X

Logowanie



Zapomiałaś/eś hasła? Przejdź do procedury resetującej.

zanim powiesz zabij- mój protest przeciwko aborcji

Wiersz Miesiąca 0
wolny
2023-11-19 16:10
Dlaczego kobiety chcą zabijać swoje nienarodzone dzieci,
zamiast je kochać i bronić ?
Dlaczego nie nazywamy spraw po imieniu-
aborcja , eutanazja są to morderstwa.
Trzymiesięczny płód jest to już ukształtowany człowiek.
kiedy już przejdą
poranne mdłości
poczujesz w sobie
nowe życie

gdy czujesz jak
przewraca się
kopie owoc twej
miłości

czy będziesz w
stanie powiedzieć
zabij?

kiedy po strachu i bólach związanych
z porodem lekarz na twej nagiej piersi
kruszynę położy

i kiedy powie - bardzo
podobne do matki
maluszek oczka otworzy

czy będziesz w stanie
powiedzieć zabij ?

co ojciec powie na
wyrok na jego dziecię ?
Jedyną Osobą decyzyjną o życiu i śmierci człowieka jest Bóg.
Jego piąte przykazanie - nie zabijaj.
Jezus powiedział - co zrobiliście temu najmniejszemu
zrobiliście mnie.

Ocena wiersza

Wiersz został oceniony
6 razy
Treść

6
5
5
1
4
0
3
0
2
0
1
0
0
0
Warsztat

6
0
5
6
4
0
3
0
2
0
1
0
0
0

Zaloguj się, aby móc dodać ocenę wiersza.





Komentarze

Kolor wiersza: zielony


Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.


Motylek78
Motylek78
2023-11-20
Zgadzam się z tobą
Niema większego cudu jak narodziny dziecka
pierwszy raz tulić w ramionach
Cudowna chwila
Pozdrawiam serdecznie 🦋🦋🦋


matka
2023-11-21
To jest prawdą , człowiek nie może uwierzyć we własne szczęście. Dziękuję ślicznie i serdecznie pozdrawiam Irena

Marek Żak
Marek Żak
2023-11-20
Moralnie się z Toba zgadzam, a sam mam troje dzieci, które nie były planowane i przez myśl mi nie przyszło, żeby żona dokonała aborcji. A jednak gdy rozmawiam ze znajomymi dzieci, młodymi dziewczynami, kobietami, bardzo wiele mówi, że nigdy dzieci mieć nie będą ze strachu, co się stanie, jeśli sie okaże, że płód będzie uszkodzony i ciąży nie będą mogły przerwać, a jak to zrobią aparat państwa, prokuratura będą je prześladować. Ten strach to, mz obecnie główna przyczyna drastycznie zmniejszającej się liczby ciąż.
Pozdrawiam


matka
2023-11-20
Witam Mareczku , co innego jest zadecydować - nie będę miała dzieci, z różnych powodów , a co innego zabić w sobie już istniejące nowe życie. Każda kobieta ma prawo do decyzji ,nie chcę być matką. Dziękuję ślicznie i pozdrawiam cieplutko Irena

andrew
andrew
2023-11-20
Życie to cud. Nie człowiek powinien decydować o jego trwaniu.
Pozdrawiam serdecznie,
Miłego dnia


matka
2023-11-20
Witaj , tak napisałam pod wierszem i podtrzymuję swoje słowa- cieszę się że podzielasz moje zdanie. Dziękuję ślicznie i cieplutko pozdrawiam Irena

ajw
ajw
2023-11-19
Ja zawsze będę za życiem, bo życie to cud i jest w nim jakiś plan Boży. Nawet z ciąży, do której doszło po gwałcie. Jest mnóstwo kobiet, które nie może mieć dzieci i chciałoby nawet kalekie, byle mieć kogo kochać.


matka
2023-11-20
Witaj , obiema rękoma podpisuję się pod Twoimi słowami. Cieszę się że tak uważasz.
Ciążę przerywają głównie kobiety nieodpowiedzialne. Dziękuję ślicznie i pozdrawiam Irena

tańcząca z wiatrem
Ja też uważam, że aborcja jest czymś złym,
kiedyś lata temu nawet wydawało mi, że może można ją usprawiedliwić,
choć sama nigdy nie mogłabym czegoś takiego zrobić,
a mój punkt widzenia zmienił się, gdy zobaczyłam pewien film o dokonywaniu aborcji, który mną wstrząsnął, a co do różnych przypadków tak mogą być różne, gdy dziecko jest wynikiem gwałtu na dodatek na nastolatce, ale msz wówczas jest inne wyjście pt. okno życia, wiele kobiet pragnie dziecka i nie może go mieć, poza tym jeśli ktoś nie chce mieć dziecka do tego służy profilaktyka, można tej ciąży zapobiec poprzez antykoncepcję, a nie zabieranie mordowanie płodu, w naszym dziwnym kraju ludzie bardziej użalają się nad zwierzakiem, które doznaje krzywdy i ja uważam, że dobrze, że się użalają i mu chcę pomóc, ale mniej nad nienarodzonym dzieckiem i to faktycznie dla mnie jest dziwne. Jeśli ciąża zagraża życiu matki to wówczas msz jest dopuszczalne jej przerwanie i tutaj widzę można bronić zasadności tego typu historii, ale w innych przypadkach już nie, no chyba, że dziecko bardzo cierpi i jest skazane na rychłą śmierć, ale z tym też bywa różnie, bo bywają bardzo dziwne przypadki. Kiedyś widziałam film o dziecku z niedorozwiniętym mózgiem,/spoza Polski/ i rodzicom proponowano aborcję, nie zgodzili się, a dziecko jakimś cudem rozwijało się normalnie, zdrowe części mózgu się bardziej rozwinęły, w każdym razie z punktu widzenia lekarzy ono nie miało szans na rozwój, a jednak ten rozwój był,
zabieranie życia nienarodzonego msz jest bardzo złą opcją i z pewnością nie powinno być tego, że każda kobieta może dokonywać aborcji na zasadzie widzi mi się, a mam wrażenie, że tego typu ustawa do tego zmierza, niestety, dlatego osobiście jestem jej przeciwna, nigdy nie chciałabym nosić takiego ciężaru, bo miałabym wyrzuty sumienia do końca życia, nawet, jeśli ktoś nie dorósł do roli matki, a może tak być, to lepszym rozwiązaniem jest antykoncepcja, lub oddanie okno życia, jeśli ten instynkt macierzyński się nie pojawi, a nie jest powiedziane, że musi.
Msz nawet dziecko z wadami, /zresztą kto ich nie ma/ ale mam na myśli np. Dawna też ma prawo być kochane i ma prawo żyć, choć wiem, że ten temat budzi kontrowersje.
Wiersz z ważną refleksją, pozdrawiam serdecznie Irenko.


tańcząca z wiatrem
Oby tego zła było jak najmniej, a najlepiej wcale.
Dziękuję za wymianę myśli, Irenko.
Serdecznie pozdrawiam.
Grażyna.

matka
2023-11-20
Witaj Gosiu , z przyjemnością przeczytam Twój wiersz. Myślę że wiele osób miewa chwile zwątpienia w istnienie Boga- zwłaszcza teraz w obliczu wojen wokół nas. Bóg Zapowiedział całkowite zniszczenie zła i pogrążenie go w czeluściach piekieł. Matkę Przenajświętszą wyznaczył na Tą ,która mocą daną Jej przez Boga i Jej Syna pokona ZŁO. Lecz żeby Mogła tego dokonać ZŁO musi w pełni się ujawnić. Te wszystkie wojny , aborcje , eutanazje , mordy ludności cywilnej , dewastacje świątyń-są to elementy działań zła. Nikt nie wie kiedy to nastąpi. Jedyną naszą szansą nie poddania się złu jest oddanie się pod opiekę Matki - ja to już zrobiłam.Musimy liczyć się z tym że nadchodzą trudne czasy. Dziękuję Irena

tańcząca z wiatrem
Myślę, Irenko, że to sprawa tak jak piszesz
człowieczeństwa właśnie, jego humanizmu,
ja jestem wierząca, ale często wątpiąca,
no i mało praktykująca, ale rozmawiam sobie z Nim,
i bywa, że w obliczu okrucieństw miewam mocne zwątpienia, ale jednak mam nadzieję, że On istnieje, gdybym zupełnie nie wierzyła, to bym z nim nie prowadziła rozmów, a poza tym znam osoby, które deklarują ateizm, ale są pełne chęci pomocy dla drugiego człowieka i wiem, że są dobrymi osobami, także masz rację, w tym co piszesz.
Pozdrawiam Cię serdecznie.
P.S Tak poza tym, to ja dziś dałam wiersz niejako pod wpływem Twojego, Irenko, bo Twój mi o moim przypomniał.

matka
2023-11-20
Witaj Grażynko , często obserwuję osoby niewierzące i muszę Ci powiedzieć ,że bywa w nich więcej człowieka niż w niejednym wierzącym. Myślę że służą Bogu nie wiedząc o tym. Dziękuję ślicznie i serdecznie pozdrawiam Irena

tańcząca z wiatrem
Tak, Irenko, Bóg z pewnością tego nie popiera,
ale msz nawet osoba niewierząca z etycznego punktu widzenia może również być przeciwnikiem aborcji,
a tym bardziej osoba wierząca.
Pozdrawiam Cię serdecznie
Grażyna.

matka
2023-11-19
Witaj , bardzo obrazowo opisałaś mi wszystkie możliwe sytuacje. Jestem osobą wierzącą dla mnie fakt że Bóg nie pozwala zabijać - Jest samą dobrocią , a dzieci są Jego Skarbami jest wystarczający. Nie wyobrażam sobie jak Cierpi Bóg , kiedy kobiety zabijają Jego Skarby, gardząc danym im zaufaniem. Dziękuję ślicznie i pozdrawiam serdecznie Irena

tańcząca z wiatrem
Sorry - nie, nie zabieranie, tylko zabijanie/mordowanie płodu,
miało być.

Noir<sup>(*)</sup>
Noir(*)
2023-11-19
Temat potraktowany po macoszemu.
Zupełnie jakby to było ot tak, pstryknięcie palcami dla tych kobiet, które na to się zdecydowały.
Takie widzi mi się a tak nie jest. Trzeba poznać najpierw historię tych ludzi, wszystkie za i przeciw a nie od razu wyrokować. To jest sytuacja bardzo osobista.
I bóg nie ma tu nic do tego.


matka
2023-11-19
Witaj , jeżeli o tą sprawę chodzi jestem nieugięta. Nie mamy prawa decydować o życiu i śmierci bo nie do nas ono należy. Jeżeli matka nie jest w stanie z różnych powodów zająć się dzieckiem , może oddać je do adopcji , pozostawić w szpitalu , czy oknie życia. To prawda jest to bardzo osobista i delikatna sytuacja - lecz rozwiązaniem nie może być zabij.Niestety nie masz racji, są kobiety dla których jest to wyjście na niechcianą ciążę. Dziękuję ślicznie i pozdrawiam Irena

Waldi1
Waldi1
2023-11-19
tren kto wierzy w Boga ten życie kocha i szanuje ...widać część lewicy.... do tego niedorosła i na ulicach głośni krzyczy zabij zabij ...bo w ich umysłach Bóg i życie się nie ...liczy ...Pozdrawiam serdecznie ...


matka
2023-11-19
Witaj Waldku , podzielam Twoje zdanie. Dziecko jest darem i błogosławieństwem Boga. Wiele kobiet nie z własnej winy nie może go mieć. Bóg Skarp Swój - dziecko ,oddaje pod opiekę matce. Ono nie jest jej własnością , ona ma je wychować i kochać.
Dziękuję i pozdrawiam cieplutko Irena


Pokaż mniej


X

Napisz powód zgłoszenia komentarza do moderacji

X

Napisz powód zgłoszenia wiersza do moderacji

 

x
Polityka plików cookies

Nasza strona korzysta z plików cookies. Używamy ich w celu poprawy jakości świadczonych przez nas usług. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Więcej informacji na temat wykorzystywanych przez nas informacji zapisywanych w plikach cookies znajdziesz w polityce plików cookies. Czytaj więcej.

Klauzula Informacyjna

Szanowni Użytkownicy

Od 25 maja 2018 roku w Unii Europejskiej obowiązuje nowa regulacja dotycząca ochrony danych osobowych – RODO, czyli Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

W praktyce Internauci otrzymują większą kontrolę nad swoimi danymi osobowymi.

O tym kto jest Administratorem Państwa danych osobowych, jak je przetwarzamy oraz chronimy można przeczytać klikając link umieszczony w dolnej części komunikatu lub po zamknięciu okienka link "Polityka Prywatności" widoczny zawsze na dole strony.

Dokument Polityka Prywatności stanowi integralny załącznik do Regulaminu.

Czytaj treść polityki prywatności