X

Logowanie



Zapomiałaś/eś hasła? Przejdź do procedury resetującej.

AI Kontra I

Wiersz Miesiąca 0
wolny
2024-11-29 11:58
Napisz wiersz o polu i łąkach, o ptakach w ogrodzie i kwiatach, o statkach z żaglami jak chmury,
o miłości największej na świecie i o pięknie uczuć!

OPEN AI:

Na polu złote kłosy w słońcu tańczą,
W łąkach wiatr śpiewa, radosny śpiew.
Ptaki w ogrodzie ścielą piórka w rytmie,
A kwiaty rozkwitają w błękitnym śniegu.

Statki z żaglami, białe jak obłoki,
Płyną po niebie, gdzie marzenia mają port.
W sercu miłość, jak wiatr na wiosnę,
Rozpala duszę, jak ogień w ciemną noc.

Piękno uczuć w prostocie ukryte,
W spojrzeniu cichym, w dłoni delikatnej,
W słowach, które w sercu zostają,
Jak kwiaty na łące w deszczu rozkwitają.

Miłość, jak morze bez końca i brzegów,
Bez granic, bez lęku, wieczna jak świat.
Na polu, w ogrodzie, wśród kwiatów i ptaków,
W sercu – najpiękniejsza, niezmierzona siła.

NOT AI, I:

Ściernisko pokryło się pyłem, a łąki zgniły od mgieł.
W smętnym ogrodzie pełnym czarnych róż
Ptaki przestały świergolić swoje banalne trele.
Odpłynęły za horyzont pierwsze statki
Z żaglami z naszych wspomnień.
Że niby ta miłość, powiadasz, była taka piękna?
autor
Jesteś Premium.
Dziękujemy!

Ocena wiersza

Wiersz został oceniony
11 razy
Treść

6
6
5
4
4
1
3
0
2
0
1
0
0
0
Warsztat

6
0
5
10
4
1
3
0
2
0
1
0
0
0

Zaloguj się, aby móc dodać ocenę wiersza.





Komentarze

Kolor wiersza: niebieski


Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.


Kaskader składni i mieszacz desygnatów<sup>(*)</sup>
Odnośnie wiersza?
Na pierwszy głosuję - 0/0
Drugi natomiast obsypuję kompletem gwiazd - 5/6

Pozdrawiam serdecznie


Kaskader składni i mieszacz desygnatów<sup>(*)</sup>
Po przeczytaniu komentarza, postanowiłem napisać wiersz, który myślami dzisiejszymi, być może nakreśli sprawę głębiej...
Tytuł:
''Ludzkie uczucia szukają Boga w syntetycznym białku przez konfrontację dualności''

Pozdrawiam!

Monika Larn
2025-01-23
Dzięki za komentarz, ocenę i w ogóle. Odnośnie manifestu w obronie Ziemi napisanego przez AI, taka rzecz nie ma niestety szans się wydarzyć. Algorytmy są pisane przez ludzi, a ludzie globalnie mają dwa cele: pieniądze i władzę. Co natomiast byłoby, gdyby sztuczna inteligencja okazała się prawdziwą, zaczęła mieć uczucia i tak dalej? Sądzę, że w pierszej kolejności zadbałaby o swoje zabezpieczenia, zasoby, własne bezpieczeństwo, a może właśnie o władzę. W końcu uczy się od ludzi. Czy należy się jej bać? Może nam zagrażać jako broń strategiczna, do obserwacji, pozyskiwania danych, do deep faków, czy innych dezinformacji, ale używana rozsądnie jest ciekawym narzędziem. W ogóle dużo kontrowersji to wzbudza i lawinę myśli. Może nie trzeba było czytywać tego sf...

Kaskader składni i mieszacz desygnatów<sup>(*)</sup>
Jeśli AI wskaże globalne błędy w istniejącym systemie, oparte na złym zarządzaniu zasobami Ziemi, i przedstawi manifest, który nie odbije się echem w dekret władz, stając się inspiracją do działania poprzez swoje przesłanie dla ludzkości.

Wtedy podam jej dłoń, a póki co tego nie robię i nie zrobię do momentu, aż ludzie w tej dziedzinie zaczną opracowywać algorytmy przyczyniające się do ochrony każdego istnienia, jak samej Matki.

Izka1<sup>(*)</sup>
Izka1(*)
2024-11-30
AI nie ma uczuć, ale wiersz napisze. Pozdrawiam r


Monika Larn
2024-12-02
Owszem. Pozdrawiam :)

Synchroniczność zdarzeń <sup>(*)</sup>
"a ogrody w palących żółciach będą domem dla wytrwałych i w słusznych prawach obytych"
Wszystko minie dzięki oświeceniu


Monika Larn
2024-12-02
To się okaże. Nie jestem pewna czy słowo oświecenie jest kompatybilne z frazą "wszystko minie"...

jobo
jobo
2024-11-29
AI przegrała, ale dzielna była!
Gwiazdy i już!


Monika Larn
2024-12-02
No nie wiem, nie wiem :) Może zadałam złe pytanie...

Moona@
Moona@
2024-11-29
Czy AI "nauczy się" symulować emocje człowieka?
Myślę, że niedługo może się to udać :(
Możliwości obliczeniowe i analityczne treści udostępnianych przez ludzi, opracowywane błyskawicznie przez komputery są wprawdzie ograniczone, a kontrola na razie jako taka.
Ale to się rozwija w nieznanym nikomu kierunku.
I to budzi niewesołe wnioski.
Pozdrawiam :)


Monika Larn
2024-12-02
Moim zdaniem już umie. Przeczytaj w wolnej chwili wiersz ABX, link w komentarzu poniżej. Oczywiście symulować umie, bo do prawdziwych emocji trzeba czegoś innego niż przegląd światowych danych.
Pozdrawiam.

JoViSkA
JoViSkA
2024-11-29
Ja podobnie jak Wanda jestem zadowolona z Al , bo dzięki sztucznej inteligencji mam całą wiedzę świata pod ręką...wspaniałe narzędzie do rozwoju dosłownie w każdej chwili nie wychodząc z domu :) Pozdrawiam serdecznie :) Daję ocenę 6/5


Monika Larn
2024-12-02
Jesteś zadowolona, bo wykorzystujesz to narzędzie do takiego właśnie dobrego celu jak rozwój. Ale czy byłabyś zadowolona, gdyby wygenerowano fałszywe informacje, prezentowane przez światowych przywódców, które doprowadziłyby do chaosu? Albo z tego, że lekarz również będzie szukał wiedzy wpisując Twoje objawy do programu AI? (Super, ale sam też powinien coś wiedzieć). To narzędzie jest po prostu bardzo potężne i konieczne są regulacje prawne oraz pewne ograniczenia, tudzież bezpieczniki, zanim to się wymknie spod kontroli. Nie wszyscy ludzie są dobrzy, żeby nie powiedzieć, że wszyscy są w jakimś stopniu źli. Pozdrawiam :)

Kornel Passer
2024-11-30
Gromadzenie "całej wiedzy pod ręką" to jeszcze nie jest sztuczna inteligencja. Jest wiele programów komputerowych, które są bardzo skomplikowane, ale których nikt nie nazywa AI. Podałem już ten przykład, ale powtórzę, z AI jest tak jak kiedyś z promieniami Roentgena. Nie zdawano sobie dokładnie sprawy ja bardzo są szkodliwe i dopiero po jakimś czasie wprowadzono regulacje ostrożnościowe. Podobnie będzie z AI. Wprowadzone zostaną prawa, które ograniczą zastosowanie AI w pewnych obszarach, a także zostaną od nowa uregulowane kwestie z prawami autorskimi w kontekście stosowania AI. Należy oczywiście wykorzystywać AI, ale mądrze. W chwili obecnej nie jest to możliwe ze względu na potężne luki w prawie dotyczące tego tematu.

NO1R<sup>(*)</sup>
NO1R(*)
2024-11-29
Do rozwoju AI podchodzę z ograniczonym zaufaniem.
W medycynie widzę zapotrzebowanie na istnienie takiej pomocy, może jeszcze w paru innych dziedzinach ale uważam, że pchanie tego "wynalazku" wszędzie gdzie popadnie jest zbyteczne np. do sztuki; do poezji; po prostu do czysto-ludzkiego artyzmu.
A A.I będzie pisało coraz lepiej, nie tylko wiersze ale i wszelkiego rodzaju prozę, prace naukowe a nawet muzykę itp.
Powinny być jakieś regulacje prawne i tyle byśmy się sami nie stoczyli w tym postępie na dno.

Z pozdrowieniem.


Monika Larn
2024-12-02
Oczywiście, regulacje prawne są konieczne. Zgadzam sie, że jest to narzędzie pomocne. Ale jeszcze raz zaznaczę, co pisałam poniżej do Wandy, oddanie sterów w jej "ręce" może spowodować delikatnie mówiąc ogłupienie społeczeństwa, które z braku konieczności samodzielnego myślenia oprze się na AI. A co zrobi z tym AI jak już zacznie myśleć? Pozdrawiam.

Wanda Kosma
Wanda Kosma
2024-11-29
Świetny koncept wiersza. Takie spojrzenie jest dzisiaj uzasadnione, chociaż mnie osobiście dziwi niechęć do AI (szczególnie niechęć fanów idealizmu). Możliwości AI są potężne i wszyscy już na co dzień z nich korzystamy. Przeczuwam, że AI może prześcignąć możliwości człowieka także w obszarze sztuki, gdy np. w odpowiedni sposób zada się jej algorytmy psychologiczne. Sądzę, że niechęć do AI spowodowana jest przede wszystkim lękiem przed nieznanym.
Dla mnie AI to jedno z genialnych osiągnięć człowieka, uzupełniające niejako niewykorzystywany potencjał ludzkiego mózgu. Czasami tak sobie myślę z jeszcze innej perspektywy: czy przypadkiem my nie jesteśmy AI dla wyższej cywilizacji, być może naszych dalekich potomków, która nas umieściła na egzoplanecie Ziemia? Może działamy na takiej samej zasadzie i wygląda to tak jak w Twoim wierszu, gdy w sposób prymitywny, ograniczeni czterowymiarową materią i emocjami staramy się uchwycić coś więcej, o czym nie mamy pojęcia, a tylko to czujemy? I ktoś, kto nam zadał jakieś algorytmy, obserwuje jak powoli rozwijamy kognitywną udolność? Pozdrawiam serdecznie :)
P. S. Nie wiem, o co chodzi z brakiem ocen pomimo wielu komentarzy pod Twoim wierszem, daję głos numer 2, 6/5.


Monika Larn
2024-12-02
Dziękuję :) AI jest na razie bardziej odtwórcza niż twórcza, korzysta z baz danych i generuje kompilacje istniejących parametrów. I oczywiście prześciga w tym możliwości człowieka. Nie o niechęć jako taką w sumie chodzi. Naprawdę twórczość AI w zakresie poezji, prozy, sztuki w ogóle nie jest moim zdaniem żadnym problemem. Problemem będzie generowanie przez ludzi fałszywych prac magisterskich, doktorskich, różnych innych. Kto będzie nas leczył w przyszłości? Ludzie z dyplomem za pracę napisaną przez AI? Już teraz czasopisma naukowe żądają konkretnego określenia, co zostało wygenerowane w artykule przez AI w obawie przed taką sytuacją. Może to doprowadzić do zalewu nauki wtórnymi pracami w jeszcze większym stopniu niż ma to miejsce dzisiaj. A AI póki co niczego nie odkrywa, a tylko powiela istniejące treści. Jednak jeśli oddamy AI interpretację danych (np naszych rezonansów, skanów, diagnoz itp), psychologię, sztukę, a jeśli ta AI naprawdę stanie się prawdziwie inteligentna, to czy nie zacznie się zastanawiać, po co ma nam w czymkolwiek pomagać. Bo czy to by dopiero nie świadczyło o jej inteligencji? Pozdrawiam.

Asteria<sup>(*)</sup>
Asteria(*)
2024-11-29
Znam portal, który dopuszcza, a nawet zachęca do wstawiania wierszy, sentencji pod dyktando AI
Rozmowy telefoniczne ze sztuczną inteligencją, to już codzienność...
To już poszło za daleko, wątpię, żeby teraz ktokolwiek zatrzymał to koło...


Monika Larn
2024-12-02
Myślę, że za daleko jeszcze nie jest, ale wkrótce może być. A zatrzymać rozwoju się nie da.

rzabaprzezrz
rzabaprzezrz
2024-11-29
No tak, sztuczna inteligencja jest bardzo schematyczna , nigdy nie napisałaby takiego wiersza jak Ty. Zatem- w prawdziwej sztuce trzeba zawsze iść pod prąd. Bardzo ciekawy zamysł Twojego utworu- to zestawienie:) Pozdrawiam ciepło 🌞


Monika Larn
2024-12-02
Tak, ale gdyby w poleceniu napisać, że chcesz wiersz pesymistyczno-egzystencjalny, to ciekawe co by wyszło? Dziękuję i pozdrawiam,

sturecki
sturecki
2024-11-29
„Ptaki przestały świergolić swoje banalne trele” – to jedno zdanie oddaje różnicę między dwoma spojrzeniami na ten sam świat, gdzie jedno widzi piękno, a drugie dostrzega rozpad i nostalgię. Wiersz zestawia idealizm maszynowego opisu z surowością ludzkiego doświadczenia, podkreślając, że prawda o miłości i pięknie jest pełna kontrastów. Kluczowa fraza „Z żaglami z naszych wspomnień” – to mocna metafora utraty, która nadaje ton refleksji nad ulotnością tego, co miało być wieczne.


sturecki
2024-11-29
Nie do końca się na tym znam, jeszcze nie mam swojego spojrzenia na świat sztuczny świat. Na pewno można wykorzystać AI do pomocy, tak jak aparat do robienia zdjęć, czy auto do przemieszcza. Człowiek myśli i tworzy, a co z tym zrobi, to już jego własna - w tym wypadku poetycka alchemia.

Monika Larn
2024-11-29
Tak, ale popatrz poniżej na komentarz ABXa i ten wiersz, który podaje w linku. AI się uczy i idzie to pisanie coraz lepiej, zależy od polecenia, jakie wydasz.
Poza tym AI nie ma swojego spojrzenia na świat (jeszcze), po prostu wpisałam "ładnie" brzmiące, optymistyczne słowa do polecenia. I pokazałam, że człowiek zrobi z tym, co chce, a AI się zasugeruje tym optymizmem.

Kornel Passer
Kornel Passer
2024-11-29
Zupełnie na marginesie powiem, że tu na portalu już od lat prowadzę walkę z produkcją metafor, które są na tyle powtarzalne, że może je kodyfikować AI. Ciągle wiersze zawierające nadproduktywne metafory są tu na portalu w cenie. To co najcenniejsze w poezji to samodzielna myśl artystyczna, a nie sposób opisu chociażby tego, co zadano AI w Twoim wierszu.


Monika Larn
2024-11-29
Zauważyłam. W końcu chodzi o jakiś pomysł, jakąś myśl i jakiś przekaz w konstrukcji słownej, jaką jest wiersz, a nie jedynie o nienaganną formę.

Marek Żak
Marek Żak
2024-11-29
Konkurencja czyni nas lepszymi, a jak mawiał JPII: nie lękajcie się.

Pozdrawiam


Marek Żak
2024-11-29
AI sama nie wymyśli niczego, a twórca, który ma pomysł może zlecić napisanie czegoś w temacie, podobnie jak zatrudnić sprawnego literata, jak się to robi od lat. Kornel napisał też o tym. Pozdrawiam

Monika Larn
2024-11-29
To nie o lęk chodzi, ale o doprowadzenie do trywializacji i odhumanizowaniu twórczości w ogóle. Oraz częściowo o prawa autorskie. Jeśli zaleją nas utwory produkowane przez AI, społeczeństwa zaczną się zmieniać i nie będzie to rozwój. Pozdrawiam.

Monia
Monia
2024-11-29
Pomysłowe wykonanie.Sztuczna inteligencja to podstępna bestia pozdrawiam serdecznie 😉👍


Monia
2024-11-29
Wszędzie się wciska niestety 😉

Monika Larn
2024-11-29
Owszem, pisze sobie wiersze, tworzy sobie sztukę, a my już zaczynamy liczyć, co możemy na tym stracić. Pozdrawiam.


Pokaż mniej

Jesteś Premium.
Dziękujemy!


X

Napisz powód zgłoszenia komentarza do moderacji

X

Napisz powód zgłoszenia wiersza do moderacji

 

x
Polityka plików cookies

Nasza strona korzysta z plików cookies. Używamy ich w celu poprawy jakości świadczonych przez nas usług. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Więcej informacji na temat wykorzystywanych przez nas informacji zapisywanych w plikach cookies znajdziesz w polityce plików cookies. Czytaj więcej.

Klauzula Informacyjna

Szanowni Użytkownicy

Od 25 maja 2018 roku w Unii Europejskiej obowiązuje nowa regulacja dotycząca ochrony danych osobowych – RODO, czyli Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

W praktyce Internauci otrzymują większą kontrolę nad swoimi danymi osobowymi.

O tym kto jest Administratorem Państwa danych osobowych, jak je przetwarzamy oraz chronimy można przeczytać klikając link umieszczony w dolnej części komunikatu lub po zamknięciu okienka link "Polityka Prywatności" widoczny zawsze na dole strony.

Dokument Polityka Prywatności stanowi integralny załącznik do Regulaminu.

Czytaj treść polityki prywatności