To był zwyczajny bal.
Na sto par.
Wilk tańczył z owieczką.
Słoń wielką trąbą wprawiał w wir
mrówkę.
Hipopotamy dotykały się brzuchami
a lisy
zarzuciły kity na ramiona.
Było radośnie.
Z przytupem.
I nikt z nikogo się nie śmiał.
Potem wróciliśmy do domów.
Z powagą
w ludzkich oczach.
Czy to nie jest trochę tak, że czasem usiłujemy być tacy, jak inni oczekują od nas byśmy byli? Zawsze trwa jakiś bal przebierańców a potem w samotności, gdy już nie ma "świadków" zrzuca się przebranie i wraca do prawdziwego wizerunku. W każdym razie wiersz takie we mnie wzbudza refleksje.
Ten Twój "zwyczajny bal" długo zostanie mi w pamięci :) Wspaniała kreacja. I pośmiać się i zadumać, zwłaszcza jeśli spojrzeć przez pryzmat tej szopki, którą nam władze fundują, to jedyna droga, żeby pozostać spokojnym - śmiać się i tańczyć :) To najlepsze zaadoptowanie tematu maseczek, jakie do tej pory widziałem, więc jeśli się powtórzy, to zaproś - wchodzę w to :) Jeszcze nie wiem za co się przebiorę, może za dwa patyczki? Nieważne, super dzięki :))
Jeśli prawdą jest, że "życie [...] trwa tyle co taniec", i odpowiadają Ci patyczaki, to zapraszam :-)
Tak, dobrze się pośmiać, nawet gdy sytuacja nie sprzyja temu. A może właśnie wtedy trzeba wybuchać śmiechem :-)
Na przestrzeni kilku linijek wykreowałaś wizję nie dość że humorystyczną, to jeszcze dającą do myślenia co do kondycji ludzkiej w ogóle. Dobry naprawdę wiersz. Z par wybieram dotykające się brzuchami hipopotamy. Pozdrawiam.
Twój wiersz można odczytać i dosłownie, i przenośnie - myślę, że to sprawa języka - natomiast wiersz Eliota jest zbyt poważny - może zniechęcić czytelników do wnikania w treść - co bardzo dobrze rozumiem. Albo to kwestia tłumaczenia.
Niezależnie od tego, bardziej przemawia do mnie Twoja parafraza.
Cielesność to my, ciało należy do nas i z jakiegoś powodu wyglądamy tak, a nie inaczej. Nawet poczciwy hipopotam.
Dokładnie. Tylko spraw jest bardziej zawiła . W wierszu Eliota Hipopotam jest swoistą czystą alternatywą dla Kościoła. W wierszu Eliota Hpicio jest ukazany w całej krasie swojej cielesnej natury , który jednak ostatecznie doznaje zbawienia dzięki krwi Baranka , co jest ortodoksją chrześcijańską, a Kościół "utkwi w dole" ze względu na swoja obłudę i wywyższanie się nad hipcia. Dlatego w moim wierszu hipcio dalej jest poprawiany i wzywany do diety oraz porzucenia cielesnych przyzwyczajeń i rysowana jest mu wizja , że zbawienie może dopiero osiągnąć po przezwyciężeniu swojej cielesności. Tymczasem już w wierszu Eliota wyszło , że nie musi tego robić.
Przeczytałam, wielkoznaczny wiersz. Wiesz, o czym pomyślałam - czy na pewno musimy walczyć z naszą naturą? Przecież ona to my. Hipopotam nikomu krzywdy nie robi, dlaczego więc nie jest akceptowany? Dlaczego nie może wejść do nieba taki, jaki jest? Tak został stworzony. Jest mu dobrze z sobą, dlaczego więc musi cierpieć?
Myślałam, jaki inny w tym roku jest karnawał - i powstał wiersz.
Gdy byłam mała, były to moje ulubione zwierzęta, nie mogłam uwierzyć w to, że są takie delikatne w wodzie :-)
Dziękuję bardzo :-)
Nasza strona korzysta z plików cookies. Używamy ich w celu poprawy jakości świadczonych przez nas usług. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Więcej informacji na temat wykorzystywanych przez nas informacji zapisywanych w plikach cookies znajdziesz w polityce plików cookies. Czytaj więcej.
Klauzula Informacyjna
Szanowni Użytkownicy
Od 25 maja 2018 roku w Unii Europejskiej obowiązuje nowa regulacja dotycząca ochrony danych osobowych – RODO, czyli Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
W praktyce Internauci otrzymują większą kontrolę nad swoimi danymi osobowymi.
O tym kto jest Administratorem Państwa danych osobowych, jak je przetwarzamy oraz chronimy można przeczytać klikając link umieszczony w dolnej części komunikatu lub po zamknięciu okienka link "Polityka Prywatności" widoczny zawsze na dole strony.
Dokument Polityka Prywatności stanowi integralny załącznik do Regulaminu.