X

Logowanie



Zapomiałaś/eś hasła? Przejdź do procedury resetującej.

ANTYWIERSZ

Wiersz Miesiąca 0
wolny
2024-09-16 04:09
czytasz, a przecież nie miałeś czego
a co?
miało go nie być, a jest –
płytki, choć głęboki

widzisz, bo masz co objąć oczami
a jak?
patrzysz, choć wzrok nie wie
czy cokolwiek dostrzega

piszesz, a słów brak w zanadrzu
co za tekst?
tworzysz coś z niczego
bez celu, znaczenia, bez wiary

czujesz, choć zmysły kłamią uczciwie
po co?
emocje dryfują w pustce
między bytem a niebytem

istniejesz, choć mogłoby cię nie być
dlaczego?
życie to antyrzecz
której nie można zrozumieć

słuchasz, choć głos milczy
co słychać?
dźwięki milczenia w hałasie
tworzące chaos w umyśle

szukasz, choć nie ma czego
jest?
znaleźć coś, co nie istnieje
to antycel każdej podróży

oddychasz, choć powietrze gęste
czym?
każdy oddech to zaprzeczenie
nieskończoności, co nas otacza

żyjesz, choć śmierć czeka
do kiedy?
każda chwila to antyczas
co mija, choć go nie ma

antywiersz to antymyśl
słowo bez treści, forma bez znaczenia
czytasz, choć nie miałeś czego
bo antywiersz nigdy nie powstał

dokonałem tej sztuki
jakiej?
napisałem antywiersz bez powodu
a ty go kończysz bez celu, bez skutku
autor

Ocena wiersza

Wiersz został oceniony
15 razy
Treść

6
8
5
7
4
0
3
0
2
0
1
0
0
0
Warsztat

6
5
5
10
4
0
3
0
2
0
1
0
0
0

Zaloguj się, aby móc dodać ocenę wiersza.





Komentarze

Kolor wiersza: zielony


Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.


bez definicji
bez definicji
2024-09-18
Jestem pod ogromny wrażeniem Twojej pomysłowości, przyznam, że potrafisz mnie zatrzymać w treści na dłużej...

Serdeczności 5/6 🍀🍀🍀


sturecki
2024-09-18
Każda chwila jest dobra, by wiersze pisać! Czytanie doceniam, bo wiersz bez czytelnika byłby jak list bez adresata – niepełny, czekający na swoje odkrycie.

bez definicji
2024-09-18
Cóż, każda chwila jest dobra, by czytać wiersze :))

sturecki
2024-09-18
Tego nie brałem pod uwagę. Moje wiersze zawracają głowę nawet w czasie przerwy.

bez definicji
2024-09-18
🙂 Ależ proszę, mam właśnie chwilkę przerwy, więc nadrabiam zacną lekturę!

sturecki
2024-09-18
Dziękuję za seryjną lawinę pochlebnych komentarzy. Pozdrawiam.

canna
canna
2024-09-17
Paradoksalnie mogło nas nie być, a jesteśmy z wszystkimi konsekwencjami naszego istnienia. W życiu rządzą przypadki. Przypadkiem napisałeś coś, a ja to przypadkiem przeczytałam i teraz w głowie kotłują się myśli, czy to w ogóle jest o czymś ? Dziękuję za prowokację i pozdrawiam:)


sturecki
2024-09-18
Zatem, przypadkiem odpowiadam na ten komentarz, przypadkiem dziękując za wszystko, co z wierszem związane.

poezja.tanczy
poezja.tanczy
2024-09-17
Bo co sens, się tu ujmuje
To ten rytm, go porządkuje

Nie ma tak, że anty, skoro jest :)
M.


sturecki
2024-09-17
Dokładnie! Czasem paradoks daje nam nowy porządek rzeczy, a rytm trzyma to wszystko w całości.

Wanda Kosma
Wanda Kosma
2024-09-16
Muszę przyznać, że wiersz wbił mnie w fotel, zmusił do poważnych przemyśleń i finalnie uważam, że jest genialny.
"życie to antyrzecz
której nie można zrozumieć"
"znaleźć coś, co nie istnieje
to antycel każdej podróży"
Mój mózg Ci dziękuje, a ja pozdrawiam serdecznie ze szczerym podziwem :)


sturecki
2024-09-17
Cieszę się, że wiersz tak mocno na Ciebie wpłynął. Dziękuję za ten podziw, który dla mnie jest dodatkową inspiracją. Pozdrawiam serdecznie.

Waldi1
Waldi1
2024-09-16
nie każdy musi być poetą ... jedni piszą by zapełnić czas ...drugi ... bo jest po zawale i chce poezją uwolnić stres ... a ja piszę tak sobie ... ożyciu nie znając tajników poezji ... daleko i do Mickiewicza ...Kochanowskiego . ...Broniewskiego ... nawet tu piszą wiersze po stokroć piękniejsze niż moje bohomazy ... takie jest życie ...takie jest życie ja kocham żonę ...inni teściową ... pozdrawiam bardzo serdecznie ...to tak z uśmiechem i iuśmiechnij się przyjacielu ...


Waldi1
2024-09-16
już mam wiersz na Inspiracji ...dajesz mi pole do pisania ... pozdrawiam serdecznie ...

sturecki
2024-09-16
Każdy ma swój powód pisania. Wiem jedno, bez piszących tu osób nie byłoby tego portalu. Dajmy mu powód, by był. Dzięki za pobyt pod moim wierszem.

LydiaDel
LydiaDel
2024-09-16
"Bawisz" się znów słowami, aczkolwiek można twierdzić, że wszyscy się tu "zabawiamy". Moim zdaniem są to wyraźne przykłady antynomii: antywiersz, antyrzecz, antycel, antyczas, antymyśl. Jedno zaprzecza drugiemu. To tak, jak umierać nie żyjąc. Trochę paradoksalne.
Czyżby w samym autorze było tyle sprzeczności? Czuję, że Twoje zmysły kłamią uczciwie.



sturecki
2024-09-16
Może rzeczywiście w każdym z nas tkwią takie sprzeczności, a zmysły są tylko narzędziem, które balansuje między prawdą a iluzją. W końcu paradoksy to często najlepsze odbicie naszej natury.

andrew
andrew
2024-09-16
Wiersz... czasami ciekawi nas,
co za nim - autor.

Pozdrawiam serdecznie
Miłego dnia


sturecki
2024-09-16
Zgadza się, wiersz może być jak okno do duszy autora. Cieszę się, że budzi zainteresowanie. Pozdrawiam serdecznie.

NO1R<sup>(*)</sup>
NO1R(*)
2024-09-16
Anty-wiersz z pro-puentą.
Podoba się to dla mnie ;)


NO1R<sup>(*)</sup>
2024-09-16
Przypomniałeś mi o innym moim wierszu. Może go tu kiedy wrzucę.

sturecki
2024-09-16
Jak dla mnie to anty-wiersz z pro-puentą daje ciekawe połączenie formy i treści. Dzięki.

Maciek.J<sup>(*)</sup>
Maciek.J(*)
2024-09-16
A na pewno to nie jest anty wiersz.
Raczej gorzka satyra na anty poezję, której wszędzie jest wiele.


sturecki
2024-09-16
Nie zaprzeczę i nie potwierdzę. Dzięki za wizytę i słowa o wierszu.

JoViSkA
JoViSkA
2024-09-16
Są wiersze i wieszydła...niektóre zapomina się zaraz po przeczytaniu, a są takie, które pozostawiają po sobie trwały ślad w sercu i pamięci...Nie wiem do której kategorii zaliczają się moje, bo nie pamiętam ani jednego! Grunt, że zabawa trwa :)))
Pozdrawiam Staszku


sturecki
2024-09-16
Zabawne jest to, że nawet jeśli wiersze mogą na chwilę umknąć, najważniejsze, że tworzenie sprawia przyjemność i pozostaje w sercu. Czasami to właśnie ta zabawa jest najcenniejsza!

Elżbieta
Elżbieta
2024-09-16
Mam wrażenie, że niektóre wiersze powstają z potrzeby napisania wiersza, nie dlatego, że temat drąży myśl, czy jest "gorący", albo emocjonalnie skłania do zadawania pytań, roztrząsania wątpliwości, z powodu sprawdzenia się w innej poetyckiej formie, doskonalenia jej itd.., poprostu  jest pisany dla samego wiersza, żeby napisać "coś" i to jest moim zdaniem antywiersz. Chociaż z każdego można coś wyłuskać, więc może nie jest, to takie złe?
Ciekawa jestem, czy odgadłam intencję.
Pozdrawiam serdecznie:))⭐


sturecki
2024-09-16
Niektóre wiersze mogą być pisane "dla samego wiersza", ale każda forma ma swoje miejsce. Twoja refleksja jest trafna – nawet jeśli wiersz nie jest "gorący", może wciąż skłaniać do przemyśleń.
Jeśli chodzi o mnie, to drzemie we mnie chęć pisania wierszy, które coś uczą, coś podpowiadają lub zmuszają do refleksji nad tytułem czy tematem. Mam potrzebę ukazania czegoś niezwykłego w interesujący sposób. Inspirację czerpię z pojedynczych słów lub fragmentów słów, które przypadkiem wpadną mi do uszu, a które potem rozwijam w pełniejsze obrazy i myśli. Dążę do tego, aby każdy wiersz niósł ze sobą głębszą myśl lub uczucie.

sisy89
sisy89
2024-09-16
Niby nic, a jednak coś jest. Nasze spojrzenie jest subiektywne i wcale nie musi pokrywać się z prawdą, prawda jest jaka jest, obiektywna i niepodważalna. Ciekawy tekst, wzbudza wiele refleksji i przemyśleń.
Pozdrawiam serdecznie :)


sturecki
2024-09-16
Zgadza się, nasza subiektywna perspektywa może różnić się od obiektywnej prawdy. Cieszę się, że tekst skłania do refleksji i przemyśleń.

Dagmara<sup>(*)</sup>
Dagmara(*)
2024-09-16
Jak zawsze zatrzymujesz.
Niby nic nie ma, a jednak coś dostrzegamy. Nie ma, a jednak jest.Nie wydarzyło się, samo słowo wzbudza naszą reakcję. Taką czy inną, ale reakcję na zaprzeczenia.
Pozdrawiam serdecznie :)


sturecki
2024-09-16
Moja prowokacja się powiodła, bo zatrzymujemy się coraz dłużej w naszej dyskusji. Zgadzam się, że czasem warto się zatrzymać i pozwolić sobie na głębsze przeżycie wiersza czy rozmowy o nim. Nawet krótkie utwory mogą wywoływać potrzebę refleksji, skłaniając do ponownego czytania i rozmyślań. Czas rzeczywiście wydaje się być wrogiem, ale to właśnie w tych momentach zatrzymania dostrzegamy, co naprawdę ważne, nie dając się porwać pośpiechowi codzienności.

Dagmara<sup>(*)</sup>
2024-09-16
To prawda, ale czasami potrzebujemy by się zatrzymać. Są bardzo różne wiersze, ale zdarzają się takie, które wzbudzą w nas reakcję(nawet moją ) na dłuższe lub powtórne czytanie. Nie zawsze piszę długie komentarze, ale to nie znaczy, że przebiegam tylko po wersach.
Druga rzecz to czas, ciągle go jest za mało, a czasem trzeba się zatrzymać, by coś ważnego nam nie umknęło, ponieważ zbyt wiele nam ucieka...

sturecki
2024-09-16
Z tym zatrzymywaniem się mam pewne wątpliwości. Na forach roi się od krótkich, zwięzłych utworów – ludzie spieszą się, by nadążyć za tempem życia. Moje wiersze wydają się przeszkodą w tej pogoni za czasem, jakby wymagały chwili zatrzymania się, refleksji, a tego coraz mniej nam brakuje.

Marek Żak
Marek Żak
2024-09-16
Dla mnie to rozróżnienie czegoś obiektywnego z samym naszym tego postrzeganiem. Niejeden filozof i nie tylko zadawał sobie pytanie, czy coś jest, czy tylko ja to /tak widzę. Nie wiem, czy tworzenie, pisanie pasuje do tej konstrukcji, bo naprawdę niczego nie było, a ty tworzysz coś, jak sam Bóg z niczego. Ciekawy, zatrzymujący wiersz.
Pozdrawiam.

P.S. chyba na końcu powinno być tak jak w pierwszym wersie: nie miałeś czego.


sturecki
2024-09-16
Masz dwie racje. Pierwsza, że w sztuce i twórczości pytanie o to, co jest obiektywne, a co subiektywne, jest niezwykle istotne. Tworzenie rzeczywiście może być postrzegane jako akt kreacji z „niczego”, a każda interpretacja wiersza wnosi nowe warstwy znaczeniowe.
Druga - Twoje uwagi dotyczące poprawki uznałem za słuszne i dokonałem zmiany.
Dzięki. Pozdrawiam!

Mitylene
Mitylene
2024-09-16
Tym "antywierszem" przekomarzasz się z odbiorcą, bo niby go nie ma , a jednak jest...Ja tam wolę myśleć, że jest i że się " stwarza" za każdym razem od nowa, gdy go czytamy. Ciekawie wkomponowane pytania skłaniające do refleksji i zastanowienia. Wielu może podpisać się pod jego treścią, bo te pytania męczą przecież niejednego z nas...a odpowiedzi jak nie ma...tak nie ma...Na niektóre trudno udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Podoba mi uniwersalny wymiar tego wiersza. Pozdrawiam. Miłego dnia :)


Mitylene
2024-09-21
Każdy odbiorca ma swoje przemyślenia i refleksje, zatem pisze dalej inny scenariusz wiersza...Sądzę, że nie tylko jest ważne to " co poeta miał na myśli" , ale również co czytający ma do zaoferowania. Ciekawe jest gdy przemyślenia dotyczące jednego wiersza są potem inspiracją do napisania kolejnego. Zaobserwować to zjawisko można przecież i na tym portalu :)

sturecki
2024-09-16
Dziękuję za uwagi! Cieszę się, że wiersz skłania do refleksji i że jego uniwersalny wymiar jest odczuwalny. Ciekawym aspektem jest to, jak wiersz może tworzyć relację z odbiorcą, który „stwarza” go na nowo przy każdym czytaniu.

Annna2
Annna2
2024-09-16
A wcale nie bez z powodu.
Zastanawia- i to już coś


sturecki
2024-09-16
Dzięki za wizytę. Mimo wszystko, cieszy mnie fakt, że tekst zastanawia ...

Odyseusz62
Odyseusz62
2024-09-16
O męki tworzenia
Napiszę o tym wiersz
tak od niechcenia.
Pozdrawiam z współczuciem.


sturecki
2024-09-16
Akurat dla mnie była to przyjemność. Dzięki za wizytę.


Autor poleca


Autor na ten moment nie promuje wierszy
Pokaż mniej



X

Napisz powód zgłoszenia komentarza do moderacji

X

Napisz powód zgłoszenia wiersza do moderacji

 

x
Polityka plików cookies

Nasza strona korzysta z plików cookies. Używamy ich w celu poprawy jakości świadczonych przez nas usług. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Więcej informacji na temat wykorzystywanych przez nas informacji zapisywanych w plikach cookies znajdziesz w polityce plików cookies. Czytaj więcej.

Klauzula Informacyjna

Szanowni Użytkownicy

Od 25 maja 2018 roku w Unii Europejskiej obowiązuje nowa regulacja dotycząca ochrony danych osobowych – RODO, czyli Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

W praktyce Internauci otrzymują większą kontrolę nad swoimi danymi osobowymi.

O tym kto jest Administratorem Państwa danych osobowych, jak je przetwarzamy oraz chronimy można przeczytać klikając link umieszczony w dolnej części komunikatu lub po zamknięciu okienka link "Polityka Prywatności" widoczny zawsze na dole strony.

Dokument Polityka Prywatności stanowi integralny załącznik do Regulaminu.

Czytaj treść polityki prywatności