X

Logowanie



Zapomiałaś/eś hasła? Przejdź do procedury resetującej.

...

Wiersz Miesiąca 0
miniatura
2026-03-19 10:10
niemożliwe żeby
dziecko takie jak ja
nie dostawało lania
autor

Ocena wiersza

Wiersz został oceniony
10 razy
Treść

6
3
5
6
4
1
3
0
2
0
1
0
0
0
Warsztat

6
1
5
7
4
2
3
0
2
0
1
0
0
0

Zaloguj się, aby móc dodać ocenę wiersza.





Komentarze

Kolor wiersza: zielony


Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.


MadziaLena
MadziaLena
2026-04-13
oooo, zadałaś zadanie...
i są tu traumy z dzieciństwa, i dziecięco/ dorosłe wyrzuty sumienia, i "zabawy" na przekór światu, zasadom i karom... Czasem kara naprawdę mocno boli, a zdarza się, że uderza w kogoś obok i w nas...
i taka kara boli o wiele bardziej...
Przytulam 💞


rzabaprzezrz
2026-04-23
Dzięki serdeczne Madziu za zajrzenie i komentarz, przytulas dla Ciebie<3

Motylek78
Motylek78
2026-03-20
ciekawa miniatura
tak myślą tylko dzieci
które całe życie były niedocenione
rodzice czy dorośli deprecjonowali ich umiejętności
potem właśnie pozostaje czekanie na kare
bardzo przykra miniatura, i bardzo wymowna
Pozdrawiam serdecznie 🦋❤️


rzabaprzezrz
2026-03-24
Dziękuję serdecznie Aga za komentarz, pozdrawiam wiosennie<3

naskraju*<sup>(*)</sup>
naskraju*(*)
2026-03-20
Niestety, kiedyś to było normalne. Dobrze, że można inaczej funkcjonować na lini rodzic - dziecko.

Pozdrawiam


rzabaprzezrz
2026-03-24
Właśnie - niestety... Dzięki serdeczne Ulo, pozdrawiam wiosennie 🌞♥️🍀

Sylwia U.<sup>(*)</sup>
Sylwia U.(*)
2026-03-20
🤗


rzabaprzezrz
2026-03-24
Dziękuję Sylwio, wiosenne pozdrowienia🍀🌞

Czasem
Czasem
2026-03-19
Ojoj... niedobrze, jeśli takie myślenie zostaje na zawsze. Choć często tak bywa.

Pozdrawiam Rzabko!


rzabaprzezrz
2026-03-24
W tym przypadku jest to raczej gorzka ironia, choć poparta osobistym doświadczeniem... Dzięki serdeczne Kasiu, dobrego, wiosennego dnia 🌞♥️🍀

januszek
januszek
2026-03-19
Jestem zwolennikiem wychowanie stresowego
ej źle
nie jestem zwolennikiem wychowania bezstresowego
Mojemu synowi dałem raz klapsa na gołą pupę , bo dostał spazmów (typu " nie chcę już żyć " ) gdy mu się trafił banan bez nalepki..
Więcej już nie musiałem ingerować . ( czyli około 20 lat spokoju. )

Pozdrawiam serdecznie.


rzabaprzezrz
2026-03-25
między odrzuceniem przemocy a stawianiem granic nie ma według mnie sprzeczności. Kiedy stawiam granice, stres się pojawia u dziecka, i jest to nieuniknione, jednak nie oznacza to konieczności stosowania agresji, nawet jako straszenia...Pozdrawiam:)

januszek
2026-03-25
W Twej odpowiedzi jest sprzeczność
bo albo: " ... granicę trzeba stawiać... "
albo : " jestem absolutnie przeciw ... "
Trzeciej drogi nie ma ( o czym choćby świadczy owa 3 droga p. Hołowni )
To że jestem gotów zastosować środek " Tyranii " w postaci klapsa bo nie pozwolę aby " ktoś wszedł mi na głowę" nie świadczy o tyranii .
To podobnie jak używanie bata przez powożącego
[zaznaczam używanie = pokazanie } a nie lanie batem ] oczywiście musi być spełniony warunek koń musi wiedzieć co to znaczy.

Podobnie jest z dziećmi i z owym wychowaniem stresowym . Rodzic musi być w poważaniu . Tymczasem wychowanie bezstresowe najczęściej niweluje ów respekt. A dziecko 9zresztą nie tylko ono) potrafi doskonale to wyczuć.
I potem tragedie gotowe....

Pozdrawiam serdecznie.

Kiedyś prowadziłem długą dysputę w pracy z 'przedstawicielem owego nurtu wychowania bezstresowego, tworzyliśmy w dyskusji różne fikcyjne , ale prawdopodobne sytuacje i przedstawialiśmy swoje reakcje .
Otóż jego wersje wydarzeń były o wiele czarniejsze od moich .....

Pozdrawiam serdecznie.

rzabaprzezrz
2026-03-24
:) Twój komentarz mówi o specyficznej sytuacji, kiedy konieczne jest przerwanie nakrecajacej się spirali histerii, wtedy taki "wstrząs" może pomóc, ale to nie jest oczywiste...Natomiast jestem absolutnie przeciw przemocy wobec dzieci , czy to działaniem, czy słowem...Ale granicę trzeba stawiać... Dzięki serdeczne Janku, dobrego wiosennego dnia 🌞🍀

Elżbieta
Elżbieta
2026-03-19
To była kiedyś akceptowana metoda wychowania! Pokazania, kto ma władzę i rację...a w istocie, to złość i bezsilność.
Pozdrawiam ciepło, Rzabko:)⭐️♡


rzabaprzezrz
2026-03-24
Tak, takie korzenie ma przemoc... Dziękuję serdecznie Elu, dobrego, wiosennego dnia 🌞❤️🍀

eSka
eSka
2026-03-19
szczypta kokieterii, nieco samokrytyki, sporo dystansu do siebie plus odrobina wspomnień z dzieciństwa i rzaba zgotowała smakowitą mini-strawę dal ducha
z podobaniem!
eSkakum
a propos treści, klaps - nie by bolało, taki symboliczny nie sadze, by zaszkodził; lanie dzieci to już - według mnie - znęcanie się fizyczne i absolutnie nie ma racji bytu


rzabaprzezrz
2026-03-24
Tak, absolutnie jestem przeciwko każdej formie przemocy... Dzięki serdeczne Stef za komentarz, dobrego, wiosennego dnia 🌞🍀💚

Ahsoka
Ahsoka
2026-03-19
Chyba nam wszystkim zdarza się czasem zrobić coś zaslugujacego na lanie albo przynajmniej na solidnego klapsa, a już na pewno nie szczędzi nam ich życie i to zarówno klapsów jak i kopniaków i kuksów pod żebro :)


rzabaprzezrz
2026-03-24
Ojej, zaskoczył mnie Twój komentarz, w ogóle nie patrzę na życie ludzkie pod kątem zasługiwania, czy to na dobro, czy na zło... Dobrego wiosennego dnia 🌞🍀💚

PIERRE
PIERRE
2026-03-19
tu znów Żabko-Matko miniatura mocna!
ps.
a ja tu trochę do przodu spojrzę,
nie na lanie fizyczne, a tą presję świata i z nim starcie..
To słowo ,,starcie" ma trzy znaczenia:
- od początku na tym świecie istnienia
- szlifowanie twardszym niż krzemień kamienieniem kopyta- to cytat z Pisma
- do kresu, nawet wiecznego ludzkości i człowieka, choćby jednego, sędziwego..
W jakim wieku jesteśmy?
wczoraj było w pierwszym czytaniu- niemowlęcym..
a teraz bardziej dojrzali?- no cóż- jak obrywaliśmy, tak obrywamy..

Pozdrawiam w Nadziei, że Bóg patrzy z Miłosierdziem i będziemy się od Niego chcieli uczyć..( a Bóg ma i tak w Swojej dłoni- zobaczmy swój grzech w tych ranach i ufajmy, wierzmy i słuchajmy )


PIERRE
2026-03-24
Dziękuję i pozdrawiam Żabko-Matko:)

rzabaprzezrz
2026-03-24
Dzięki serdeczne Piotrze za ten przepełniony wiarą komentarz, pieknego, wiosennego dnia 🌞🍀

sturecki
sturecki
2026-03-19
Ironiczne spojrzenie na dzieciństwo, w którym przemoc była czymś „normalizowanym” i tłumaczonym charakterem dziecka.
5/5


rzabaprzezrz
2026-03-24
Tak, jest w tym nuta ironii, gorzkiej ironii... Dzięki serdeczne Staszku, pięknego, wiosennego dnia 🌞♥️🍀


Autor poleca

Pokaż mniej



X

Napisz powód zgłoszenia komentarza do moderacji

X

Napisz powód zgłoszenia wiersza do moderacji

 

x
Polityka plików cookies

Nasza strona korzysta z plików cookies. Używamy ich w celu poprawy jakości świadczonych przez nas usług. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Więcej informacji na temat wykorzystywanych przez nas informacji zapisywanych w plikach cookies znajdziesz w polityce plików cookies. Czytaj więcej.

Klauzula Informacyjna

Szanowni Użytkownicy

Od 25 maja 2018 roku w Unii Europejskiej obowiązuje nowa regulacja dotycząca ochrony danych osobowych – RODO, czyli Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

W praktyce Internauci otrzymują większą kontrolę nad swoimi danymi osobowymi.

O tym kto jest Administratorem Państwa danych osobowych, jak je przetwarzamy oraz chronimy można przeczytać klikając link umieszczony w dolnej części komunikatu lub po zamknięciu okienka link "Polityka Prywatności" widoczny zawsze na dole strony.

Dokument Polityka Prywatności stanowi integralny załącznik do Regulaminu.

Czytaj treść polityki prywatności