X

Logowanie



Zapomiałaś/eś hasła? Przejdź do procedury resetującej.

Laleczka, kukiełeczka...

Wiersz Miesiąca 0
rymowany
2023-08-05 00:46
Chciałam przypomnieć, iż peel nie musi mieć punktów wspólnych
z autorką, w tym wierszu z pewnością ich nie ma.

Poza tym dziękuję ajw/Iwonce, iż mi o moim przypomniała,
co prawda tam kobieta jest "niewidzialna", ale
również jest tam problem złej relacji między partnerami.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jestem, gdy wracasz po pracy zmęczony,
obiad podaję zawsze roześmiana,
nawet, gdy zdrowie sypie się, coś boli,
twój święty spokój jest szalenie ważny...

Jeśli zabawić mną się chcesz, nie bronię…
Od wspólnych spotkań nie stronię na mieście,
w końcu kobieta jest męża ozdobą,
niechaj zazdroszczą kumple, gały wlepią.

Wiem, że ulegasz słabościom czasami,
ponownie zdradzasz z nową sekretarką.
Przygryzam wargę, nie skarżąc się wcale -
mając świadomość, że zawsze powracasz…

Nawet te sznurki, za które pociągasz
mnie nie krępują, wiem, że są konieczne,
ty przecież lepiej wiesz, co dla mnie dobre -
dlatego jestem twoją kukiełeczką…
autor
tańcząca z wiatrem
tańcząca z wiatrem

Ocena wiersza

Wiersz został oceniony
14 razy
Treść

6
7
5
7
4
0
3
0
2
0
1
0
0
0
Warsztat

6
5
5
9
4
0
3
0
2
0
1
0
0
0

Zaloguj się, aby móc dodać ocenę wiersza.





Komentarze

Kolor wiersza: zielony


Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.


Grynszpani
Grynszpani
2023-08-10
Takie z życia napisane.
Troszkę wszyscy jednak jesteśmy kukiełeczkami, najczęściej zwłaszcza w pracy. Przez większą część dnia zatem Twoja bohaterka może czuć się wolna ;-)
Troszkę piszę z przymrużeniem oka, ale - czy nie dostało się najbardziej sekretarce?
Pozdrawiam :-)


tańcząca z wiatrem
Witaj Agatko
Trochę tak, ale jak nam praca nie odpowiada,
to ją zmieniamy, sądzę, że w żadnym związku
nie powinno być miejsca na bycie kukiełeczką,
a co do sekretarki, to może sekretarka jest wolna, ale ten, co ma żonę to już nie, z tego co wiem zdrada z sekretarką nie jest zjawiskiem rzadkim, a poza tym moja peelka jest li tylko przykładem tego, jak bywa i jak być nie powinno, to samo jest z sekretarką, lubię podstawiać hipotetyczne, lecz możliwe, życiowe sytuacje w wierszach, w moim odczuciu osoba będąca w związku jest bardziej nie fair, ale ta co wie, że ktoś jest w związku też nie jest ok, bo w cudze związki nie powinno się wchodzić, to fakt, ja w każdym razie sobie czegoś takiego nie wyobrażam, choć miałam tego typu
"okazje" i to nie raz, nie dwa, z których nigdy nie korzystałam...
Dziękuję za czytanie, pozdrawiam serdecznie :)

naskraju*<sup>(*)</sup>
naskraju*(*)
2023-08-08
Zniewolona kobieta, ale szczęśliwa. Pewnie lubi być pacynką w ramionach swojego mężczyzny. Piotrus Pan całkowicie opanował sztukę lalkarza i doskonale gra swoją rolę. Dla niej ma gażę w postaci sznurkow.

Pozdrawiam serdecznie


tańcząca z wiatrem
Może i szczęśliwa, nie wiem, mnie się wydaje,
że nie można być szczęśliwym w takiej roli,
nakreśliłam ją na zasadzie czarnego humoru,
ale raczej to gorzki obraz.
Dziękuję serdecznie za wgląd,
pozdrawiam wieczornie :)

Zielona 🍀<sup>(*)</sup>
Zielona 🍀(*)
2023-08-07
Życie wielu kobiet polega na tego typu relacjach... Niestety, to problem, z którego przeważnie nie zdają sobie sprawy. Bardzo świetny wiersz. Dodaję go do ulubionych 🙂
Pozdrawiam Cię serdecznie 🍀


tańcząca z wiatrem
Witaj Elu
Nie wiem czy wielu, ale pewnie niestety jeszcze takie są,
choć mam nadzieję, że jest ich coraz mniej.
Dziękuję za wgląd i oznakę tego wglądu,
bardzo mi miło, że będziesz miała go u siebie.
Pozdrawiam Cię serdecznie, dobrego wieczoru życzę :)

rzabaprzezrz
rzabaprzezrz
2023-08-06
Hmm.. bardzo zgrabnie i przekonująco ukazałaś myślenie tej kukiełeczki, ale to chyba już tylko w starszym pokoleniu zostało, chociaż powiem Ci, ze spotkałam się jeszcze nie tak dawno z przekonaniem , że w małżeństwie obowiązkiem jest dawać kiedy tylko mężowi się zachce... Współczuję kukiełeczce, bo takie postawy są często wyniesione z domu lub niestety z kościoła i trudno je przełamać. A ktoś powinien tej kobiecie pomóc. Pozdrawiam ciepło<3


tańcząca z wiatrem
Tak, też myślę, że takich kobiet jest coraz mniej,
czy ktoś powinien jej pomóc, z pewnośćią tak,
tylko, że ja pod jej postacią ukryłam wiele kobiet,
ona jest li tylko ich symbolem takich związków i nakreśleniem tego typu problemów, które pewnie są już rzadsze, ale myślę, że nadal są, ja nigdy bym w takim związku nie chciała być i nigdy nie byłam,
co nie znaczy, że mój związek nie miał problemów, ale nigdy bym nie pozwoliła na to, by ktoś się mną bawił jak kukiełką,
a co do tego obowiązku, jeśli żona nie ma ochoty, a mąż robi to na siłę, to mimo że jest to mąż, to jest to gwałt, inaczej tego nie można nazwać i ona ma prawo to zgłosić, ale pewnie większość tego nie robi, tak sądzę, nie wyobrażam sobie takiej sytuacji również, to znaczy trudno mi sobie wyobrazić, że tak może być, choć wiem, że są różne związki,
w sumie to sobie w jakimś stopniu wyobraziłam, bo inaczej by nie powstał ten wiersz.
Dziękuję za wgląd, pozdrawiam serdecznie :)

Mitylene
Mitylene
2023-08-05
Interesujący wiersz o trudnej relacji, którą nie sposób ocenić...Wiersz bardzo dobry...ale Ty innych nie piszesz Grażynko:) Pozdrawiam!


tańcząca z wiatrem
Witaj Mirelko
Tak, to prawda, że o trudnej.
Dziękuję za obecność i niezwykle
miły komentarz, pozdrawiam serdecznie :)

Mgła<sup>(*)</sup>
Mgła(*)
2023-08-05
W rozpadzie małżeństwa wina zazwyczaj leży po środku
Jednak są wyjątki rzecz jasna
Ludzie mają bardzo różne powody dla których trwają w toksycznych związkach
Zazwyczaj są to dzieci albo zależność finansowa
Jeszcze inni po prostu kochają tą drugą stronę i czują się w obowiązku walczyć z jej demonami takimi jak np. trudne dziecinstwo chłód jednego z rodziców, nałogi itd
Trzeba ogromu dyplomacji i wyczucia aby nie doprowadzić do tragedii


tańcząca z wiatrem
Tak, Reniu, masz rację, to wszystko prawda, o czym piszesz,
czasem losy ludzkie są bardzo skomplikowane.
Dziękuję pięknie za Twoją obecność.
Pozdrawiam Cię serdecznie, dobrego wieczoru życząc :)

fuyuko
fuyuko
2023-08-05
Bardzo życiowy Wiersz! Tak niestety często bywa.
Serdeczności Grażynko na cały dzień i oczywiście 5/6 :)


tańcząca z wiatrem
Tak, Daguś, to prawda, że życiowy.
Dziękuję za czytanie,
pozdrawiam Cię serdecznie,
dobrego wieczoru życząc :)

bez definicji
bez definicji
2023-08-05
Mocny wiersz, przyznam, że dla mnie taki związek jest na tyle toksyczny, aż irracjonalny.
Ale w naszym społeczeństwie często spotykany. Kobieta - ostoja rodziny... A jaka rola zatem mężczyzny?
Pozdrawiam, celna obserwacja. Co do peela, zawsze oddzielam od autorki/a :))
Przesyłam moc całusów i słonecznych promieni - Bezka i 5/6


tańcząca z wiatrem
Tak, Gosiu/Bezko niestety bywa czasem i tak,
choć sądzę, że obecnie już chyba rzadziej, niż kiedyś,
dziś młode kobiety są bardziej pewne siebie, samostanowiące i asertywne, i jednak chyba więcej jest partnerstwa, tak mi się wydaje, choć trzeba by zapytać statystyk, jak to jest...
To dobrze, że oddzielasz, bo różnie z tym bywa, kiedyś napisałam wiersz o gwałcie i miałam wrażenie, że wszyscy mnie pocieszają, jakbym to ja była w tym wierszu, dziwnie się z tym czułam, dlatego w niektórych wierszach są słowa wyjaśnienia.
Uściski na dobry wieczór przesyłam wraz z uśmiechem :)

sisy89
sisy89
2023-08-05
Niestety, zdarza się to dość często. Trudno powiedzieć czy naprawdę kobiecie odpowiada taka rola, może tylko tak sobie wmawia, bo boi się odejść, nie chce, nie może... Oby jak najmniej takich relacji.
Pozdrawiam serdecznie :)


tańcząca z wiatrem
Witaj Asiu
Sądzę, że nie odpowiada,
lecz siła przyzwyczajenia, może zależność finansowa,
może jakieś względy środowiskowe ją w tym związku zatrzymują, ale wątpię, by taka rola jej odpowiadała.
Masz rację, oby jak najmniej tego typu relacji.
Dziękuję za czytanie,
pozdrawiam Cię serdecznie :)

ajw
ajw
2023-08-05
Trudno osądzać zachowanie peelki, bo każdy jest inny, ma inne priorytety, wartości, styl życia, wrażliwość itp. Na pewno nie jest łatwo być w takiej relacji, tylko czy warto? Buziak,i Grazynko :)


tańcząca z wiatrem
Witaj Iwonko
Nie, ja nie chcę osądzać, tylko czasem trudno jest zrozumieć, ale jak się nie jest w cudzej skórze, to nie wiemy tak naprawdę czemu jest tak, a nie inaczej, ale to przykre, gdy ludzie nie są partnerami w związku.
Dziękuję za czytanie, pozdrawiam Cię serdecznie :)

Galba c.<sup>(*)</sup>
Galba c.(*)
2023-08-05
Według mnie Grażynko przedstawiasz w wierszu obraz wręcz dramatyczny kobiecego postępowania. Wiem że częsty to obraz w życiu lecz przykry i dający dowód na to że czasem ludzie nie mają do siebie szacunku i depczą swoją godność. Wiadomo, jest niekiedy ślepa miłość powodująca taki stan rzeczy, ale czy warto trwać w takim obłędzie?
Znakomity wiersz.
Pozdrowionka :-)


tańcząca z wiatrem
Witaj Marku
Tak masz rację, że ten obraz to dramat,
tkwienie w czymś, co zupełnie nam nie odpowiada
nie powinno mieć miejsca, ale bywa, że ma,
bywa, sądzę, że w dużym stopniu jest to spowodowane
kompleksami, daniem sobie wmówić, że muszę być tą, co się podporządkuje, że nie ma innej opcji.
Dziękuję za wgląd, pozdrawiam Cię serdecznie na dobry dzień :)

Elżbieta
Elżbieta
2023-08-05
Grażynko, Twój wiersz przypomniał mi sztukę Ibsena, Nora, dom lalki, zachowanie kobiety całkowicie podporządkowanej mężczyźnie. Mimo, że akcja rozgrywa się w XIX wieku, pewne mentalne wzorce ciągle jeszcze funkcjonują! Ale dziś młode kobiety już inaczej chcą być traktowane, są niezależne i świadome swojej wartości. Z pewnością są jeszcze środowiska , w których wizja związku, jaki by on nie był jest jedyną alternatywą kobiety!
Wiersz jest właśnie odzwierciedleniem tego typu relacji! W każdym, Twoim wierszu odnajduję wartości , również ten porusza treścią i wzbudzą refleksję nad dokonującymi się zmianami w świadomości młodych ludzi... może też kryje się odpowiedź, dlaczego mniej chętnie kobiety decydują się na zawieranie trwałych związków! 5/6
Miłej soboty, Grażynko, niestety pogoda nie najlepsza, ale niech nie przeszkadza zachować pogodę ducha:))🌟🌈


tańcząca z wiatrem
Tak, to prawda Elu, że w sztuce Ibsena jest podobna sytuacja,
gdzie Nora jest podporządkowana swojemu mężowi i zdolna do poświęceń, których on nie potrafi docenić,
też myślę, że dziś ten wzorzec się zmienia i dziś kobiety w większości przypadków nie pozwalają na uprzedmiotowienie w związku, lecz chcę partnerstwa, bywa i tak, że one z racji lepszej gaży, stanowiska, odstraszają niektórych panów, którzy mają wobec nich kompleksy, bo dziś to kobiety często trzymają ster, niekoniecznie panowie.
Dziękuję pięknie za czytanie, pozdrawiam Cię serdecznie :)

Marek Żak
Marek Żak
2023-08-05
Wiersz mi się bardzo podoba, a może i są takie babki. Osobiście nie spotkałem, ale to nie oznacza, że nie ma. Pozdrawiam


tańcząca z wiatrem
Witaj Marku
Mam nadzieję, że jest ich coraz mniej,
ale obawiam się, że jeszcze nadal są.
Dziękuję za wgląd,
pozdrawiam Cię serdecznie :)

Waldi1
Waldi1
2023-08-05
bardzo ładny wiersz ...mama mnie uczyła ( nas ) ... że kobieta jest ...nie tylko ozdobą dla męża ... jeszcze powinna stać na cokole ...a on każdego dnia ma o jej miłość zabiegać ... wtedy nie spojrzy ona w inną stronę ... bo taka miłość jest wierna ... Dobranoc Miła Grażynko ...


Waldi1
2023-08-05
masz rację są takie kobiety i to bardzo dużo ... aż do momentu gdy struna pęknie ...

tańcząca z wiatrem
To dobrze, że tak Was uczyła,
Waldku, miałam się już wylogować...
Mój wiersz jest o tym, jak być nie powinno,
w sumie to taki z lekka czarny humor,
ale obawiam się, że są jeszcze kobiety,
które się godzą na role kukiełeczek,
które we wszystkim przytakują mężowi,
jak panu i władcy, nie rozumiem, czemu
się na to godzą, ale wiem, że tak niestety bywa.
Dobrej nocy Tobie życzę :)


Autor poleca


Autor na ten moment nie promuje wierszy
Pokaż mniej


X

Napisz powód zgłoszenia komentarza do moderacji

X

Napisz powód zgłoszenia wiersza do moderacji

 

x
Polityka plików cookies

Nasza strona korzysta z plików cookies. Używamy ich w celu poprawy jakości świadczonych przez nas usług. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Więcej informacji na temat wykorzystywanych przez nas informacji zapisywanych w plikach cookies znajdziesz w polityce plików cookies. Czytaj więcej.

Klauzula Informacyjna

Szanowni Użytkownicy

Od 25 maja 2018 roku w Unii Europejskiej obowiązuje nowa regulacja dotycząca ochrony danych osobowych – RODO, czyli Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

W praktyce Internauci otrzymują większą kontrolę nad swoimi danymi osobowymi.

O tym kto jest Administratorem Państwa danych osobowych, jak je przetwarzamy oraz chronimy można przeczytać klikając link umieszczony w dolnej części komunikatu lub po zamknięciu okienka link "Polityka Prywatności" widoczny zawsze na dole strony.

Dokument Polityka Prywatności stanowi integralny załącznik do Regulaminu.

Czytaj treść polityki prywatności