X

Logowanie



Zapomiałaś/eś hasła? Przejdź do procedury resetującej.

Szkocka

Wiersz Miesiąca 0
rymowany
2022-10-20 00:04
To co było musiało się zdarzyć
Jak wielu znaczeń tego co minęło nie rozumiesz?
Zapewne wielu, lecz nie kwestionuj ich istnienia
Wymazać ich nie zdołasz,
zwyczajnie nie umiesz

Więc rozsiądź się spokojnie w oparach oddechów
Spotkanych ludzi, przeżytych emocji
Masz wszystko by ułożyć z nich opowieść łaskawą
To zależy od Ciebie i zapasów szkockiej
autor

Ocena wiersza

Wiersz został oceniony
5 razy
Treść

6
3
5
2
4
0
3
0
2
0
1
0
0
0
Warsztat

6
0
5
5
4
0
3
0
2
0
1
0
0
0

Zaloguj się, aby móc dodać ocenę wiersza.





Komentarze

Kolor wiersza: zielony


Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.


Wszystkość<sup>(*)</sup>
Wszystkość(*)
2022-10-20
I tak sobie myślę, że trzeba życiem upajać się jak szkocką...pisać swoją historię z przeżyć, których sensu nie rozumiemy być może od razu albo w ogóle nie mają one sensu ( nie muszą) ale nadają znaczenia naszemu dalszemu ciągowi opowieści, czy będzie łaskawa zależy jakie wnioski wyciągniemy. Na zdrowie!😊


Wszystkość<sup>(*)</sup>
2022-10-20
Poezja nie ma granic😁 z wzajemnością Piotrze, dobrej nocy.

Precious
2022-10-20
Piękna wymiana myśli na linii belgijsko-niemieckiej :)

Pozdrowienia Wiolu. Dzieki ze jesteś

Ambrosio
2022-10-20
wytrwać... oto wielką tajemnica wiary 🙃 że tak sobie pozwolę nieco kościelnie 😊🙃

Wszystkość<sup>(*)</sup>
2022-10-20
Hej ho Łukasz😁 przeżycia nie mają sensu na dany moment w sensie😁ale mają taki sens jaki im nadamy o, niechaj kompromis taki będzie. Nasze życie jest sensem samo w sobie po prostu a nasze nastawienie wyznacza kierunek łaskawości opowieści i cudzików mniejszych, większych, zwykłych. Tylko to nastawienie...jak mieć takie jak trzeba kiedy czasem sensu się nie widzi?

Ambrosio
2022-10-20
Mają, mają one sens... wszystkie mają... I muszą mieć... ale nie wszystkie musimy poznać już, teraz, za chwilę... W ogóle niektórych sensów nie potrzeba nam poznawać... My jesteśmy sensem, wiec wszystko, co z nami związane ma sens. Nie znaczy to też, że wszystko, co się wydarza z nami lub tuż obok prowadzi do czegoś wymiernie wielkiego, wzniosłego, cudownego wręcz. Ale ma... Tak, ma... ma sens wszystko... I te słowa, które tak bardzo pieszczą moją duszę poetycką: być i znaczenie... Hej ho, Wiolu! 🙋😀🙃

Mgła<sup>(*)</sup>
Mgła(*)
2022-10-20
Od papierosa się zaczęło teraz przeskakujemy na wyższy level 😉


Ambrosio
2022-10-20
😁🙃😜

Precious
2022-10-20
Jezu, chwilę mnie nie było, a Wy już sobie do gardeł skaczecie :)

To ja przepraszam, bo tym głupim skądinąd pytaniem trochę namieszałem. Chcialem wprowadzic takie lekkie ożywienie dyskusji. I chyba sie udało:)

Wybaczcie oboje. Lukasz, jak zwykle madrze i elokwentnie mnie skasowałeś. Zasłużyłem:)

Reniu, a Ty co byś mi nie napisała, to i tak bede spijał Twoje słowa:)

Ambrosio
2022-10-20
no co Ty przestań, przeż się nie dąsam 😀😊

Mgła<sup>(*)</sup>
2022-10-20
Przepraszam 😔

Ambrosio
2022-10-20
spoko 😊🤜🤛

Mgła<sup>(*)</sup>
2022-10-20
Przepraszam Łukasz chyba źle odczytałam Twój komentarz
Myślałam że moje zbyt lekkie potraktowanie tematu Cię zirytowało
Nie chciałam urazić
Nie gniewaj się proszę
💙

Ambrosio
2022-10-20
zdenerwowanie? groźba? Zupełnie niepoprawnie odczytałaś moją wypowiedź Reniu... Trochę mi przykro z tego powodu, bo ja tu Piotrowi wyłożyłem moje pojmowanie oceny wiersza jakiegokolwiek. Zwykła teoria o teorii...

Mgła<sup>(*)</sup>
2022-10-20
Tak zauważyłam Piotruś to przeniesienie smutku na zbliżone obrazowanie

Mgła<sup>(*)</sup>
2022-10-20
Łukasz czy Ty mi grozisz paluszkiem
Wyczuwam tu jakieś zdenerwowanie w Twojej wypowiedzi
Wiem o czym jest wiersz
Ja po prostu chciałam Piotra uśmiechnąć bo mam wrażenie że ma jakieś doły

Ambrosio
2022-10-20
Nie ma wierszy "dobrych" i "kiepskich". Natomiast są wiersze "zrozumiałe" (przez szersze grono odbiorców) i "niezrozumiałe" (przez tonsamo grono). Jako autorzy trafiamy w gusta lub nie trafiamy. Poruszamy sprawy istotne społecznie lub oisujemy o doświadczeniach jednostki. Możesz zapytać o "wartość" językową wiersza, o jego budowę, styl, konstrukcję myślową i inne techniczne strony wiersza. Nie pytaj nigdy o jego "dobro"... Ty bądź dobry! a wiersze pozostaw wierszami...🙂 To tak prywatnie ode mnie. A teraz ocierając się nieco o to, co prawdopodobnie chciałeś wiedzieć pytając błędnie o dobro:
Osobiście lubię czytywać Twoje wiersze i wierszyczki. Są myślące, a ja lubię.

Precious
2022-10-20
Nie mnie to osadzać i nie uciekaj od zadania:)

Czasem warto sprawdzić asertywnosc towarzyszy w poezji:)

Ambrosio
2022-10-20
a co to znaczy "dobry wiersz"?

Precious
2022-10-20
A tak przy okazji z grubej rury zapytam - czy wiersz Wam się podoba, w sensie czy uważacie ze jest dobry?

Precious
2022-10-20
wierszy "używkowych" *

Ach ten autokorektor

Precious
2022-10-20
No wreszcie Ktoś poza Elą skusił się na jako taką interpretację. A nie tylko ... "picie szkodzi" :)

Ciekawe Reniu, ze dostrzegłaś koincydencję zamieszczenia jeden po drugim wierszy "użytkowych" :)
Trzymajcie się!

Ambrosio
2022-10-20
papieros jako rzeczownik rodzaju męskiego był po prostu symbolem innego rzeczownika, a mianowicie "powód". Tu natomiast żeńskiego rodzaju "szkocka" jest już odpowiednikiem "sensu". Wszak poszukiwanie upragnionej sensu powoduje rozpalenie myśli. Prowadzimy to wręcz do upojenia intelektualnego, a czasem nawet przelewa się w uczucia... 🙃🙋

Mgła<sup>(*)</sup>
2022-10-20
W ogóle te wszystkie wynalazki są na myszach pędzone fuj
Nie ma to jak nasza Polska Żytnia 😉

Marek Żak
Marek Żak
2022-10-20
Od kilku lat nie pije, a whiskey, czy wódki nigdy, smak mnie odrzucał, więc te myśli musiałem układać bez tego:). Pozdrawiam


Marek Żak
2022-10-20
Tak, wiem, ale o zrozumieniu i ułożeniu sobie tego, co było, czy układają się te zdarzenia w logiczna całość, czy tworzą ciąg przyczynowo - skutkowy, czy też nie. Odpowiedź jest (przeważnie) tak w ogóle, więc jeśli ktoś jest pracowity i wytrwały, na ogół to przynosi mu sukces, ale w szczególe sprawdzać się nie musi, więc, wszystko robi poprawnie, a jednak wpada pod samochód.
Pozdrawiam

Precious
2022-10-20
nie jest o piciu alkoholu *

Precious
2022-10-20
A wiesz, jeszcze na chwilę wracam, bo chciałbym jednak żeby to wybrzmiało (choć wiem że to wiesz), ze sytuacja z wiersza nie jest o poviu alkoholu vzy używania go jako narzędzia. Sama szkocka ma tu podkreślać złożoność przeżyć i trudnosc ich poukładania. Nie jest środkiem faktycznym czy tez niezbednym.
Pozdrowienia:)

Precious
2022-10-20
Każdy ma jakis sposób Marku.
Dzięki że wpadłeś:)

Elżbieta
Elżbieta
2022-10-20
Masz rację, lecz prócz szkockiej i snucia opowieści, by zrozumieć sens zdarzeń minionych, konieczny jest czas,,, z perspektywy jego upływu możemy, dopiero odkryć ich znaczenie! Dobry, refleksyjny temat i bardzo dobry wiersz!
Miłego dnia:))🌟


Precious
2022-10-20
Dziękuję Ci bardzo. Przyjmuję z radością Twoje zdanie, gdyż po prostu ten wiersz mnie osobiście pasuje, w sensie uwazam ze udał się pod względem pewnej spójności, zwartości, ale także przekazu:)
Pozdrowienia!

konvalove
konvalove
2022-10-20
Właśnie, z tą szkocką to trzeba uważać. Jak już to lepsza irlandzka whisky! A tak serio to wspomnienia po wspomagaczach mogą nam się jawić nieco inaczej niż faktycznie są, a to już niebezpieczne. Albo można przypadkiem dopisać coś więcej w głowie, zrozumieć na opak - tak się chyba kończy rozmyślanie, a potem dzwonienie po byłych, nie? Podobno! W każdym razie warto zawsze pracować nad porządkiem w głowie, nie tylko odnośnie aktualnych spraw, ale również w kwestii przeszłości, bo często jej nieporządek rzutuje na to jak podchodzimy do teraźniejszości. Pozdrawiam!


Precious
2022-10-20
Łukasz, tak, z tą łaskawoscią jest dokładnie jak napisałeś. To taki stan, w ktorym człowiek chce i potrafi dostrzegać fobre strony w ludziach i zdarzeniach. Myślę, ze to jest Tobie bliskie. Tutaj chodzi wlasnie o przekucie przezyć, powiedzmy ambiwalentnych, w jakieś dobro wewnetrzne dla doswiadczonego. To jedt motyw półkę wyzej niz sama akceptacja.
😉

Ambrosio
2022-10-20
Mogę wtrąconko? 🙃 Basiu przemiła, czyż te dopowiadania, domyślania, oddzwaniania nie są piękną rzeczywistością dogubiania się człowieka w człowieku? A do tego, jakże to jest poetyckie! (na pewno polsko-poetyckie!). To tak z dystansem oczywiście, który po szkockiej nabiera się z dobą dobę po jej całkowitym przetrawieniu (o ile w ogóle alkohol da się "trawić"😜). Ja już od jakiegoś czasu nie pijam alkoholu w ogóle, bo taka mi wyskoczyła w głowie amba fatima, że nie i już, i tak się trzymam tej myśli. Natomiast pamiętam doskonale te moje poszukiwania siebie w myślach mniej lub bardziej upojonych chęcią odnalezienia siebie (tu abstrahujemy mocno od motywu alkoholu jako takiego). Istotą myślę Twojego wiersza Piotrze, jest chęć poszukiwania sensu. Podmiot liryczny mówi o "opowieści łaskawej". Czym ta opowieść łaskawa jest? I dlaczego w ogóle nazwana jest "łaskawą"? Kto tak do cholery nazywa opowieści poza naszym peelem zamyślonym? O łaskawości i łasce, mówią zazwyczaj ludzie, którzy dojrzewają do tego, żeby w ten świat metafizyczne wkroczyć z otwartym umysłem i dusza gotowa sprostać temu zadaniu. Tyle ode mnie miedzy-światów. Pozdrawiam Was Kochani Basiu i Piotrze! 🙋😀

Precious
2022-10-20
Basiu, dziękuje Vi za przeczytanie i pozostawienie kilku słów!
Pozdrawiam:)

Galba c.<sup>(*)</sup>
Galba c.(*)
2022-10-20
Szkocka jako pomocnik w robieniu porządku z myślami i układaniu ich w opowieść. Tak się zastanawiam na ile może być pomocna a na ile szkodliwa. Niewątpliwie wprowadza sporą dozę luzu do tego procesu.
Pozdrawiam


Precious
2022-10-20
Dziękuję Marku, ze wpadłeś!
Pozdrowienia:)

Waldi1
Waldi1
2022-10-20
trudne jest takie życie ....jeśli to zależy ode mnie odstawiam szkocką by lepiej zrozumieć istniejące życie ... bez oparów ....


Waldi1
2022-10-20
masz rację ...nie zwracaj uwagi na to jak odpowiadam ...zawsze czytam wiersze jak wiersze ...nie dotyczące autora ... ja mam taki styl i dzięki temu lekkość do inspiracji ... jeśli ciebie uraziłem moim komentarzem lub komentarzami ..to serdecznie przepraszam i tylko się uśmiechnij ...

Precious
2022-10-20
Waldi, dziekuje za -nomrn omen - trzeźwy komentarz, ale ta szkocka to jedynie rekwizyt w wierszu zastosowany w celu skontrastowania emocji z potrzebą poukładania sobie świata. Rany, czy juź wszedzie trzeba zachować poprawność? To jest wiersz ...!! A przynajmniej jego słaba próba, ale nadal w klimacie z przeproszeniem poetyckim. A ten portal to nie poradnik dla zlamanych i zbłądzonych ...!!
Wybacz mi proszę tę desperacką probę obrony mojej marnej twórczości, ale szczerze mówiąc pierszy raz od dawna byłem zadowolony z tego co napisałem, nie w sensie rymów, ale emocji. A tu porady na zdrady:)
Liczę, ze przyjmiesz to ze zrozumieniem.
Pozdr Cię serdecznie!


Autor poleca


Autor na ten moment nie promuje wierszy
Pokaż mniej


X

Napisz powód zgłoszenia komentarza do moderacji

X

Napisz powód zgłoszenia wiersza do moderacji

 

x
Polityka plików cookies

Nasza strona korzysta z plików cookies. Używamy ich w celu poprawy jakości świadczonych przez nas usług. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Więcej informacji na temat wykorzystywanych przez nas informacji zapisywanych w plikach cookies znajdziesz w polityce plików cookies. Czytaj więcej.

Klauzula Informacyjna

Szanowni Użytkownicy

Od 25 maja 2018 roku w Unii Europejskiej obowiązuje nowa regulacja dotycząca ochrony danych osobowych – RODO, czyli Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

W praktyce Internauci otrzymują większą kontrolę nad swoimi danymi osobowymi.

O tym kto jest Administratorem Państwa danych osobowych, jak je przetwarzamy oraz chronimy można przeczytać klikając link umieszczony w dolnej części komunikatu lub po zamknięciu okienka link "Polityka Prywatności" widoczny zawsze na dole strony.

Dokument Polityka Prywatności stanowi integralny załącznik do Regulaminu.

Czytaj treść polityki prywatności