X

Logowanie



Zapomiałaś/eś hasła? Przejdź do procedury resetującej.

Mówisz, że jesteś dobrym poetą

Wiersz Miesiąca 0
wolny
2021-09-07 15:35

Mówisz, że jesteś dobrym poetą
z najlepszym zestawem
wyszukanych metafor
i z bagażem doświadczeń
przekutych kunsztownie
w empatię wśród wersów.

Podobno potrafisz pięknie pisać
nie tylko o nieszczęśliwej miłości,
ale nawet o rzeczach prostych,
z których - jak to zwykle mawiasz -
przecież cały świat się składa.

Mówisz, że wybitnie potrafisz
wzbudzić w kimś wrażliwość,
by płakał prawdziwie
nad twoimi słowami.

Właściwie to
sporo mówisz
w tych wierszach
o swoich uczuciach do mnie,

ale szkoda,
że nie starczyło ci odwagi
na wyrecytowanie mi
swojej miłości
prosto w oczy.

autor

Ocena wiersza

Wiersz został oceniony
4 razy

Oceny tego wiersza są jeszcze niewidoczne, będą dostępne dopiero po otrzymaniu 5-ciu ocen.

Zaloguj się, aby móc dodać ocenę wiersza.





Komentarze

Kolor wiersza: zielony


Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.


konto zamknięte<sup>(*)</sup>
Być może poeta nie nadaje się do tej roli. Twórca musi być z wszechmiar wolny... niestety ludzie myślą, że wolność stoi na przeszkodzie miłości... Mylą sie, bez niej jest niemożliwa...


konvalove
2021-10-07
Pięknie o miłości napisałeś, choć w wierszu chciałam głównie dotknąć wątku pozerstwa - po interpretacjach widzę jednak, że wiersz wywołał absolutnie różne refleksje. I Twoja również mi się podoba.

naskraju*<sup>(*)</sup>
naskraju*(*)
2021-09-11
No, ale co powiesz o pachnącej papeterii i płatki róż pomiędzy? Czyż nie jest romantycznie? Mówienie prosto w oczy może być niebezpiecznym zabiegiem. Zresztą są osoby, co wolą pisać, a mniej mówić.

Pozdrawiam


konvalove
2021-09-11
Brzmi to pięknie, jeśli tylko faktycznie podmiot liryczny taki wiersz wręczyłby wybrance osobiście.
Wg mnie wyznanie komuś uczuć prosto w oczy jest odważne, zakładając, że druga strona odwzajemni uczucie, bo oczywiście można się spotkać z rozczarowaniem.

Również pozdrawiam!

Phil Insomnia
Phil Insomnia
2021-09-09
Na papierze lepiej to wygląda i wydaje się prostsze. Gwiazdki zasłużone zostawiam i pozdrawiam : )


konvalove
2021-09-09
Phil, czasem to nawet pewne uczucia w wierszu nie chcą się zamknąć, ale fakt - wyznawanie miłości dla niektórych "nie wprost" może wydawać się prostsze, zwłaszcza dla tych wstydliwych. Ale wiadomo, jednak takie wyznanie prosto w oczy ma swoją moc. Pozdrawiam i dziękuję za wyróżnienie!

matka
matka
2021-09-08
Piękny wiersz Basiu , widzisz tak już jest że niektórym trudno mówić o swoich uczuciach.
Myślę że z obawy przed odrzuceniem ,niektórzy uważają że uczucie to słabość.
Bardzo ładnie osnułaś go utworem muzycznym . Pozdrawiam serdecznie Irena


matka
2021-09-12
To prawda Basiu ,poezja jest możliwością wyrażania uczuć-również tych negatywnych , wymaga od poety również kultury i
dyplomacji. Serdecznie pozdrawiam Irena

konvalove
2021-09-09
Dziękuję za przychylność; jak najbardziej zgadzam się z tym, że niektórzy ludzie zwyczajnie nie potrafią mówić głośno o swoich uczuciach nie tyle przez fałsz, co właśnie przez nieśmiałość, i poezja jest dla takich osób trochę wybawieniem, bo jednak mogą ulokować gdzieś te tłumione uczucia. Pozdrawiam!

Stęchły Pluszak
Szewc bez butów chodzi ;) Poezja może być kompensacją braków w bezpośrednich kontaktach. Poza tym człowiek ma różne role. Po wyjściu z szat poety, może już być mało poetycki. Pozdrawiam


konvalove
2021-09-08
Świetne porównanie, Pluszaku! Ciekawe ile takich "poetów" mija się codziennie na ulicy.

Pozdrawiam i dziękuję za komentarz.

Staszek Żłobicki
Narratorka opisuje cechy rzekomo poety. I nagle stwierdza, że ma wrażenie jakby to jego pisanie odczuwała osobiście, więc ten wyrzut, że to jednak nie jest rzeczywistością to typowy objaw nierozróżniania miedzy fantazją a życiem. Wtrącenie empatii wydaje mi się niezbyt przemyślane. Gratuluję ożywionej dyskusji i serdecznie pozdrawiam.


konvalove
2021-09-08
Staszku, już nie raz Ci o tym pisałam, i zwyczajnie kolejny raz nie będę, ale i tak dziękuję za komentarz.

Pozdrawiam.

Waldi1
Waldi1
2021-09-07
ja nigdy nie będę poetą ... a dla Ciebie napiszę wiersz o miłości i powiem Ci w oczy że ( kocham Ciebie) na jawie...


konvalove
2021-09-08
Cóż, o tym czy jest się poetą zazwyczaj decydują głosy innych ludzi. Można być skromnym i za takiego siebie nie uważać, ale gdy wiersze są czytane, a czytelnicy chętni do poznawania innych utworów to nic tylko się cieszyć. Pozdrawiam!

zbiwito
zbiwito
2021-09-07
Był sobie Cyrano de Bergerac


konvalove
2021-09-07
Właśnie doczytałam, bo nie znałam, i faktycznie, idealnie wpasowuje się to w ten wiersz (albo odwrotnie raczej). Dzięki za poszerzenie mojej wiedzy krótkim komentarzem, doceniam!

Pianista
Pianista
2021-09-07
Ostatnia strofa zdaje się temu przeczyć, podmiot jest pewien, ale na mnie pyszałkowatość owego poety jakby fałszują jego intencje. Choć tak mi teraz przyszła na myśl inna możliwość. Może inne zobowiązania zamykały mu usta, jednak pozostawiając swobodę pióra.
Serdecznie pozdrawiam.


konvalove
2021-09-07
Pianisto, świetnie, że dostrzegłeś tę pyszałkowatość właśnie. To też ciekawa interpretacja, o której sama myślałam. Wiesz, wiersz mógłby się skończyć tym, że ten poeta pisze takie wiersze niby o tej miłości, ale wystarcza mu np. pochwała i uznanie osób trzecich, wtedy można pomyśleć, że ta niby-miłość jest tylko zapalnikiem do pisania, ale nie byłaby taka piękna, gdyby faktycznie miała zaistnieć w rzeczywistości. Fajnie, że to zobaczyłeś. Pozdrawiam!

Afrodyta<sup>(*)</sup>
Afrodyta(*)
2021-09-07
Interesujący wiersz i bardzo zaskakujące zakończenie. Wydaje mi się jednak, że to właśnie owo zakończenie naprowadza na interpretację wiersza. Przynajmniej tak jest w moim przypadku. Okazuje się bowiem, że piękne słowa, nawet o miłości nie są tym samym, co umiejętność kochania, o ile można to nazwać umiejętnością, nie są tym samym, co ofiarowanie miłości. Podmiot liryczny w Twoim wierszu to ktoś, kto się ukrywa, wybierając do tego nawet poezję. Z jakichś powodów rezygnuje z zaangażowania, z bycia w miłości, woli tylko o niej mówić. Mnie Twój wiersz się podoba.


konvalove
2021-09-07
Pięknie dziękuję za Twoją analizę, jest świetna i bardzo mi się podoba. Może być tak, że niektórzy jedynie potrafią być czuli, romantyczni i wolni w wierszach (czy innej formie pokazywania emocji jak sztuka czy muzyka), a w rzeczywistości nie widać choćby namiastki tych umiejętności.

Kornel Passer
Kornel Passer
2021-09-07
Bardzo ciekawy wiersz , którym , jak widać poniżej , zwabiłaś tu niemałą liczbę prawdziwych facetów :), ale ja , jako niepoprawny ścigacz rzeczywistości, mam następujące myśli. Aby zaistniała projektowana w wierszu rzeczywistość, musiałyby zaistnieć następujące okoliczności. Po pierwsze, musiałby zaistnieć poeta, który sam uważa się za dobrego poetę i na dodatek o tym mówi, co chyba rzadkim jest ptakiem. Po drugie , kobieta -peelka , musiałaby być tak pewna miłości owego poety, że odważyłaby się zwrócić do niego z owym wezwaniem z wiersza , co również rzadkim jest ptakiem. Ale, ale... rzadkie ptaki też istnieją, więc może ten wiersz jest osadzony mocniej w rzeczywistości niż mi się zdaje . Jeżeli nawet nie , to i tak jako impresja poetycka, wiersz jest fajnym przedsięwzięciem i wyróżnia się na tle innych . A może też w ogóle całkiem się mylę, jak mi się już nieraz zdarzało przy Twoich wierszach, a w takim wypadku błagam o wybaczenie. Pozdrawiam. :))


konvalove
2021-09-07
Ależ Kornelu, i Twoja interpretacja bardzo jest na miejscu. Podoba mi się ta różnorodność w odbiorze. Widzisz, sam uznałeś, że choć może to się wydawać rzadkie, to oczywiście nie niemożliwe. Sytuacji i relacji na świecie jest ogrom, i kto wie, może i taka opisana przez Ciebie miała miejsce. W mojej wyobraźni na pewno, a to już fajna droga do przemyślenia takich okoliczności. I za podjęcie tej właśnie próby interpretacji pięknie dziękuję!

Salymon
Salymon
2021-09-07
Często tak bywa że mężczyzna uważa siebie za niegodnego kobiety. Wtedy woli ją ubóstwiać z chicha i z daleka... Jedynie delikatnie od czasu do czasu przypominając o swojej miłości.... Piękny wiersz.


konvalove
2021-09-07
To strasznie smutne, ale zgadzam się, że częste zjawisko. Również u kobiet. Ale to oczywiście wszystko zależy od wrażliwości. Skoro taki peel jest w stanie pisać pięknie wiersze, widać wrażliwości mu nie brak, a to z kolei sprawia, że może mieć problem z samooceną (chociaż nie zawsze tak jest) i nie robi sobie nadziei na wzajemność tych uczuć. A jak dobrze wiemy - w poezji można tworzyć piękne światy, choć są nierealne. Dziękuję za komentarz!

Maba<sup>(*)</sup>
Maba(*)
2021-09-07
Czasem "wprost" bywa najtrudniej...
Obcemu łatwiej się zwierzyć niż bliskiemu...

Dobrze napisane.


konvalove
2021-09-07
Tak, to też jest jakaś opcja. Zauważyłam jednak, że sprawy odkładane zbyt długo lubią się zwyczajnie nigdy nie spełniać. Czasem mam wrażenie, że niektórzy ludzie, no poeci, bo o nich myślę, specjalnie dążą do nieszczęść, by mieć inspirację. Ale to takie drobne gdybanie. Dziękuję za komentarz!

Marek Żak
Marek Żak
2021-09-07
Może nie pył, pewny, wahał się, a może coś innego. Pozdrawiam


konvalove
2021-09-07
To "co innego" brzmi ciekawie.

Chris<sup>(*)</sup>
Chris(*)
2021-09-07
WoW. Wybitny! Zabieram do ulubionych. Chyba nigdy nie oddam :P
Pozdrawiam!


konvalove
2021-09-07
No pięknie. Czyżbyś mi się do wyobraźni wkradł i wydarł stamtąd tę refleksję? Istotnie chciałam tutaj ująć właśnie albo tak jak napisałeś "zbyt słabe uczucie", by zostało podane wprost do adresatki, a z drugiej strony myślałam też o tym, że peel jest zwyczajnie zbyt nieśmiały na takie kroki i chowa się z tą miłością w poezji - ale jak dobrze wiemy, domyślać się można wiele, co innego jest usłyszeć czy poczuć coś wprost. No, fajnie, że wpadłeś, to jest pewne! Dziękuję za powrót.

Chris<sup>(*)</sup>
2021-09-07
Przepraszam. Musiałem ochłonąć, z wrażenia... jeszcze się nie udało ;) Ale spróbuję. Dawno temu zadałem sobie pytanie na czym polega magia komedii romantycznych. Doszedłem do wniosku że urok polega na tym że ludzie potrafią/ zdobywają się na odwagę mówić co naprawdę myślą/czują, w miłości.
Z drugiej strony czy Peelka naprawdę potrzebowała czytać wiersze miłosne, a może jak w komedii romantycznej, pragnęła spijać słowa z ust tej wybranej osoby. Czy gdy
w "przestrzeni" ktoś staje nam się bardzo bliski, a spotykamy tą osobę pierwszy raz na żywo, zdobędziemy się na odwagę by ją przytulić? Dziś wiem że to wykonalne ale trzeba tego bardzo pragnąć. Tytułowy Poeta, pomimo swojego potencjału, pragnął zbyt mało... Ukłony!

konvalove
2021-09-07
Ciekawe dlaczego tak Ci się spodobał, Chris!
Mimo wszystko dziękuję za takie miłe wyróżnienie - i ja pozdrawiam.


Pokaż mniej


X

Napisz powód zgłoszenia komentarza do moderacji

X

Napisz powód zgłoszenia wiersza do moderacji

 

x
Polityka plików cookies

Nasza strona korzysta z plików cookies. Używamy ich w celu poprawy jakości świadczonych przez nas usług. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Więcej informacji na temat wykorzystywanych przez nas informacji zapisywanych w plikach cookies znajdziesz w polityce plików cookies. Czytaj więcej.

Klauzula Informacyjna

Szanowni Użytkownicy

Od 25 maja 2018 roku w Unii Europejskiej obowiązuje nowa regulacja dotycząca ochrony danych osobowych – RODO, czyli Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

W praktyce Internauci otrzymują większą kontrolę nad swoimi danymi osobowymi.

O tym kto jest Administratorem Państwa danych osobowych, jak je przetwarzamy oraz chronimy można przeczytać klikając link umieszczony w dolnej części komunikatu lub po zamknięciu okienka link "Polityka Prywatności" widoczny zawsze na dole strony.

Dokument Polityka Prywatności stanowi integralny załącznik do Regulaminu.

Czytaj treść polityki prywatności