienne scenki z pracy, gdzie współpraca bywa ... różnie zorganizowana.
Twoje refleksje pokazują, jak wiersz może dotknąć różnych warstw wspomnień i doświadczeń. Dziękuję za podzielenie się tym spojrzeniem.
Czasem trzeba samemu stworzyć pozwolenie na poezję, bo kto powiedział, że w literaturze nie można eksperymentować? Wierszobudownictwo rządzi się swoimi prawami – trochę fantazji, szczypta odwagi i voila! Pozdrawiam z uśmiechem i życzę wielu inspirujących konstrukcji.
Dziękuję serdecznie za uznanie! Cieszę się, że forma i schemat znalazły swoje miejsce w Twojej ocenie. Inspiracje bywają uniwersalne, ale to detale nadają charakter – dlatego każda opinia jest dla mnie cenna. Na pięć? To już prawdziwa radość!
Jestem zachwycona. To nowa forma literacka, do tej pory nikomu nie znana. Twoje dzieło. Podoba mi się. ale "płacz" w wierszu "Pożoga" ma jedną sylabę za mało, wtedy jest tylko 10 sylab. (4, 3, 2, 2 ). Wychodzi na to, że trzeba trochę dopracować. Ale to drobiazg. 6/5 Serdeczności
Cieszę się, że forma Ci się podoba – to naprawdę motywujące. A uwaga o "Pożodze" bardzo cenna! Te dodatkowe sylaby są jak brakujący kawałek układanki, który nadaje całości pełnię. Dopracuję ten szczegół, bo detale są kluczowe, zwłaszcza w tak precyzyjnych formach ... poprawię później, to ewidentny błąd.
Zdecydowanie – granica między odpoczynkiem a bezczynnością bywa cienka. Odpoczynek po trudzie to zasłużona ulga, ale gdy bezczynność staje się celem samym w sobie, może prowadzić na manowce. Dziękuję za refleksję i pozdrawiam.
Zastanawia mnie zestawienie, tych dwóch miniatur, czy jakim "kluczem" kierowałeś się łącząc je w jedno. Z tych bardziej podoba mi pierwsza, ale ostatnie słowo, nie zgadza się z przyjętą formułą, może rozpacz?
Całość ciekawa, chociaż wolę w tej konwencji kwiaty:))😊
Pozdrawiam serdecznie, garść gwiazd sypnęłam obficie:))⭐
Cieszę się, że miniatury wzbudziły refleksję. Każdy utwór to odrębny byt. Kluczem do ich zestawienia była kontrastowość – różne emocje i stany w dwóch formach, które mogą się uzupełniać lub przeciwstawiać. Pierwsza miniatura rzeczywiście mogłaby zakończyć się „rozpaczą,” co nadałoby jej mocniejszy akcent i spójność z formułą – świetna uwaga! Zwróciła na to uwagę także JoViSkA - poprawię w wolnym czasie.
Kwiaty mają swoją niezaprzeczalną magię, więc rozumiem, że ich konwencja przyciąga bardziej.
Po co usuwać? Wiersz-komentarz można połączyć z moimi utworami, choćby tak, jak poniżej.
1/ Twój wiersz humorystycznie opowiada o grzechu pierworodnym, który prowadzi do przemian świata – w tym do katastrofy, jaką jest pożoga. Można to ująć jako kontrast: Eden, pełen harmonii, zostaje zniszczony przez „płomienie” ludzkich namiętności i błędów.
2/ Adam i Ewa, w Edenie z początku bezczynni, wpadają w rutynę. Ich „opieszałość” zamienia się w działanie pod wpływem węża – przełamanie nudy prowadzi jednak do skutków, które odczuwamy do dziś.
Czas za dnia kroczy leniwie,
aż jabłko zmienia ich bumelanctwo w ból.
Nasza strona korzysta z plików cookies. Używamy ich w celu poprawy jakości świadczonych przez nas usług. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Więcej informacji na temat wykorzystywanych przez nas informacji zapisywanych w plikach cookies znajdziesz w polityce plików cookies. Czytaj więcej.
Klauzula Informacyjna
Szanowni Użytkownicy
Od 25 maja 2018 roku w Unii Europejskiej obowiązuje nowa regulacja dotycząca ochrony danych osobowych – RODO, czyli Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
W praktyce Internauci otrzymują większą kontrolę nad swoimi danymi osobowymi.
O tym kto jest Administratorem Państwa danych osobowych, jak je przetwarzamy oraz chronimy można przeczytać klikając link umieszczony w dolnej części komunikatu lub po zamknięciu okienka link "Polityka Prywatności" widoczny zawsze na dole strony.
Dokument Polityka Prywatności stanowi integralny załącznik do Regulaminu.