X

Logowanie



Zapomiałaś/eś hasła? Przejdź do procedury resetującej.

CO CZYTELNIK MYŚLI O WIERSZU

Wiersz Miesiąca 0
wolny
2025-08-06 00:04
z cyklu: „TRYPTYK NIEPOROZUMIENIA”

myśli:
„hmm … kolejna porcja treści do przetrawienia”

czyta drugi raz
bo pierwszy nic nie powiedział
a trzeci już mówi za dużo

szuka siebie
między wersami –
i wpada na autora
który próbował go opisać – na próżno

omija metafory
jak kałuże
zastanawiając się
czy to błoto, głębia czy płycizna

kiedy dochodzi do końca
nie wie, czy to puenta
czy tylko przerwa w pisaniu

zamyka spojrzenie na strofy
ale nie całkiem
bo coś tam jeszcze
dziwnie pływa między oczami

no trudno – o ile myśli
jakoś jakość? … wyczytał
a to się liczy bardziej
niż autor sądził
autor

Ocena wiersza

Wiersz został oceniony
20 razy
Treść

6
15
5
5
4
0
3
0
2
0
1
0
0
0
Warsztat

6
0
5
20
4
0
3
0
2
0
1
0
0
0

Zaloguj się, aby móc dodać ocenę wiersza.





Komentarze

Kolor wiersza: zielony


Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.


alx z poewiki
alx z poewiki
2025-08-25
Podoba mi się to rozważanie.


sturecki
2025-08-25
Dzięki – dobrze wiedzieć, że te myśli nie uciekły w próżnię.
Dziękuję.

aff<sup>(*)</sup>
aff(*)
2025-08-06
Ja czytam. Że to o Twoim sposobie czytania :)
Mnie chyba bardziej ibtereują ludzie


sturecki
2025-08-06
Wiersz to tylko płaszcz, który chowa człowieka z jego prawdziwym wnętrzem. Jak się dobrze przyjrzysz, to usłyszysz więcej niż sam wers chciał powiedzieć.
Przyznaję, czasem czytam w taki sposób, ale wierszem starałem się uogólnić zachowania przeciętnego czytelnika.

aff<sup>(*)</sup>
2025-08-06
Ojej .. coś mi się nacisnęło zbyt wcEśnie :)) przepraszam

Bardziej mnie interesują ludzie ukryci w ich wierszach niż same wiersze
Pozdrawiam 🌼

Czasem
Czasem
2025-08-06
Fakt, czasem się zastanawiam, czy to puenta czy przerwa w pisaniu 😬 i nieustannie mi coś pływa między oczami 😳 Fajnie napisane


sturecki
2025-08-06
Dzięki. A z tą puentą to bywa jak z ostatnim łykiem kawy ... nie wiesz, czy to już koniec, czy tylko pauza przed dolaniem sensu. A to, co pływa między oczami … może właśnie tam siedzi cały wiersz, tylko jeszcze się nie zdecydował.

Motylek78
Motylek78
2025-08-06
tym razem pozwolę sobie za Monią
całkowicie się z nią zgadzam
są wiersze które już za pierwszym razem przemawiają
a czasami trzeba kilka razy przeczytać
im więcej interpretacji różnorodnych
tym wiersz ma większą wartość
stwarza przestrzeń do rozmyślań
Pozdrawiam serdecznie 💙🦋


sturecki
2025-08-06
I dokładnie o to chodzi ... dobry wiersz to nie kartka z instrukcją, tylko drzwi, które każdy otwiera po swojemu. A jak ktoś wraca do niego kilka razy, to znaczy, że coś tam zostało i ciągle na coś czeka.
Bardzo dziękuję.

Monia
Monia
2025-08-06
Bardzo często interpretacja czytelnika rozmija się z zamysłem autora. Myślę, że to nie jest złe, ponieważ świadczy to o tym że wiersz jest wielowymiarowy. Ilu czytelników tyle interpretacji. Czasem bardziej wykłada się tzw. "kawę na ławę, czasem mniej, a innym razem wcale. Także wszystko zależy od koncepcji piszącego. Pozdrawiam serdecznie 😉


sturecki
2025-08-06
Dokładnie tak ... jak każdy widzi co innego, to znaczy, że wiersz ma więcej niż jedną duszę.
A „kawa na ławę”? Czasem lepiej tylko zapach zostawić, niech czytelnik sam znajdzie filiżankę.
Pozdrawiam.

Kornel Passer
Kornel Passer
2025-08-06
Nie wiem, czego czytelnicy szukają w wierszach. Wiem, czego szukam ja. Wszystkie wiersze czytam na podobieństwo czytania haiku. To znaczy czekam na: zaskoczenie, zdziwienie, olśnienie, oświecenie, zaskoczenie.... Na tyle ufam swoim odczuciom, że wierzę, iż jeśli takie odczucie się nie pojawią, wiersz jest nieciekawy:):)


sturecki
2025-08-06
Chyba spoglądam na wiersze podobnie ... może jeszcze z dodatkiem wzruszenia i empatii dla próby-wysiłku. Bo jak wiersz nie zaskoczy, to po co było go w ogóle wyjmować z głowy? Dla mnie najlepszy wers to ten, po którym rodzi się refleksja nawet płytka i tylko w myślach.
Twoje „haiku podejście” to świetny filtr: jak nie drgnęło, to znaczy, że wers był tylko literą zapożyczoną z alfabetu.
Pozdrawiam.

LydiaDel
LydiaDel
2025-08-06
Sorry, bez komentarza, po prostu uciekł mi. Drugi raz nie piszą, bo się wkurzyłem. Miałam telefon i wystarczyło. 6/5 Serdeczności


sturecki
2025-08-06
No przecież nie będziemy go ścigać ... jak uciekł, to pewnie miał swoje powody. A ja i tak wiem, że był dobry, bo przyszedł z serca, nawet jeśli bez liter.

LydiaDel
2025-08-06
Miło z Twojej strony, że mnie pocieszasz. Dziękuję.

sturecki
2025-08-06
Nic się nie stało, bo czasem najlepszy komentarz to ten, co uciekł, co znaczy, że emocja była szybsza niż klawiatura.
Dzięki za 6/5 i serdeczności przesyłam z nawiązką!

LydiaDel
2025-08-06
wkurzyłam – poprawnie.

andrew
andrew
2025-08-06
Komentarze, czasami autorowi nie podoba się inne odczytanie wiersza niż założył...

Pozdrawiam serdecznie
Miłego dnia


sturecki
2025-08-06
Prawda ... autor pisze klucz, a czytelnik otwiera nim zupełnie inne drzwi. I dobrze, bo gdyby wszyscy widzieli to samo, to byśmy się nudzili wersami jak przeterminowanym jogurtem.
Pozdrawiam serdecznie – z otwartą furtką interpretacji.

Marek Żak
Marek Żak
2025-08-06
Schopenhauer napisał, że z rozmowy, lektury wydobywa się i zapamiętuje to, co jest ważne, pośrednio lub bezpośrednio, dla rozmówcy, czytelnika. Taka nasza natura, wynikająca nie tylko z egoizmu, ale także z pojemności pamięci. Napisałeś trafnie, że czytelnik szuka siebie (także) między wersami, więc w ogólnym zarysie jesteśmy zgodni:).
W temacie mam coś, co wrzucę niebawem. Pozdrowienia.


sturecki
2025-08-06
Hi, hi ... wypuszczasz mnie w rymy.

Marek Żak
2025-08-06
Fajny koment / uzupełnienie. Pozdrawiam

sturecki
2025-08-06
Kapitalnie ... mam szybkie, więc niedopracowane uzupełnienie ...

… by ktoś, kto cierpi, choć na chwilę bez bólu się przespał,
a ten, co się śmieje – nigdy śmiać się nie zaprzestał.
Bo poezja nie jest od błysków czy chwały –
tylko od tego, by człowiek mniej się bał być mały.

Marek Żak
2025-08-06
Już było: Jak mam pisać

Młody poeta zadał mistrzowi pytanie,
- Jakie, według waszeci, poezji zadanie?
- Zawsze trzeba się starać, by inny w potrzebie,
czytając twoje wiersze, znalazł coś dla siebie,

Pozdrawiam

sturecki
2025-08-06
Świetnie powiedziane. Pamięć wybiera to, co jej pasuje do środka, resztę zostawia za kropką. A wersy? One tylko dają pretekst, żeby czytelnik mógł sobie siebie przeczytać.
Czekam z ciekawością na Twój tekst, bo coś czuję, że będzie z tych, co zostają w głowie dłużej niż jedno popołudnie.
Dzięki.

Elżbieta
Elżbieta
2025-08-06
Też się nad tym zastanawiam, dlatego czytam z uwagą komentarze, one odsłaniają trochę prawdy, bo przecież nie całą, czytelnik nie zawsze pisze o wszystkim z różnych powodów, a odbiór zależy na ile jest zainteresowany tematem wiesza, jaką ma wiedzę, doświadczenie, od stylu i formy utworu. Autor nie jest w stanie zajrzeć do myśli cztelnika, może jedynie domyślać się jakie wrażenie wywołał wiersz. Bywa, że ten któremu poświęcił najwięcej czasu, nie zabrał wielu we wspólną "podróż".
Pozdrawiam serdecznie, Staszku, słonecznego dnia:)⭐


sturecki
2025-08-06
Otóż to ... czasem ten najukochańszy wiersz autora siedzi sam jak pies przy pustej misce, a ten napisany na szybko zabiera czytelników na wycieczkę bez biletu. Komentarze trochę odsłaniają kulisy, ale reszta to zawsze lot w ciemno. I dobrze, bo bez tej niepewności poezja byłaby tylko rachunkiem za uczucia.
Pozdrawiam równie serdecznie.

SłowemOtulona
SłowemOtulona
2025-08-06
Poezja daje dużo wolności słowa i co w niej najlepszego, że każdy odbiorca jest inny i może wszystko po swojemu zinterpretować. Czasami poprostu autor ukazuje piękny obraz czegoś, czasem tak pogmtwa, że czacha dymi.
Fajne rozmyślenia :) Pozdrawiam


sturecki
2025-08-06
Poezja to jedyne miejsce, gdzie wolno pogmatwać tak, żeby komuś się rozjaśniło. A jak czacha dymi to znaczy, że wers się zagrzał jak trzeba. Dziękuję i pozdrawiam.

Moona@
Moona@
2025-08-06
Każdy myśli swoje :)
Zależnie od doświadczeń i wiedzy na temat treści poruszanych w wierszach.
Ja jak nie znam jakiegoś wyrazu, który pojawił się w czyimś wierszu, szukam wyjaśnienia w googlach.
Jak opisana jest jakaś historia lub osoba, o których nie mam pojęcia, staram się też zdobyć jakieś informacje, żeby sobie choć trochę przybliżyć "zrozumienie" spojrzenie autora w związku z tym, co prezentuje w wierszu.
Nie cierpię politykierstwa w wierszach, ale jak ktoś uwielbia to nic mi do tego :)
Pisanie i czytanie może rozwijać, choć wcale nie musi...


sturecki
2025-08-06
Całe szczęście, że każdy myśli swoje, bo inaczej poezja byłaby jak szkolna wywiadówka: wszyscy mówią to samo i nikt nie słucha. A że czasem trzeba coś wygooglować? To tylko znak, że wiersz nie chce być fast foodem.
Politykę czasami tykam ... jak już jestem bardzo wkurzony ... choć zdaję sobie sprawę, że mam zbyt słabe wersy na jej ciężary.
Pozdrawiam.

Krystek
Krystek
2025-08-06
Różne są wiersze i komentarze.
Treść niesie reakcję - refleksję
zadumę, uśmiech, wzruszenie,
czasem niezrozumienie.
Ślę moc serdeczności z uśmiechem:)


sturecki
2025-08-06
Prawda, że wiersz rzuca kamyk, a komentarz pokazuje, gdzie woda się zmarszczyła. I dobrze, że nie zawsze rozumiemy, bo jakby wszystko było jasne, to po co w ogóle pisać?
Dziękuję.

JoViSkA
JoViSkA
2025-08-06
Każdy odbiera wiersz inaczej, z perspektywy własnych doświadczeń i nabytej wiedzy...ja poszukuję w wierszach empatii, ciepła i magii, która trąca czułe struny w sercu, lubię też wiersze lekkie z dawką dobrego humoru...omijam wiersze polityczne...Natomiast o Twoich wierszach mogę powiedzieć tyle, że zawsze skłaniają do zatrzymania się i zastanowienia nad filozofią pytań, na które trudno znaleźć jednoznaczną odpowiedź...
Pozdrawiam Staszku i życzę miłej środy :)


sturecki
2025-08-06
Dziękuję. To dla mnie jak uśmiech od wersów, które wiedzą, że ktoś naprawdę zajrzał do środka. A jeśli udało się zatrzymać choć na chwilę to już sukces większy niż cała polityka świata razem wzięta.
"Ładnie" podsumowałaś moje zagmatwane filozofią wiersze.
Pozdrawiam.

legenda
legenda
2025-08-06
Dobry wiersz do poczytania pozdrawiam:)


sturecki
2025-08-06
Dzięki. A jak się dobrze czyta, to znaczy, że wersy nie marudzą. Pozdrawiam serdecznie.

Odyseusz62
Odyseusz62
2025-08-06
Czytelnik goni aùtora,
autor ucieka wraz z puentą
Ktoś stworzy potwora
Ktoś poezję piękną.
Pozdrawiam.


sturecki
2025-08-06
A czasem to puenta goni obu: i autora, i czytelnika ... z kijem w ręku, bo nie chciała być znaleziona. Dziękuję i pozdrawiam z wersowej kryjówki.

Kazimierz Surzyn
Świetny tekst, tak poszukujemy myśli, puenty, uczuć, wartości... w wierszach, pozdrawiam serdecznie.
6/5


sturecki
2025-08-06
Dziękuję! Bo wiersz to trochę jak grzebanie w kieszeni starego płaszcza ... nigdy nie wiesz, czy trafisz na klucz, kamyk, czy zapomniane serce. Pozdrawiam.

jolka
jolka
2025-08-06
Czasem autorowi wystarczy jakiekolwiek zainteresowanie,lepsze,niż milczenie.Jest nadzieja,że wśród wielu czytelników znajdzie choć jeden i pojmie myśl autora..De gustibus non est disputandum..Spotkanie autora z czytelnikiem to zawsze ryzyko,ale chyba jesteśmy na to gotowi..Wiersz świetny !


sturecki
2025-08-06
Masz rację ... nawet jedno czyjeś „o, to coś dla mnie” potrafi rozjaśnić całą noc pisania. A spotkanie z czytelnikiem? Ryzyko jak randka w ciemno ... czasem zaiskrzy, czasem się wraca z niesmakiem … ale warto próbować, bo słowa nie lubią samotności.
Dziękuję i pozdrawiam.

Anuk
Anuk
2025-08-06
Wiersz skojarzył mi się z lustrem, w którym odbija się zarówno czytelnik, jak i poeta, obaj wydają się co nieco zagubieni w labiryncie znaczeń.
Ciekawe jest to, jak różnie interpretujemy wiersze w zależności od własnego nastroju, doświadczeń, czasem lęków. Bywa, że niezgodnie z intencją autora. No cóż, takie życie, wiersze niezwłocznie po tym, jak wyszły spod palców – żyją już swoim życiem.
Ironia, lekkość i głębia współistnieją u Ciebie bez większego wysiłku. Pozdrawiam wieczorowo


Anuk
2025-08-06
O to to :) Dobrego dnia. Pozdrawiam serdecznie

sturecki
2025-08-06
Dziękuję Ci bardzo. Jak wers potrafi odbić i poetę, i czytelnika, to znaczy, że lustro było dobrze popękane. A co do intencji autora … cóż, one są jak instrukcja obsługi, niby pomocne, ale i tak każdy używa po swojemu.

Waldi1
Waldi1
2025-08-06
myśli mamy różne … a jednak każda coś znaczy ...
jeśli wyrażamy nią prawdę ...czytelnika zachwycamy i przetrwa ta myśl nawet wieki ...
jeżeli mówisz dużo i z sensem ..dy odnajdzie siebie między wersami … nigdy nic nie jest na próżni … gdy myśli wyrażasz słowem za tobą pójdą inni … metafory dodają smaku do tego co robisz i czynisz … na drodze omijaj kałuże … błotem nie obrzucaj innych bo w nim można samemu utonąć … przechodząc przez jakąkolwiek wodę... dobrze mieć niespalony most ...gdy dochodzi do końca swojej myśli ...już wie że porwał za sobą tłumy ...prawda zwyciężyła … a oczy dobrze mieć dookoła głowy … dla bezpieczeństwa … bo wróg stoi zawsze u bram bo każda myśl miała jakość wolności i świeżego oddechu i to się liczy ...bo autor ma słuchaczy wiernych … dobranoc .. dziśiaj mamy jechać na Jasną Górę ... o ile będzie pogoda ...teraz mocno pada ale w dzień było pięknie ... Dobranoc ...


sturecki
2025-08-06
Jak myśl jest prawdziwa, to nie trzeba megafonu, sama znajdzie drogę. A mosty … te ze słów bywają trwalsze niż beton. Tylko trzeba pilnować, żeby ich nie spalić jednym zdaniem. Dziękuję za ten głośny szept prawdy.

Larisa
Larisa
2025-08-06
Bardzo wątpiący w inteligencję czytelnika wiersz.
Ja, widzę w czytelniku barometr jakości wierszy...
Serdecznie pozdrawiam


sturecki
2025-08-06
Dobry czytelnik wyczuje, kiedy wers paruje, a kiedy tylko się poci. A jeśli barometr coś pokazuje, to niech lepiej burza będzie z treści, a nie z nadęcia. Pozdrawiam prosto z niskiego ciśnienia.

Naja
Naja
2025-08-06
Kolejny świetny tekst w kontekście twórczości i jej konsekwencji.
Bardzo pozytywny wydźwięk, bo tak w istocie jest.
Zazwyczaj, nawet w najbardziej "zawiłych" tekstach, poszukujemy tego, co autor miał na myśli...:-)


Naja
2025-08-06
Poezja z serca i do serca płynie 🥰

sturecki
2025-08-06
Dzięki. A z tym „co autor miał na myśli” to wieczna zabawa ... czasem sam autor nie wie, tylko wersy coś knuły za plecami. Ale jak czytelnik znajdzie tam coś swojego, to znaczy, że robota nie poszła w próżnię ... tylko w czyjeś serce.


Autor poleca


Autor na ten moment nie promuje wierszy
Pokaż mniej



X

Napisz powód zgłoszenia komentarza do moderacji

X

Napisz powód zgłoszenia wiersza do moderacji

 

x
Polityka plików cookies

Nasza strona korzysta z plików cookies. Używamy ich w celu poprawy jakości świadczonych przez nas usług. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Więcej informacji na temat wykorzystywanych przez nas informacji zapisywanych w plikach cookies znajdziesz w polityce plików cookies. Czytaj więcej.

Klauzula Informacyjna

Szanowni Użytkownicy

Od 25 maja 2018 roku w Unii Europejskiej obowiązuje nowa regulacja dotycząca ochrony danych osobowych – RODO, czyli Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

W praktyce Internauci otrzymują większą kontrolę nad swoimi danymi osobowymi.

O tym kto jest Administratorem Państwa danych osobowych, jak je przetwarzamy oraz chronimy można przeczytać klikając link umieszczony w dolnej części komunikatu lub po zamknięciu okienka link "Polityka Prywatności" widoczny zawsze na dole strony.

Dokument Polityka Prywatności stanowi integralny załącznik do Regulaminu.

Czytaj treść polityki prywatności