X

Logowanie



Zapomiałaś/eś hasła? Przejdź do procedury resetującej.

o poezji w ocenach

Wiersz Miesiąca 0
proza wierszowana
2023-11-26 13:13
Każdy z nas piszących wie doskonale, że tak naprawdę poezji nie da się racjonalnie ocenić. Trafia celnie do odbiorcy lub kulą w płot. Niemniej jednak ostatnimi czasy zauważyłam portalową chorobę, być może jestem przewrażliwiona, jednak to zjawisko zaczyna mnie nękać.

Od czasu do czasu przy wierszach (moim zdaniem) bardzo dobrych lub nawet przednich, pojawiają się zadziwiająco niskie oceny. O ile osobiście z jakąkolwiek krytyką, czy też oceną w obowiązującej skali odbiorców nie mam żadnego problemu, to już z rażącą niesprawiedliwością mam.

Każdy piszący ma prawo do własnych odczuć co do czytanego utworu, ale jeśli posiada elementarną wiedzę o poezji, powinien się wstydzić, że ocenia najniżej wiersze z ważnym przesłaniem, napisane po mistrzowsku, które mogą być jedynie przykładem, że pisząc i ciągle czytając - można osiągnąć wysoki poziom wyrażania emocji.

Zatem mam skromy apel, jeśli już wiersz dla czytelnika jest tak ubogi, iż zasługuje na ocenę 1/1 lub 2/2 i tym podobne kombinacje w prawdopodobieństwie nienawiści, niech się zastanowi, czy oby to dobry portal dla niego i jego niespotykanej wrażliwości na czyjeś genialnie napisane wiersze... Może trzeba zacząć pisać na portalu dla początkujących?

Pozdrawiam jedynkowo-dwójkowicza/czkę i miło pewnie każdemu będzie przeczytać komentarz z uzasadnieniem, by wiedzieć nad czym po prostu pracować.
autor

Ocena wiersza

Wiersz został oceniony
14 razy
Treść

6
12
5
2
4
0
3
0
2
0
1
0
0
0
Warsztat

6
0
5
14
4
0
3
0
2
0
1
0
0
0

Zaloguj się, aby móc dodać ocenę wiersza.





Komentarze

Kolor wiersza: zielony


Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.


Beata1
Beata1
2023-11-29
Gdyby to ode mnie zależało nie byłoby gwiazdek na portalu, od początku dziękuję jedynie za komentarze bo one mają dla mnie realną wartość spotkania z drugim człowiekiem, bawią, uczą, motywują lub zmuszają do samokrytyki bo i ona w pisaniu jest ważna.
Pozdrawiam serdecznie :)


bez definicji
2023-11-30
Serdecznie dziękuję za Twoją opinię, z którą się zgadzam.
Pozdrawiam ciepło - Gocha :))

Bonawentura von Rododendron<sup>(*)</sup>
Gwiazdki zostawmy gwiazdorom. A co do negatywnych komentarzy - ja te spod moich arcydzieł od razu zgłaszam do moderacji i usunięcia🤣🤣🤣


bez definicji
2023-11-27
Super :))

samisen
samisen
2023-11-27
Osobiście dodam, że nie oceniłem do tej pory nikogo poniżej jak tylko 6/5
Jeżeli wiersz nie przemawia do mnie to po prostu nie piszę komentarza i nie oceniam
Taki mam styl i tych zasad się trzymam
Ogólnie to za bardzo nie zwracam uwagi na oceny lecz bliskie są mi miłe komentarze pod wierszem i takie staram się też pisać…
Pozdrawiam serdecznie :)


bez definicji
2023-11-27
Mam dokładnie tak jak Ty :))
Pozdrawiam serdecznie Jarku :)

LidiaM-9
LidiaM-9
2023-11-27
Mała sugestia: zakwalifikowałabym tekst jako prozę, nie jako wiersz wolny, ale to Twój tekst i Twoja decyzja:)
Myślę, że tych niskich ocen nie ma sensu traktować poważnie, bo ich wystawca raczej nie posiada zbyt dużej wiedzy w temacie, a jedynie czerpie satysfakcję z irytacji autorów. Na mnie to już nie działa. Kiedyś zwróciłam się z prośbą do oceniających, aby wystawiając niską notę, uzasadnili ją, żebym mogła w kolejnych wierszach coś poprawić, na coś zwrócić uwagę. Oczywiście mój apel pozostał bez odpowiedzi - zabrakło odwagi i zapewne argumentacji.
Piszmy dla przyjemności, z potrzeby i bawmy się przy tym!
Pozdrawiam serdecznie, gwiazdki zostawiam za poruszenie ważnego aspektu.


LidiaM-9
2023-11-27
Kiedyś na znak protestu przeciwko, nie ocenom wprawdzie, ale złośliwej krytyce, zamieściłam wiersz, który znajdziesz pod tym linkiem:
https://www.twojewiersze.pl/pl/wiersz,XDFgNmczMzF4M1s4ajFwNWk2djY.

bez definicji
2023-11-27
Serdecznie dziękuję za wyrażenie swojego zdania w temacie. Zgadzam się z Tobą, tyle tylko, że ciężko mi przychodzi akceptowanie jawnej niesprawiedliwości, teraz natomiast już wiem, że nie ma co się przejmować takimi notami u innych, bo mnie nie rażą u mnie. Nie mają po prostu dla mnie znaczenia.

Poprawiałam na prozę, bo publikując nie zwróciłam uwagi na gatunek.

Serdeczności posyłam i dziękuję za obecność - Gocha :)

LidiaM-9
2023-11-27
A, zapomniałam dodać, że mz, jeśli komuś nie podoba się treść, może ją ocenić zgodnie ze swoim odczuciem, ale jeśli chodzi o formę, która spełnia określone wymogi, to niska ocena jest jednocześnie świadectwem poziomu wiedzy oceniającego.

Chris<sup>(*)</sup>
Chris(*)
2023-11-27
Najbardziej podobał mi się komentarz Damroki, znakomitej skądinąd Poetki więc pozwolę sobie go zacytować w temacie:

"Problem zaniżonej oceny gwiazdkowej nie po raz pierwszy wybucha na tym portalu. Na ogół apeluje się też do nieznanej osoby/osób o zmianę taktyki i odstąpienie od tego procederu.
Nie mam żalu do nikogo jeśli ocenia nisko moje utwory. W końcu oceny są subiektywne i trudno naciskać na odbiorcę by zmienił swój gust lub dokształcał się w zakresie poetyckim i nareszcie należycie ocenił wiersz w kategorii " glorii i chwały".

Większość nas o ile nie wszyscy jesteśmy tylko Amatorami na Amatorskim portalu poetyckim.
Nie rozdmuchujmy sprawy gwiazdek. Dla prawdziwego poety nie mają one znaczenia.
Ważny jest klimat i nastrój.
I o te wartości należy głównie zadbać na portalu...

Z poetyckim pozdrowieniem... "

Również pozdrawiam!


bez definicji
2023-11-27
Zatem to wszyscy róbmy, dbajmy o nasz portal.

Michał<sup>(*)</sup>
Michał(*)
2023-11-27
Oprócz uśmiechu i satysfakcji na twarzy tego kogoś, że ktoś się wzburzył takie napominania nie przynoszą żadnego efektu. Trzeba brać poprawkę, że takie oceny nie poparte komentarzem są od tego, którego to bawi. Damroka napisała wszystko w temacie.
Po prostu to olej.
Pozdrawiam Bezko:)


bez definicji
2023-11-27
Teraz już jest OK, bo wiem, że ogromna większość Autorów jest do tego zdystansowana, mnie to bardzo cieszy, bo i ja się nie przejmuję :))
Pozdrawiam Michał - Gocha :))🙂

Michał<sup>(*)</sup>
2023-11-27
Tu bez oceny;)

TectoSmith
TectoSmith
2023-11-27
Jak dostanę 1 gwiazdkę za wiersz to się przejmę i faktycznie chciałbym wiedzieć dlaczego.
Pozdrawiam.


tańcząca z wiatrem
Msz skoro ktoś wystawia tak niską ocenę,
to powinien przynajmniej uzasadnić,
ostatnio napisałam coś Esce, że może i zdarza się wiersz który odbieram na - jedynkę, ale nigdy bym nie postawiła tak niskiej oceny, u mnie 4 rka to duża rzadkość,
ale w sumie to jednak żaden wiersz na jedynkę nie zasługuje, bo jeśli ktoś się uczy, to nie można go rak karać, bo wtedy zupełnie przestanie pisać, a poza tym jeśli nawet ktoś już dłużej pisze, to tak niska ocena nie moblizuje do lepszego pisania.
Myślę jednak, że merytoryczne komentarze, które dają jakąś sugestię bywają cenne, zwłaszcza do osób bardzo dobrze piszących i mających wiedzę w tym względzie.
Msz to byłoby super, gdyby takie osoby jak As, czy np. Wanda Kosma dzieliły się swoją wiedzą z innymi i podpowiadały co można zmienić, ale wiem że Autorzy bywają bardzo wrażliwi i często nie są chętni do wsłuchania się w tego typu propozycje, a często warto im się przyjrzeć, wiem o tym, bo dzięki takim komentarzom poprawia się jakość pisania i nasz warsztat.
Wybacz Gosiu, że tak wiele zajęłam miejsca,
serdeczności na dobry wieczór przesyłam :)

bez definicji
2023-11-27
Może ten ktoś to przeczyta i zrozumie, kto wie?
Pozdrawiam serdecznie Tecto 🍀

michal1975
michal1975
2023-11-27
Ooo, jestem "za a nawet przeciw" temu, by usunąć gwiazdki, w sumie mnie to jest generalnie tak bardzo wszystko jedno, czy komuś podoba się mój wiersz. Niech zrozumie wreszcie ta osoba, że nie dla niej piszę. Jeśli tego nie pojmuje to trudno, widać ma jaki problem.


bez definicji
2023-11-27
😊 - w sedno!
Pozdrawiam Michale poniedziałkowo!

Dolores
Dolores
2023-11-27
Nasze społeczeństwo niestety uwielbia oceniać, zaczynamy w przedszkolu, kończymy na emeryturze. Osobiście jak jakiś wiersz ,,do mnie nie mówi", po prostu idę dalej. Może to dobry pomysł, żeby usunąć te gwiazdki. Dodam tylko, że mój najczęściej wyświetlany wiesz ma zbyt mało ocen, żeby je wyświetlić. Pozdrawiam Gosiu:)


bez definicji
2023-11-27
To prawda z tym ocenianiem, myślę że komentarze bardziej oddają prawdę o utworze. Czasami uda się napisać lepiej, czasami gorzej, ale najważniejsze jest miejsce wśród piszących, którzy to pisanie rozumieją, czego chcieć więcej?

Jestem jak wielu przeciwna niesprawiedliwości i po prostu chciałam się podzielić moim odczuciem. Teraz czytając, jakie podejście mają inni - jestem już spokojna :))

Dobrego dnia Dolores :))

Noir<sup>(*)</sup>
Noir(*)
2023-11-26
Urszula, Damroka... dobrze mówią... więc nie będę się powtarzał.
Te gwiazdki ogólnie nie są złe ale wydaje mi się, że na dłuższą metę są bezsensowne.
Czytałem i czytam wiersze, które są świetne a praktycznie nie mają ocen, są jakby pomijane, ignorowane.
Wydaje mi się, że to jest nawet gorsze dla takiego twórcy niż niskie oceny - przynajmniej ja tak myślę ale niekoniecznie tak musi być (nie siedzę nikomu w głowie).
Niestety żyjemy w takich czasach, że wszystko oceniamy przez pryzmat gwiazdek (dosłownie - WSZYSTKO) i zaczynamy tak wszystko postrzegać.
Ukłony dla Autorki za zwrócenie uwagi na ten temat.


bez definicji
2023-11-27
Wiesz Krzysiu, ja tez często jestem zdziwiona, kiedy trafiam na świetny wiersz, a pod nim cisza... Wydaje mi się, że to głównie wynika z tego, że Ci autorzy po prostu tylko piszą a nie komentują i dlatego są pomijani. Jak trafiam na dobry wiersz - zawsze zostawiam komentarz.

Pozdrawiam i dzięki za wpis :))

Waldi1
Waldi1
2023-11-26
Zgadzam się z Damroka ... pozdrawiam serdecznie ...


bez definicji
2023-11-27
Dziękuję Waldi, że jesteś!

bez definicji
2023-11-27
Ja tez się z Nią zgadzam :))

Waldi1
2023-11-26
ten ktoś ... musi mieć dobrze nakopane pod sufitem ... i manię wyższości ...

AS***
AS***
2023-11-26
całkowicie popieram zdanie Poprzedniczki


bez definicji
2023-11-27
Miło, że zajrzałeś 🩰

Damroka
Damroka
2023-11-26
Problem zaniżonej oceny gwiazdkowej nie po raz pierwszy wybucha na tym portalu. Na ogół apeluje się też do nieznanej osoby/osób o zmianę taktyki i odstąpienie od tego procederu.
Nie mam żalu do nikogo jeśli ocenia nisko moje utwory. W końcu oceny są subiektywne i trudno naciskać na odbiorcę by zmienił swój gust lub dokształcał się w zakresie poetyckim i nareszcie należycie ocenił wiersz w kategorii " glorii i chwały".

Większość nas o ile nie wszyscy jesteśmy tylko Amatorami na Amatorskim portalu poetyckim.
Nie rozdmuchujmy sprawy gwiazdek. Dla prawdziwego poety nie mają one znaczenia.
Ważny jest klimat i nastrój.
I o te wartości należy głównie zadbać na portalu...

Z poetyckim pozdrowieniem...





bez definicji
2023-11-27
Zgadzam się z Tobą, gwiazdki nie mają znaczenia, ale jak już są, to mimowolnie na nie zerkam, i jak widzę pod świetnym wierszem kilka zaniżonych ocen - to czuję jakąś dziecinadę :))
Mnie oceny do niczego nie są potrzebne, jak zapewne większości i masz rację, nie można mieć wpływu na czyjeś myślenie, ale to jest próba jedynie uświadomienia, że słabe jest takie zachowanie :)
Pozdrawiam ciepło i dziękuję za obecność.

Motylek78
Motylek78
2023-11-26
Uważam każdy ma swój gust
Jeżeli wiersz do mnie nie Trafia to nie potrafię go skomentować
Jednak nie przejmuję się zbytnio krytyką
Każdy ma prawo do własnego zdania
" Los mię już żaden nie może zatrwożyć,
Jasną do końca mam wybitą droge,
Ta droga moja - żyć - cierpieć - i tworzyć,
To wszystko czynię - a więcej nie mogę. "
Juliusz Słowacki tak napisał
Więc zachęcam wszystkich do pisania
Nie zważając na ocenę 1/1 lub 2/2
Zgadzam się z tobą ;-)
Pozdrawiam serdecznie
Miłego wieczoru 🦋🦋🦋


bez definicji
2023-11-27
Dziękuję Motylku za Twoją obecność i zdanie, cieszę się, że i Ty masz dystans :))
Zatem piszmy, nie biorąc ocen na poważnie :)) 🍀

matka
matka
2023-11-26
Witaj Gosiu , ja również zauważyłam tą sytuację. Czasami odnoszę wrażenie że jest to forma
osłabienia , nawet likwidacji konkurencji. Wydaje mi się że nasza obecność tutaj wynika z chęci podzielenia się swoimi odczuciami , formą rozmowy o istotnych sprawach. Świetny wiersz i na istotny temat.Pozdrawiam cieplutko i pozostawiam gwiazdki Irena


bez definicji
2023-11-27
Dziękuję Irenko, że wypowiedziałaś się, z obecności pod tematem i poznania zdań innych, również odnoszę wrażenie, że po prostu trzeba robić swoje, a kiedyś się pewnie znudzi chochlikowi te dokuczanie, bez mocy :))

klaks
klaks
2023-11-26
Dobrze że o tym piszesz, zgadzam się z Tobą całkowicie :)
Dzięki za to że wyręczasz wszystkich tak samo myślących.
Pozdrawiam :)


bez definicji
2023-11-26
Myślę, że czasami warto wprost oczyścić atmosferę, by nie dawać satysfakcji trucielowi dobrych relacji. Przez tą osobę inni, np. ja czują się w obowiązku powiadamiać o swojej ocenie, a gdyby było wszystko OK, po co miałabym to czynić?
Pozdrawiam serdecznie.

kmalenka8
kmalenka8
2023-11-26
Nie będę się powtarzać, ale zgadzam się z moimi Przedmówcami! 😃 Pisanie wierszy ma być przyjemnością czy jak kto woli zabawą a nie zasługiwaniem na gwiazdki, które i tak gwoli sprawiedliwości nie dają prawdziwej oceny piszącego...To wszystko subiektywne odczucia! 😃
Nigdy nie ukrywałam, że nie jestem poetką i też nie obrażam się gdy ktoś zwróci mi uwagę 😊 Trudno też wszystkich wrzucić do jednego worka...bardzo przepraszam Czytających za kolokwializm 😊 Być może zdarzyło mi się nie dać komuś ⭐ale tylko dlatego, że nie kliknęłam na Oceń wiersz żeby potwierdzić mój wybór...Natomiast nigdy nie dałam nikomu innej noty niż 6/5 i dokładnie w tej kolejności...😃 Wbrew pozorom pisanie nie jest takie łatwe i umniejszanie czyjegoś starania choćby poprzez niską ocenę jest bardzo dziecinne! Przecież punktację można sprawdzić (kto i dlaczego), ale pewnie regulamin tego nie przewiduje czy zabrania! Może Admin by coś wiedział? W sumie komentarz jest bardziej miarodajny o ile szczery niż te żółciutkie gwiazdki! 😃 Wpuścić sztuczną inteligencję to od razu zrobi porządek! 😂 To tak w formie żartu na koniec...😃
Pozdrawiam Małgoś ciepło 😘🤗


bez definicji
2023-11-26
Cenię Twoją szczerość Małgosiu, ja również mam swoją subiektywną skalę i tym samym nigdy nie oceniłam nikogo niżej niż 6/5 ale to mój wybór, bo staram się doceniać wiele składowych, pomysł, który jest np. świetny a realizacja nieco kuleje, oryginalność zapisu, świeży nurt itd. Uwielbiam różnorodność w pisaniu, bo to podstawa, by wzajemnie uczyć się patrzeć na to samo oczami innych. Niemniej jestem tak ukształtowana i mam taki charakter, że jak coś mnie boli, to muszę to pokazać. U mnie nie ma przyzwolenia biernego na zło.
Pozdrawiam ciepło - Goch :))

Marek Żak
Marek Żak
2023-11-26
Jak wiersz do mnie nie trafia, nie oceniam,, są autorzy, których pisanie, tematyka, forma, czy treść do mnie nie trafia i ich nie czytam, co nie znaczy, że piszą źle, podobnie jak nie czytam książek fantasy. Niskich ocen nigdy nie daję. Czy ocenianie ma sens, nie wiem, ale hejtu tutaj jest bardzo mało.
Pozdrawiam


bez definicji
2023-11-26
Jeśli twierdzisz, że mało, wierzę Ci na słowo, bo nie mam porównania. Zatem róbmy swoje :))

Urszula Ganc
Urszula Ganc
2023-11-26
Podpisuję się pod komentarzem Elżbiety. Dodam jeszcze tylko, że msz powinno się zlikwidować te wszystkie gwiazdki i to z wielu powodów, chociażby z tego, że jest wiele fantastycznych wierszy zupełnie "niezagwiazdkowanych" bo... no chociażby dlatego, że autor jest portalowym samotnikiem lub outsiderem . Myślę, że brak ocen może też zniechęcać niektórych piszących do dalszego zamieszczania swoich utworów na tej stronie. Jeżeli już musimy oceniać, to może na to miejsce ZTW powinien wprowadzić całkowicie anonimowy wybór jednego najlepszego wiersza tygodnia, nie tylko tego zgłoszonego przez autora do wiersza miesiąca, ale wybranego ze wszystkich zamieszczonych? Jak by jednak nie patrzeć, komentarz jest najlepszą oceną, jaką można otrzymać i tego się trzymajmy. Pozdrawiam serdecznie.


bez definicji
2023-11-26
Ulu, i dla mnie oceny po dłuższym tutaj pobycie nie odgrywają w zasadzie żadnej roli, a tylko komentarze, dla innych może to być motorem działania. Zgadzam się też z tym, że jest wielu doskonale piszących w cieniu, zresztą nieuzasadnionym. Każdy/a ma inny charakter, stąd też brak otwarcia staje się przyczynkiem do stania w niezasłużonym kącie, lecz to tylko świadczy o naszej społeczności portalowej :))
Pozdrawiam i oby wystawiane cenzurki były przynajmniej zgodne z sumieniem :))

Elżbieta
Elżbieta
2023-11-26
Odbieram poezję w sposób intuicyjny i wrażeniowy, jeśli wiersz mi się nie podoba, w ogóle go nie oceniam, wychodząc z założenia, że być może jest bardzo dobry, tylko na mnie nie "działa"! Zresztą nie czytam wszystkich wierszy zamieszczanych na TW, nie byłabym w stanie. Podziwiam utwory wysmakowane, napisane kunsztownym stylem i formami, jednak mam wrażenie, że bywa przerost formy nad treścią, być może dlatego, że większy nacisk kładę na treść i emocjonalność! Sama piszę w prosty i niewszukany sposób i nie mam wyrobionego warsztatu, jestem amatorką a przygodę z poezją zaczęłam dość późno. Dlatego z pokorą i ostrożnością podchodzę do wszelkich ocen, tych które stawiam i otrzymuję.
Serdeczności, Gosiu, buziak przyjaźni dla Ciebie 😘💕:))


bez definicji
2023-11-26
I ja właśnie tak postępuję Elu, jeśli nie jest wiersz w mojej przestrzeni, to nie oceniam. Tak samo jak Ty, przyznaję, że zwyczajnie nie mam czasu czytać wszystkich autorów, bo czekają mnie również domowe obowiązki, w tym pilnowanie Córy, by odrabiała lekcje, itd...
Piszę w sumie ponad 4 lata i to dla mnie doskonała odskocznia ze świata cyferek. Nie uważam się za nikogo więcej, prócz amatorki, natomiast jeśli już ktoś ocenia w sposób anonimowy i krzywdzący twórczość świetnych autorów, to muszę zareagować. Widocznie jeszcze się we mnie tli młodzieńczy idealizm :))
Całusy Elu :))

Valanthil
Valanthil
2023-11-26
Na tym portalu i tak jest spokojnie. Ot, czasami wpadnie jakiś troll czy inny frustrat i porobi psikusów, napłodzi multikont. Na niektórych (zwłaszcza tych pretendujących do tych a'la profesjonalych) wysyp zoilów i bufonów przekracza wszelkie skale.


bez definicji
2023-11-26
Na szczęście nie mam zbyt dużego doświadczenia na portalach, to mój drugi i zapewne ostatni. Wiesz Krzychu, o ile mnie takie podskoki nie ruszają, o tyle innych mogą, poza tym lubię, kiedy człowiek ma swoje zdanie i twarz, czyli potrafi jasno napisać co mu nie gra! Ranić nie znając człowieka jest niezwykle łatwo, odbudować jego wiarę w siebie, czasami niemożliwe.
Dzięki, że zajrzałeś :)

tańcząca z wiatrem
Tak, Gosiu też mam takie spostrzeżenia, nie mogę się nadziwić,
gdy widzę np. pod poezją wysokiej klasy bardzo niskie oceny,
wkurza mnie to na okropnie, bo albo taka osoba ma zerowe pojęcie
o poezji, albo jest po prostu mściwa i zazdrosna, niestety znam kilka osób, które np. mogą się mścić z powodów politycznych, ale też i osobistych,
sama ma kilku wrogów z tego powodu, a wiem że jedna ze świetnie piszących osób też ma ze mną jednego wroga, w każdym razie osobę nam nieprzychylną.
Ja staram się nawet, mimo prowokacji/choć bywa, że wdaję się niestety w dyskusje, za co później jestem nielubiana/ to jednak staram się tym osobom nie wstawiać żadnych ocen, choć są kiepskie wiersze, które zarówno w treści jak i formie w moim odczuciu zasługują na trójki, ale ich nigdy nie wystawiłam, bo msz to nie ma sensu,
choć sądzę, że można napisać o swoim odczuciu, wiadomo też, że nie każdy wiersz wyjdzie nam tak, jakbyśmy tego chcieli i większość ma lepsze i gorsze, choć znam wyjątki/ja się do nich nie zaliczam/ których każdy wiersz jest świetnie napisany.
Na tym portalu jest kilka osób, w moim odczuciu piszących doskonale, wybijających się poetycko i gdy widzę niską ocenę przy takim wierszu, mam ochotę też krzyknąć, idź stąd ignorancie/tko i nienawistna, zakompleksiona osoba do diabła!
Pozdrawiam Gosiu serdecznie, dzięki za to, że poruszyłaś ten problem,
nie ocenię raczej, bo to nie wiersz, wybacz.
Miłego dnia poza tym, życzę!
P.S Też uważam, że na portalach w ogóle nie powinno być ocen tylko powinny być komentarze, ale skoro już one są, to powinny być one sprawiedliwe,
ale niestety też widzę, że ludzie potrafią chwalić jakieś przedziwnie brzmiące metafory i jak napiszesz że do ciebie to nie trafia, to druga osoba zaraz jej broni, z pewnością taka osoba nigdy nie nauczy się na błędach, ale w sumie, to nie wiem ilu osobom na tym zależy?...


tańcząca z wiatrem
P.S Jednak dodam ocenę, bo temat ważny i widzę, że inni
to zrobili, zatem i ja się poprawiam.
Dobrego wieczoru życzę, Gosiu :)

tańcząca z wiatrem
Oby tak, było, że Twoja wypowiedź trafi do tej osoby,
ale obawiam się, że niekoniecznie.
Uściski dla Ciebie, dobrego dnia poza tym życzę,
lecę w real :)

bez definicji
2023-11-26
To prawda, jedni chcą osiągnąć progres inni nie, jednak to już ich problem, nie nasz. Zgadazam się z Tobą w całej rozciągłości komentarza. Poezja doprawdy staje się bardzo niszowa i moim zdaniem należy ją wskrzeszać jak najszerzej, bo nosi w sobie dobro człowieczeństwa, rozpoznawania dogłębnie emocji, wszelkiej sztuki i wspaniałych pisarzy jak i poetów, których potrzebujemy, by zwyczajnie budować swój intelekt. Nie ma nic gorszego od intrygantów i jednostek pozbawionych wszelkiej etyki i moralności. Nie znoszę, kiedy niesprawiedliwość się panoszy nawet na tak pięknych obszarach - POEZJI - która rozwija poprzez dyskusję i zespala. Pozwala czuć się zrozumianym w środowisku podobnych sobie ludzi.
Mam nadzieję, że ten/ta osoba nieco przemyśli swoje zachowanie, albo niech zacznie rozumieć poezję i wtedy zakłada nick z pełną odpowiedzialnością.
Całusy Grażynko - Gocha :)))

Proste Słowa
Proste Słowa
2023-11-26
Według mnie ocenia tak osoba o znikomej wiedzy na temat budowy wiersza, taka, która ma nikłą wiedzę o poetyce. Poetyka to nie tylko rys słowa, ale też rytm, linia sylabiczna, średniówka i wszystko to, co spełnia wymogi wiersza. Poezja jest piękna, a takie akty nie powinny jej burzyć. Wrażliwość piszących jest przecież różna, oby taki proceder się jak najszybciej skończył. Sam nie jestem poetą, jedynie amatorem bawiącym się poezją. Zresztą uważam się za mizerotę. Pokorny jestem wobec mojego pisania, błędem byłoby się wynosić ponad dobrze tutaj piszących. Każdy ma swój poziom pisania, i należy oceniać uczciwie, tak aby nikomu nie zaszkodzić, nie ubliżyć. W zgodzie z własnym sumieniem.
Milej niedzieli. :)


bez definicji
2023-11-26
*opinię - zamiast "pisownię" ;))

bez definicji
2023-11-26
Lwie, napisałeś dokładnie tak jak napisałabym, by uzupełnić swoją pisownię. My piszący jesteśmy specyficznym społeczeństwem o zazwyczaj wysokiej wrażliwości, zawsze na jednym portalu jest mix tych którzy piszą bdb, db itd, co nie oznacza, że rozum nie ma być górą i każdego oceniamy także i empatią, tym bardziej, że rozpiętość wiekowa jest ogromna. Bycie człowiekiem nie boli, a portal poetycki to nie wiersze na konkurs oceniane przez krytyków literackich, a zazwyczaj amatorów, bo profesjonaliści są zbyt skromni, by sobie przypisywać znakomity warsztat.
Dzięki, że zajrzałeś!
Pozdrawiam ciepło - Gocha :))

ajw
ajw
2023-11-26
Myślę, że oceny gwiazdkowe w ogóle nie są potrzebne, bo słabsze oceny bardzo dotykają niektórych. Mnie akurat to w żadnym stopniu nie dotyka, ale widzę, że osoby wrażliwe po prostu cierpią.


bez definicji
2023-11-26
Dokładnie, mnie też oceny nie ruszają, ważne że są czytający i ich komentarze. Natomiast jeśli czytam naprawdę wspaniały wiersz, który czytają i oceniają wysoko również moje autorytety na tym portalu, to smuci mnie taka dziecinada jedynkowa:))


Pokaż mniej


X

Napisz powód zgłoszenia komentarza do moderacji

X

Napisz powód zgłoszenia wiersza do moderacji

 

x
Polityka plików cookies

Nasza strona korzysta z plików cookies. Używamy ich w celu poprawy jakości świadczonych przez nas usług. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Więcej informacji na temat wykorzystywanych przez nas informacji zapisywanych w plikach cookies znajdziesz w polityce plików cookies. Czytaj więcej.

Klauzula Informacyjna

Szanowni Użytkownicy

Od 25 maja 2018 roku w Unii Europejskiej obowiązuje nowa regulacja dotycząca ochrony danych osobowych – RODO, czyli Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

W praktyce Internauci otrzymują większą kontrolę nad swoimi danymi osobowymi.

O tym kto jest Administratorem Państwa danych osobowych, jak je przetwarzamy oraz chronimy można przeczytać klikając link umieszczony w dolnej części komunikatu lub po zamknięciu okienka link "Polityka Prywatności" widoczny zawsze na dole strony.

Dokument Polityka Prywatności stanowi integralny załącznik do Regulaminu.

Czytaj treść polityki prywatności