X

Logowanie



Zapomiałaś/eś hasła? Przejdź do procedury resetującej.

Moona nie lubi kantów

Wiersz Miesiąca 0
wolny
2024-11-07 09:33
na początku była myśl
kilka słów zaczęło układać
się w ciąg Fibonacciego
i jakoś poszło

logos logika ethos pathos
lubią bliskość mimo to
nie gwarantują że stanie się
światłość

jestem zerem
choć czarny wyszczupla
a trójkąty są podobno
fascynujące wybrałam biel

i zobaczyłam
że to było dobre
dla mnie

tak upłynął wieczór
dzień przejścia w podobieństwo
nie tożsamość

jestem jaka jestem
wciąż się uczę
złotego podziału
wieczności i życia








Ciąg Fibonacciego – ciąg liczb naturalnych
określony rekurencyjnie w sposób następujący:
Pierwszy wyraz jest równy 0, drugi jest równy 1,
każdy następny jest sumą dwóch poprzednich.

Złoty podział (łac. sectio aurea) jest często nazywany
złotym stosunkiem lub złotym środkiem. Inne nazwy
obejmują złoty sposób, średni podział, boską proporcję,
boski podział (łac. sectio divina), złotą proporcję, z
łote cięcie, złotą liczbę i środek Fidiasza.

Ocena wiersza

Wiersz został oceniony
15 razy
Treść

6
12
5
3
4
0
3
0
2
0
1
0
0
0
Warsztat

6
0
5
15
4
0
3
0
2
0
1
0
0
0

Zaloguj się, aby móc dodać ocenę wiersza.





Komentarze

Kolor wiersza: zielony


Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.


Odyseusz62
Odyseusz62
2024-11-08
Nie jestem prorokiem i myśli zbyt głębokie mają dla mnie uzasadnienie gdy poezji jest spełnienie.
... aha jeszcze mi się nie dodało, że to tu się udało.

Kazimierz Surzyn
Bycie sobą - bardzo cenne, z podobaniem pozdrawiam ciepło.

hibiskus
hibiskus
2024-11-08
Witaj,

zakładam, że potrwa ten stan do końca Twoich dni na tym padole...
Albo się myśli i działa, albo...

Pozdrawiam w zgodzie z treścią 6/5


Moona@
2024-11-08
Mam nadzieję, bo "lubię się uczyć" ;)
Pozdrawiam :)

alx z poewiki
alx z poewiki
2024-11-07
„antonówki istnieją, antonówki istnieją”?


alx z poewiki
2024-11-08
Obawiam się, że mój awatar od późnych lat 90-tych pokrętła nie miał ;)

Moona@
2024-11-08
Chodziło mi o awatar :)

alx z poewiki
2024-11-07
A Inger Christensen nie jest pokręcona?

Moona@
2024-11-07
I są całkiem smaczne :)
Co się stało z Twoim pokrętłem? :)

LidiaM-9
LidiaM-9
2024-11-07
Najważniejsze jest szukanie własnej drogi, choć dla ułatwienia można się odwołać do różnych wartości i podziałów, jednak nie zawsze i nie wszystko jest dobre dla każdego i uniwersalne.
Zero to wcale nie takie nic - jest wyjątkową liczbą:)
Wiersz też jest bardzo wyjątkowy:)
Pozdrawiam serdecznie.


Moona@
2024-11-07
Dokładnie :)
Nikt za nas życia nie przeżyje .
Pozdrawiam Lidio :)

[ GALBA ]<sup>(*)</sup>
[ GALBA ](*)
2024-11-07
I myśl zrodziła kolejne myśli z których powstało działanie a dalej to już tylko nieszczęścia i porażki (ludzkości).
Ups. Chyba w złą stronę poszedłem...
Ale tak czy siak pod urokiem wiersza ja się 😉
Pozdrówki z podobaniem 🌟👍


Moona@
2024-11-07
Nieszczęścia i porażki też się zdarzają, bo są chyba nieuniknione ;)
Pozdrawiam :)

andrew
andrew
2024-11-07
...

czy ty jesteś naprawdę
a może
może śnimy
te chwile które cię widzimy
może to nasza wyobraźnia
...
Pozdrawiam serdecznie
Miłego wieczoru


Moona@
2024-11-07
Jak o mnie chodzi...to jestem :)
Pozdrawiam

NO1R<sup>(*)</sup>
NO1R(*)
2024-11-07
Takie podejście wydaje się zdrowe.
😉


Moona@
2024-11-07
To dobrze ;)
Ponoć jak jest zdrowie to jest "wszystko" ;)
Pozdrawiam :)

Motylek78
Motylek78
2024-11-07
dobór kolorów nie jest ważny
ważne jest by się dobrze czuć
rozwijać swoją osobowość
świetny wiersz
Pozdrawiam serdecznie 🦋


Moona@
2024-11-07
Jak chodzi o garderobę to lubię różne kolory.
Biel akurat wybieram rzadziej niż częściej :)
A rozwój chyba "trzyma nas przy życiu" ;)
Pozdrawiam Motylku :)

maciejka
maciejka
2024-11-07
A póki się uczymy, żyjemy :-)


Moona@
2024-11-07
Dokładnie :)

Turkusowa
Turkusowa
2024-11-07
Lubię Twoją nietuzinkową poezję, puenta w dzisiejszym wierszu świadczy o samoakceptacji, a to zawsze wychodzi nam na dobre.
Pozdrawiam :)


Moona@
2024-11-07
Dzięki Aniu za opinię o wierszu.
Pozdrawiam :)

Waldi1
Waldi1
2024-11-07
trzeba umieć dobrać kolor do cery ...bo inaczej będzie klapa ... pozdrawiam serdecznie ...


Moona@
2024-11-07
Mi tylko w żółtym nie do twarzy :)
Pozdrawiam Waldi :)

klaks
klaks
2024-11-07
Bardzo mi się podoba takie bycie sobą :)
Pozdrawiam serdecznie :)


Moona@
2024-11-07
Dzięki za zajrzenie :)
Również pozdrawiam :)

Goldenretriver60
Ja się tam nie będę kłócić z żadną racją,
w szkole miałem ledwie tróje,
teraz głowa mi się psuje.
Wolę piłkę, bo pamiętam catenaccio.

Innych Włochów też pamiętam,
choć nie pomnę, za cholerę, co to love,
ale jego nie zapomnę - Dino Zoff.
No i Polski, która grała jak na święta.

I jak mnie tu jedna z drugim...Fibonacci
i próbuje cyfry w słowa mi przełożyć,
to pasuję, bo chcę ranka jeszcze dożyć -
winko piję, również włoskie, do kolaćci.

Biel odrzucam jednakowoż bezlitośnie,
gdyż mi dobrze jest w obłościach - nie w trójkatach.
Mimo wieku, z modą jestem dobry w sądach.
W czerni chodzę i wyglądam...- serce rośnie.

Nie szukajcie do poezji włoskiej mowy -
lepsze w słowie, niźli włoski, są języki.
Mówię: polski - no i na nic wasze krzyki
Piszcie jasno, będę czytać...no, i z głowy...

a jaaaak, w mordę.



Moona@
2024-11-07
I'm impressed!

Goldenretriver60
I don't like to have a quarell, who is right
and repeat again "to be or not be"
I was a schoolboy at the level minus "C",
choosing soccer with the very simply fight.

Etc

Moona@
2024-11-07
Wiem, że to było przy okazji tłumaczeń poezji angielskiej.

Goldenretriver60
ja też nie pamiętam gdzie - tak ogólnie.

Moona@
2024-11-07
Podziwiam Goldenie Twój talent!
Potrafisz w mig napisać super wiersz w odpowiedzi na :)
Co do języków ponoć polski daje większe możliwości w poezji niż inne.
Tak gdzieś wyczytałam, ale już nie pamiętam gdzie.
Pozdrawiam :)

Goldenretriver60
A wiersz super

Kornel Passer
Kornel Passer
2024-11-07
Widzę, że badasz nowe tereny dla swojej poezji i słusznie, bo idzie Ci bardzo dobrze. Ciekawe nawiązanie do aktu stworzenia, ale od Kanta radziłbym Ci się trzymać z daleka, bo jego teoria na temat seksu na pewno by Ci nie odpowiadała. Nie wiadomo czy to prawda, ale miał powiedzieć: "Seks może i jest przyjemny, ale ruchy niegodne filozofa" :) :)


Moona@
2024-11-07
Dzięki :)
Z Kantem bym się nie dogadała z pewnością w kwestii piwa :)
Ponoć nienawidził :)
Co do seksu...filozofem nie jestem ;)
Pozdrawiam Kornelu :)

Rusticus <sup>(*)</sup>
Rusticus (*)
2024-11-07
Filoindykacyjnie


Moona@
2024-11-07
Czy chodzi o zawijanie ciasta?

Annna2
Annna2
2024-11-07
A ja lubię Immanuela z Królewca.
"Czasami ceni się kogoś za bardzo, aby można go było pokochać".
Inna jest miłość matczyna, inna mężczyzny i kobiety.
Inna do Boga i Boga.
I nie ma większej- Bóg za nas z miłości do nas życie na Krzyżu oddał.


Moona@
2024-11-07
Z kantami chodziło mi o:
https://issuu.com/zepterinternational/docs/bioptron_hpl_brochure_pmb-325-18-pl_new_2019.10.10/s/10460520
Wolę krągłości :)
Ale skojarzenie z Kantem też fajne :)

ajw
ajw
2024-11-07
Samoakceptacji uczymy się całe życie, choć są tacy, którzy wysysają ją z mlekiem matki. Nigdy jednak nie należy dowalać sobie sformułowaniami typu "jestem zerem" w myśl zasady: "nie pluj na siebie, inni zrobią to lepiej" ;))


ajw
2024-11-07
Ja bardzo lubię, gdy mój wiersz zyskuje kolejne przestrzenie. Wtedy sama patrzę na niego inaczej :)

Moona@
2024-11-07
To normalne :) Nikt z nas "nie siedzi w myślach piszącego" i każdemu zdarza się interpretować po swojemu w danym momencie.
Dlatego przypisy czasem są wskazane.
Choć z drugiej strony inne rozczytanie wiersza niż zakłada autor bywa zaskakujące i równie cenne mz :)

ajw
2024-11-07
Ja czasami jak pójdę w jeden kanał, to mnie tylko przypis może z drogi zawrócić ;))

Moona@
2024-11-07
Właśnie po Twoim komentarzu pomyślałam, że to dobry pomysł :)

ajw
2024-11-07
Widzę, ze dodałaś przypis. W tym wypadku to bardzo dobrze, bo wiele wyjaśnia :)

Moona@
2024-11-07
U mnie samoakceptacja jest chyba na właściwym poziomie :)
Zero to początek w związku z ciągiem Fibonnaciego :)
Pewności siebie mi nie brak ;)
Pozdrawiam :)

Eleanor Rigby
Eleanor Rigby
2024-11-07
Ale Kant lubi Moonę bo jednak rozumowych rozmyślań tu nie brakuje :)


Moona@
2024-11-07
Jeśli lubił kontrowersyjne* kobiety to pewnie może...
Pozdrawiam :)

Krystek
Krystek
2024-11-07
Kochaj siebie taka jaka jesteś. Tak trzymaj.
Pomyślności.
Śle moc serdeczności i uśmiechów:)


Moona@
2024-11-07
Kocham, ale bez przesady :)
Mam jeszcze sporo pracy nad charakterem, a idzie opornie ;)
Pozdrawiam :)

Marek Żak
Marek Żak
2024-11-07
Fajny wiersz, a, dla mnie najlepsza puenta, o tym trudnym podziale co dziś, jutro i jeszcze potem. Pozdrawiam serdecznie.


Moona@
2024-11-07
Absolutnie nie! Życie ziemskie jest jedynym jakie znamy "namacalnie" i jest ważne samo w sobie, ale Biblia mówi, że nie jest końcem, jaki oferuje Bóg.
Po śmierci nic nie ma. A wieczność, w której można mieć w przyszłości udział nie następuje w momencie, gdy człowiek staje się trupem, a "niematerialna dusza" zaraz tam pędzi ;)
Na wieczność nie da się zasłużyć ani do niej przygotować. Życie tu i teraz jest wszystkim, co mamy i warto je przeżywać w pełni.
Przecież większość ludzi nie wierzy biblijnemu Bogu i to jest jak najbardziej w porządku, bo wynika z prawa wyboru. Każdy jakoś realizuje swoje "potrzeby duchowe" i wcale nie musi to być związane z Biblią. Jest wiele religii i innych bardzo ciekawych wierzeń i światopoglądów, że każdy bez problemu znajduje to, co mu najbardziej odpowiada. Wielość przekazów i tłumaczeń nie niweluje głównego przekazu Słowa, które "pochodzi od Boga". To kwestia podejścia i osobistego "studiowania". Oczywiście można przyjąć, że to zbiór mitów i fantazji spisanych przez ludzi na podstawie przekazu ustnego i ja nie mam z tym problemu, że ktoś tak właśnie ocenia Biblię.
Każdy ma swój rozum i prawo do opinii na każdy temat.
Coś takiego jak "grzechy główne" to wymysł religijny. W Biblii ma znaczenie grzech niewybaczalny- jest tylko jeden. Inne nie są "wartościowane" tak jak robi to człowiek. Oczywiście jest lista, która mówi jakie grzechy wyłączają z udziału w Królestwie Bożym ale w sumie grzech to "odstępstwo od posłuszeństwa wobec charakteru i woli Boga".
Oczywiście staje się to śmieszne, gdy człowiek "grzechu" nie uznaje jako coś co jest przedstawione tak, a nie inaczej w Biblii. Każda religia ma swoje "księgi wiodące", którymi ludzie się "posługują"

Pojęcie grzechu jest w ogóle człowiekowi do życia niepotrzebne.
Bez tego może odczuwać, że coś jest "dobre" albo "złe" i sam najlepiej wie jak postępować tak, żeby czuć komfort.

Dla mnie Biblia jest sama w sobie fascynującą lekturą.
Ale dla innych może nawet nie istnieć i to wcale nie przeszkadza mieć pięknego, owocnego i szczęśliwego życia.
Możliwości są prawie nieograniczone i każdy ma prawo żyć wedle swoich przekonań i pomysłów.
Choć jestem zdania, że warto wyrobić sobie własną opinię. A do tego potrzebne jest czytanie. Można się oprzeć na recenzjach, ale to nie to samo ;)
Niech każdemu będzie jak najlepiej w swoim świecie, takim jaki sobie w znacznej mierze wybiera!
Pozdrawiam :)

Marek Żak
2024-11-07
Na Biblii, czyli wszystko co najważniejsze, to po śmierci, a tu tylko przygotowanie. Może też tak być, że po iluś przekazach i tłumaczeniach (Chrystus porozumiewał się po aramejsku, a w tym języku praktycznie niczego nie ma) , to, co stoi w Biblii jest bardzo odległe od prawdziwego przekazu. Zobacz choćby grzechy główne wg różnych interpretacji w różnych językach. One się tak od siebie różnią, że bywają do siebie nawet mało podobne.
Pozdrawiam

Moona@
2024-11-07
Dzięki :)
Dla mnie osobiście ten podział jest bardzo prosty i poukładany :)
Ale to pewnie dlatego, że opieram go na Biblii. A tam się wszystko doskonale wyjaśnia.
Pozdrawiam :)

sturecki
sturecki
2024-11-07
Wiersz subtelnie dotyka tematu samoakceptacji i poszukiwania równowagi między tym, co jest w nas stałe, a tym, co zmienne. Wybór bieli, prostoty i zgoda na bycie sobą są tu jak osobisty „złoty podział” między różnymi aspektami życia. Co za wyznanie w strofie: "jestem jaka jestem, wciąż się uczę złotego podziału wieczności i życia". Bo to być może jest tak, że najważniejsze jest znalezienie harmonii z samą sobą, akceptując zarówno to, co logiczne, jak i to, co nieuchwytne.


sturecki
2024-11-07
Poszukiwanie harmonii często prowadzi nas do refleksji nad naturalnymi wzorcami, jak ciąg Fibonacciego czy złoty podział – przypominają nam one, że nawet w chaosie istnieje pewna matematyczna logika. Fascynujące jest też to, jak te same zasady można widzieć zarówno jako dowód na przemyślane stworzenie, jak i na przypadkowy efekt kosmicznego wybuchu.
Te nasze filozoficzne dylematy ...

Moona@
2024-11-07
Poszukiwanie harmonii w życiu jest chyba dość częste.
Oczywiście ciężko o to, by w jednym czasie wszystko było na "tip top", ale gdy najistotniejsze dla danej jednostki sprawy są w porządku, to ogólnie odczuwa ona spokój. Ciąg Fibonacciego i złoty podział zwany boskim to fascynujące zagadnienia, które spróbowałam wpleść w kwestie związane ze stworzeniem świata, który nie dla wszystkich jest "stworzony". Jest przypadkowo wybuchnięty i nikt za tym nie stoi :)
Pozdrawiam :)


Pokaż mniej



X

Napisz powód zgłoszenia komentarza do moderacji

X

Napisz powód zgłoszenia wiersza do moderacji

 

x
Polityka plików cookies

Nasza strona korzysta z plików cookies. Używamy ich w celu poprawy jakości świadczonych przez nas usług. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Więcej informacji na temat wykorzystywanych przez nas informacji zapisywanych w plikach cookies znajdziesz w polityce plików cookies. Czytaj więcej.

Klauzula Informacyjna

Szanowni Użytkownicy

Od 25 maja 2018 roku w Unii Europejskiej obowiązuje nowa regulacja dotycząca ochrony danych osobowych – RODO, czyli Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

W praktyce Internauci otrzymują większą kontrolę nad swoimi danymi osobowymi.

O tym kto jest Administratorem Państwa danych osobowych, jak je przetwarzamy oraz chronimy można przeczytać klikając link umieszczony w dolnej części komunikatu lub po zamknięciu okienka link "Polityka Prywatności" widoczny zawsze na dole strony.

Dokument Polityka Prywatności stanowi integralny załącznik do Regulaminu.

Czytaj treść polityki prywatności