Dywagacje o przodzie i tyle, z nieśmiałym odniesieniem do "Klęcząca zakonnica", Martina van Meytens'a 1731*
jeśli nie, to dlaczego niby tył jest
gorszy? wzrok widzi wpierw przód
ale widok straci na wartości, gdy
rewers dużo marniejszy od awersu.
na portrecie en face ewentualne
z profilu, a co z tyłem? przecież
człowiek nie istnieje bez niego
całość w jednym obrazie, to nie
lada sztuczka chyba, że to lustro
jest czarodziejem,
trick z odbiciem jest dość zgrany
a gdyby zrobić zgodnie z zasadą
tył na rewersie obrazu?
...
zaskoczyć może, gdy okaże się
lepszym od przodu!
2023 do 03.03.2024.
Zdjęcie obrazu w dwóch jego odsłonach dostępne w Internecie.
Film załączony do wiersza prezentuje sylwetkę i obrazy artysty, jednak bez tytułowego w wierszu dzieła.