X

Logowanie



Zapomiałaś/eś hasła? Przejdź do procedury resetującej.

prawda szczypie w oczy

Wiersz Miesiąca 0
wolny
2026-01-07 08:09
6.01.2026 Warsztaty KPN - zimowa impresja - Wyróżnienie
Wymogi: wiersz wolny, bez dużych liter, bez interpunkcji, bez rymów
13 wersów, strofy różne, temat: zimowa impresja

jej mroźny oddech rozproszył kolory
bielą ziemię przykryła
uczy pokory i wzbudza respekt
świat się zatrzymał

cisza skrzypi
tylko wiatr hula w oddali
nagania sny w blasku gwiezdnego pyłu

skulone myśli w pieleszach
grzeją się w przeszłości minionego lata
a zima tańczy
z przytupem

przypomina niedowiarkom że jest prawdziwa






❄️★⊹✩❄️★⊹✩❄️

🏔️🏔️🌲🏘️🚗⛄
Jesteś Premium.
Dziękujemy!

Ocena wiersza

Wiersz został oceniony
27 razy
Treść

6
14
5
13
4
0
3
0
2
0
1
0
0
0
Warsztat

6
10
5
17
4
0
3
0
2
0
1
0
0
0

Zaloguj się, aby móc dodać ocenę wiersza.





Komentarze

Kolor wiersza: zielony


Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.


Kazimierz Surzyn
Taka zima niech jest, zimno, ale cóż to zima właśnie, pozdrawiam ciepło Urszulko.
Wielkie gratulacje.
6/5

Pasjans
Pasjans
2026-01-10
Tu też rękami i nogami pod wpisem Wandy; dialogi wszystkie czytałem wcześniej. Wiersz przedni - świadczy o wszechstronności, której... warto nie unikać ;-)
Z uznaniem kłaniam się, Jowisko :-)


JoViSkA
2026-01-11
Dziękuję pięknie Pasjansie, cieszę się że oboje podzielamy zdanie Wandy, która świetnie wyłuszczyła samo sedno...wszystko wymaga pomyślunku i warsztatu zanim zostanie wypuszczone w świat, a praktyka to podstawa, w której gumka jest ważna na równi z piórem, ołówkiem lub pędzlem...na rympał absolutnie nie można, bo sam talent nie wystarczy aby dzieło mogło się uwolnić od przeciętności i chciało się do niego wracać...:)
Pozdrawiam ciepło i serdecznie :)

Bożena Joanna
Bożena Joanna
2026-01-09
Piszesz, jak odbieramy zimę, tę prawdziwą nie wymysloną.
Serdecznie pozdrawiam


JoViSkA
2026-01-11
Dziękuję za obecność Bożenko :) Pozdrawiam cieplutko :)

Wanda Kosma
Wanda Kosma
2026-01-08
Paradoksalnie niełatwo napisać dobry wiersz wolny, szczególnie poecie "słyszącemu" i preferującemu regularne formy. Równocześnie to właśnie wiersze wolne - szczególnie - wymagają talentu ucha dla intensyfikowania przeżycia estetycznego odbiorcy pomimo nieregularności.
Osobiście preferuję ten sposób organizacji wypowiedzi poetyckiej, bo pozwala i na niekonsekwencję doboru środków stylistycznych, i na fragmenty regularności, i na zmienną dynamikę semantyczno-rytmiczną, i na nielimitowane koncepty konstrukcji rymowych, z brakiem rymów włącznie.

Cenię Ciebie jako poetkę - między innymi dlatego, że z pasją i konsekwentnie uczestniczysz w profesjonalnych warsztatach. To jest zawsze wyjście z mało kreatywnej strefy komfortu, którą często mylimy z tzw. "własnym stylem".

Ta strefa komfortu autorskiego, złożona zazwyczaj z nieuświadomionych automatyzmów zapisywania myśli i ograniczonych przekonań techniczno-poznawczych, zmienionych w manierę - jest, że tak powiem, kulą u nogi potencjału poety. Poszukiwanie różnych wyrazów i barw własnego artystycznego głosu w pokorze uczenia się, do tego dzielenie się własnym procesem - zasługują na szacunek i naśladowanie.
Pisałam na TW chyba kiedyś, że jako licealistka już trochę studiowałam. Miałam zaszczyt nosić moje "wiersze" do Jacka Łukasiewicza, przekonana o własnym geniuszu :) A On spoglądał i darł kartkę za kartką, wyrzucając to do kosza, kwitując jednym słowem "nie". Tak przez lata, stopniowo zamieniał słowo "nie" na merytoryczne, coraz bardziej zaawansowane wskazówki (do dziś przechowuję maszynopisy z jego glosami), aż nauczyłam się niuansów warsztatu, niezależnie od teoretycznego systemu. A przede wszystkim usłyszałam wewnętrzny głos, jakim chcę mówić artystycznie.
Czasami jakiś wiersz, na zasadzie wyjątku, został "przepuszczony" i to są moje "wn" (wiersze nastoletnie, które odważam się publikować).

Właśnie dlatego, że masz talent - z pasją podchodzisz do warsztatów, bo talent wymaga szlifowania, aby zajaśniał we współczesnym świecie, gdzie trudno o jego wyodrębnienie. Nie poleruje się kamieni rzecznych... Bardzo to podziwiam i kubicuję Ci w procesie.

W mojej opinii, oczywistością jest określanie ram na warsztatach poetyckich - to jak trening, zawierający rozgrzewkę i powtarzalne elemementy. Co więcej, zdarza się, że na treningach wychodzi nam lepiej niż na zawodach :) Trening uczy odpowiedzialności za to, co finalnie publikujemy, zostawia dobry nawyk "myślenia warsztatem", co wcale nie oznacza, że poeta ma wiersz mozolnie ciosać w długim czasie. Oznacza natomiast odpowiedzialną (wobec siebie i odbiorcy) swobodę tworzenia własnym głosem, oznacza też zdolność krytycznego spojrzenia na "swobodny wypływ weny", zanim zostanie zmieniony w publikowany rezultat.

Jeszcze jedno: wiersz wolny nie oznacza, że nie komponujemy tematu i zapisu jako liczby, podziału i brzmienia wersów, a mamy sobie pisać na rympał aż umysł przestanie wyrzucać myśli. Oczywiście, że wiersz wolny także wymaga organizacji wersów, konkretnych zamierzeń, wyborów środków, redukcji. Wolny w nomenklaturze poetyki oznacza wolność od regularności, a nie wolność od warsztatu :)

Wybacz tak długi offtop; wydał mi się koniecznością w kontekście całej przestrzeni tego utworu. Wiersz dla mnie wspaniały, tym badziej, że czuję jak trudno było spełnić warunek braku rymów. Mam tylko drobną sugestię co do redukcji redundacji, np.:

"a zima tańczy
z przytupem

przypomina niedowiarkom że jest prawdziwa"

Bardzo lubię każdy Twój przypis o "pochodzeniu warsztatowym" wiersza, gratuluję Ci profesjonalnych wyróżnień i uważam, że nie ma powodu, abyś się tym z nami nie dzieliła.
To jest Twoja spójna, autentyczna, piękna i pełna pasji droga tworzenia. Może spotykać się z krytyką, inną perspektywą czy niezrozumieniem - ale czy to coś dla Ciebie zmienia? :))
Pozdrawiam Cię serdecznie :)


JoViSkA
2026-01-09
Tak...po redukcji wiersz nie stracił na znaczeniu, a i tak urwało ostatni wers i w sumie wyszło 13 hahah...:))) I bardzo dobrze! Zauważyłam, że synonimy stały się ostatnio moją zmorą, jestem jak automatyczny słownik synonimów i w każdej wypowiedzi używam ich nadmiar, to chyba maniera, którą nabyłam podczas wyszukiwania odpowiednich a jednocześnie mniej potocznych słów do wierszy...będę musiała uważać :))))

Wanda Kosma
2026-01-08
Dziękuję, Jovisko, za piękne słowa tam poniżej. :) Tylko dodam, co do redukcji, chodziło mi o nadmiarowość znaczeniową (z przytupem, na całość, spektakularnie - to synonimy), a nie wersową. Pozdrawiam ciepło :)

JoViSkA
2026-01-08
Jeszcze dodam, że zgadzam się z sugestią redukcji, z tym że tu jest taki problem że jest wąskie pole publikacji wiersza i często urywa wers przerzucając go poniżej jako wers dodatkowy zmieniając liczbę wersów, które były wymogiem warsztatowym, ja sobie oczywiście zapiszę tę redukcję w rękopisie jako modyfikację już samodzielną, ale tu niech już zostanie tak jak jest...na blogu umieszczam wyróżnione i tam zrobię również adnotację o poczynionej redukcji :) żeby już tutaj nie mieszać :)

JoViSkA
2026-01-08
Dokładnie tak jak napisałaś...jestem otwarta na uwagi i sugestie, które mogą mi pomóc w dalszym rozwoju, pragnę doskonalić i rozwijać pasję z widocznym efektem...Ty Wando śledzisz moje poczynania niemal od samego początku i widzisz postępy, a ja nie chcę się zatrzymywać i wmawiać sobie że już piszę doskonale...ja wciąż czuję niedosyt, mój wewnętrzny głos podpowiada mi, że to nie jest koniec, że powinnam kontynuować naukę pisania, bo stać mnie na więcej stąd te warsztaty...to prawdziwa pasja i chęć poznawania, która obudziła się we mnie dość późno, ale dopóki mogę i są chęci, to korzystam i biorę garściami :) Dziękuję Wando za świetny, pouczający komentarz, który traktuję jak skarb nie tylko dla mnie, ale wartościowy także dla innych :) Pozdrawiam cieplutko :)

samisen
samisen
2026-01-08
Taki ‘moralny niepokój’ mnie się napatoczył… ‘’Jak jest ciepło i jest wiatr to jest zimno… a jak nie ma wiatru i jest zimno, to jest ciepło’’
Pozdrawiam gorąco z podobaniem ;-)


JoViSkA
2026-01-08
Wolę ciepło niż zimno :)))
Dziękuję Jarku i ślę pozdrowienia :))

legenda
legenda
2026-01-08
mróz szczypie, buty skrzypią pod stopami, zima, biała zima ,mamy czas dla siebie usiąść odpocząć przy kominku -zima ma ten urok daje biel a w kominku ciepło pozdrawiam Jovi Szczęśliwych dni w 2026 roku :)pozdrawiam serdecznie ładny wiersz , śnieg stopnieje dotrze stopa ludzka miłego ciepłego dnia


JoViSkA
2026-01-08
Ślicznie dziękuję Legendo :) i Tobie życzę wszystkiego dobrego w tym roku, niech się darzy :)
Pozdrawiam cieplutko :)

Jastrz
Jastrz
2026-01-08
Oczywiście zgadzam się z Kornelem, że "poezja nie polega na wykonywaniu zadania napisania wiersza na trzynaście linijek". Wiersz wolny z samej definicji jest wolny, a narzucanie mu sztywnych wymagań - liczby wersów, obecności (bądź nie) interpunkcji długości strofek itp. tę wolność zabija. Nie napisałaś wiersza wolnego, tylko wiersz z nowego pokracznego gatunku wymyślonego przez Twojego instruktora.
To że się z nim zgadzam w tym punkcie nie znaczy jednak, że zgadzam się we wszystkim. Generalnie uważam warsztaty za dobre narzędzie doskonalące warsztat. Wiedza na temat różnych form literackich jest przydatna (choć nie niezbędna) poetom. Dlaczego nas np. bawią limeryki? Dlatego, że znamy reguły ich tworzenia. Czytając nie tylko jesteśmy odbiorcami absurdalnej historyjki, ale sprawdzamy też, jak autorowi udało się wcisnąć tę historyjkę w dość niewygodną, sztywną formę. Wiedza na temat zasad gatunku pozwala nam dostrzec smaczki, ale także sprawia, że kiedy świadomie złamiemy jakąś zasadę - czytelnik w tym miejscu przystanie i się zastanowi w jakim celu. A więc celowo użyte odstępstwo pozwala np. zwrócić uwagę na ważne miejsce w wierszu. Ja uważam, że znajomość form jest wyznacznikiem naszej kultury. Także w poezji.


JoViSkA
2026-01-08
Tu akurat 13 wersów było narzucone na potrzeby warsztatów tylko dla przykładu, wiadomo że wolne jako wolne są wolne, ale nie o to w tym chodzi przecież...

Larisa
Larisa
2026-01-08
Chyba zima zyskała w Twoich oczach:)))
Mniej tęsknoty tym razem za latem... zima jeszcze nam pokaże swoje prawdziwe oblicze.
Ostatnimi laty troszkę nas oszukiwała:)
Zima jako ta, która obecnie rozdaje karty zgodnie z naturą.
Przesyłam uściski, Jovisiu:)


JoViSkA
2026-01-08
Mój stosunek do zimy absolutnie się nie zmienił...nie cierpię zimy i już chyba nigdy jej nie polubię :)) Ale przyjmując, że to fikcja literacka można sobie interpretować dowolnie :)) Ślicznie dziękuję Lariso...również przesyłam gorące uściski :*:)

Waldi1
Waldi1
2026-01-07
ja przeczytałem i uwierzyłem ..Gratuluję ... pozdrawiam serdecznie ...


JoViSkA
2026-01-08
Dziękuję Waldi i ciepło pozdrawiam :)

maciejka
maciejka
2026-01-07
Dobra zima. Taneczna :⁠-⁠):⁠-⁠)


JoViSkA
2026-01-08
Rzeczywiście w tym roku wyjątkowo się rozszalała...:)
Dziękuję Maciejko i serdecznie pozdrawiam :))

Naja
Naja
2026-01-07
Bardzo podoba mi się wiersz. Uwagę przykuwają piękne metafory, bardzo plastyczne i poetyckie. Zima, w Twoim wierszu, jawi się niczym wyniosła i sroga "pani", przed którą kulą się onieśmieleni poddani.
Gratuluję wyróżnienia.
Pozdrawiam ciepło i serdecznie :-))


JoViSkA
2026-01-08
Bardzo mi miło, że wiersz się podoba :) Dziękuję Naju i serdecznie pozdrawiam :)

Izka1<sup>(*)</sup>
Izka1(*)
2026-01-07
W Twoim wierszu zima jest siłą dominującą i prawdziwą. Nasza teraźniejsza też jest prawdziwa,, taka jaka powinna być, też uczy pokory. Bardzo podobają mi się metafory („cisza skrzypi”, „skulone myśli”). Pozdrawiam zimowo, ale ciepło, JoViSiu🙂


JoViSkA
2026-01-07
Dziękuję Izo :) Bardzo mi miło :)
Pozdrawiam również bardzo ciepło :)

dziemar
dziemar
2026-01-07
Świetny wiersz i jakże adekwatny do aury. Zima i poezja w całej pełni. Pozdrowienia!


JoViSkA
2026-01-07
Dziękuję Dziemarku :))
Pozdrawiam serdecznie

Kornel Passer
Kornel Passer
2026-01-07
Przepraszam Ciebie, ale mam konkretne pytanie, wręcz techniczne. Czy przypis u góry z wymienieniem "wymogów" należy rozumieć w ten sposób, że były to konkretne wymogi postawione przez organizatorów konkursu i tylko wiersze spełniające te konkretne wymogi były dopuszczone? Będę wdzięczny za odpowiedź . Pozdrawiam:)


JoViSkA
2026-01-08
Od dziś będę publikować wiersze ze ściągą budowy tego konkretnego wiersza ale bez informacji o wyróżnieniach, żeby nikogo nie drażnić...

JoViSkA
2026-01-08
Kornelciu przecież ja nikogo nie pouczam, nikt nie musi czytać moich wierszy i stosować się do podpowiedzi z dopisków umieszczonych nad nimi...To są wskazówki, z których ktoś może skorzystać lub nie (jeśli chce)...nic na siłę...U nikogo również nie podważam umiejętności literackich i nie krytykuję, nie wywyższam się ani nie zadzieram nosa...więc dlaczego zaraz taka ostra reakcja z Twojej strony, nawet mi przez myśl nie przyszło aby Ciebie czy kogokolwiek urazić...znowu robisz niepotrzebny szum, jesteś bardzo wrażliwym Poetą, jak my wszyscy tutaj...ja też jestem wrażliwa i bardzo delikatna...wspierajmy się nawzajem bez sporów...przyjmijmy, że dopiski u góry piszę dla siebie, żeby pamiętać, bo mam sklerozę, a to są zwykłe ściągi i tyle :)

Kornel Passer
2026-01-07
Joviska, wybacz, ale prosiłem Ciebie o potwierdzenie konkretnej, nieprawdopodobnie brzmiącej dla mnie informacji, co zresztą uczyniłaś i za to Ci dziękuję, ale Ty pozwalasz sobie na jakieś "wyjaśnianie mi i przy okazji innym" jakiś oczywistych rzeczy, co odbieram jako nieuprzejmość. O ile mi wiadomo piszesz wiersze od kilku lat, więc nie zakładaj, że potrzebuje Twoich "wyjaśnień". Wiem, że teraz na własna zgubę zaserwuję Ci własne przechwałki, ale na tle Twoich jakoś ujdą. Więc powiem Ci, że ja piszę wiersze od lat kilkudziesięciu, a wieku nieco ponad dwudziestkę publikowałem wiersze w prasie literackiej i to tej pierwszoplanowej (Poezja, Wieź, Miesięcznik Literacki, Radar i innej), więc nie potrzebuje Twoich pouczeń. Twoja megalomania jest niebotyczna i zupełnie nieadekwatna może spróbuj coś z tym zrobić. Na marginesie, poezja nie polega na wykonywaniu zadania napisania wiersza na trzynaście linijek. Pozdrawiam:)

JoViSkA
2026-01-07
Wiesz Kornelu, pozwól, że Ci coś wyjaśnię i innym przy okazji...Tutaj na portalu TW jest spokojnie, płyną sobie wiersze przeróżne i nie ma spiny, zawsze ktoś oceni pod względem technicznym lub poruszy go treść...ale brakuje tu dyscypliny pod względem warsztatu, często czytając wiersze nie wiem do końca czy jest poprawny zapis w danej formie itd...bo omnibusem nie jestem...a ponieważ mam taką wewnętrzną potrzebę mieć pewność, że wiersz jest absolutnie poprawny postanowiłam poszukać miejsc, gdzie otrzymam tę wiedzę od najlepszych...Ja tu wierszy nie publikuję po to aby się pochwalić że zdobył jakieś miejsce lub został wyróżniony, ale po to aby pokazać naszym portalowym "przyjaciołom" wzory wierszy, które sama napisałam i zostały w jakiś sposób ocenione na podstawie podanych wymagań. Po pierwsze temat wiersza, ważna rzecz, bo jak nie wiesz o czym pisać, to nic nie napiszesz, a wena może przyjść albo nie...Po drugie wiersz czytają znawcy i robią głęboką analizę wiersza podając wskazówki żeby go ulepszyć zanim inni będą mogli na niego głosować...dzięki temu wyciągam naukę z każdego warsztatu, raz jest lepiej raz gorzej ale nabyta wiedza nie idzie w las...a przy okazji mogę podzielić się tą wiedzą tutaj z naszymi Poetami :)

JoViSkA
2026-01-07
Tak, zawsze podają konkretne wymogi ze szczegółami jakie powinien zawierać wiersz warsztatowy, to nie są konkursy, tylko warsztaty, które mają na celu uczyć i poznawać różne rodzaje form i gatunków, wiersze które nie spełniają wymogów nie są brane pod uwagę i pozostają bez oceny...poza warsztatami zdarzają się konkursy ale bardzo rzadko, natomiast można również publikować swoje własne wiersze poza warsztatem tak jak tutaj i liczyć na oceny czytelników...warsztaty prowadzą moderatorzy grupy, którzy moim skromnym zdaniem doskonale znają się na rzeczy i nie ma u nich taryfy ulgowej, każdy błąd lub uchybienie natychmiast zostają zauważone...Ja lubię warsztaty KPN, bo jest dużo rymowanych, w których czuję się jak ryba w wodzie, ale są też wolne, białe, nieregularne, sylabiczne itd...więc jest w czym wybierać...Są też inne grupy poetyckie w których warsztaty w ogóle nie obejmują rymowanych, tak więc jest w czym wybierać i można pod okiem znawców nabyć dużo cennych wskazówek :)

Elżbieta
Elżbieta
2026-01-07
Bardzo dobry wiersz! Gratuluję 🌹
Jestem dla Ciebie pełna podziwu, ja bym nie potrafiła napisać na zadany temat, z tyloma ograniczeniami i warunkami!
Wreszcie zima zaistniała nie tylko w wyobraźni poetóŵ, więc i tytuł, Twojego wiersza, zasługuje na brawa!
5/6
Ściskam, Uleńko i oby jak najszybciej do wiosny:))⭐️


JoViSkA
2026-01-07
Jeszcze kilka lat wstecz nie uwierzyłabym, że wrócę do malowania, a już na pewno śmiałabym się w głos, gdyby mi ktoś powiedział, że będę pisać wiersze...Z serca dziękuję Elżuniu...aby do wiosny kochana...Uściski i ciepłe pozdrowienia dla Ciebie :*:)

Migrena...1<sup>(*)</sup>
Migrena...1(*)
2026-01-07
gratuluję wyróżnienia!

Twoja zima nie tylko mrozi, ale przede wszystkim porusza.

najbardziej ujęła mnie ta „skrzypiąca cisza” i myśli szukające ciepła w minionym lecie .

to niezwykle czuły obraz ludzkiej natury w obliczu potęgi żywiołu.

stworzyłaś piekną, surową, a jednocześnie bardzo bliską sercu impresję.

pisz jak najwięcej !!!

najmilszego :)


JoViSkA
2026-01-07
Z serca dziękuję Migrenku...
Postaram się ile się da...w miarę możliwości :)))
Pozdrowionka!

klaks
klaks
2026-01-07
Piękny wiersz, tym bardziej że wolny, chyba lekko preferuję tę formę poezji :))
Pozdrawiam serdecznie Jovi :)


JoViSkA
2026-01-07
Mimo wielu rodzajów form i gatunków nadal najlepiej się bawię przy pisaniu rymowanych...Ale to rzecz gustu oczywiście...to nie przeszkadza mi absolutnie, żeby próbować swoich sił we wszystkich możliwych do ogarnięcia :)) Dziękuję Grażynko i ślę pozdrowienia :)

Krystek
Krystek
2026-01-07
Piękne, romantyczne obrazy
wyczarowałaś.
Serdecznie pozdrawiam
z radosnym uśmiechem:)


JoViSkA
2026-01-07
Ślicznie dziękuję Krysteczku i cieplutko pozdrawiam :)

Marek Żak
Marek Żak
2026-01-07
Zima zimą, a sam tytuł jest świetny:). Pozdrawiam serdecznie.


JoViSkA
2026-01-07
A tak mi się jakoś udało :))) Dziękuję Marku :)
Pozdrawiam cieplutko :)

Odyseusz62
Odyseusz62
2026-01-07
Ładnie połączyłaś wszystkie zimy atrybuty.
Pozdrawiam z gwiazdkami.


JoViSkA
2026-01-07
Dziękuję Odiś i również pozdrawiam :))

 M I F<sup>(*)</sup>
M I F(*)
2026-01-07
🌹
Bractwo zezwoliło mi na publikację tekstu


JoViSkA
2026-01-07
Fascynujące! I gdzie ten tekst?
🧐

LydiaDel
LydiaDel
2026-01-07
Czuje chłód zimy w Twoich wersach.
"jej mroźny oddech rozproszył kolory"i pozostawił tylko biel.
"skulone myśli" – naturalnie, z zimna. 6/5 Serdecznie pozdrawiam i gratuluję wyróżnienia.


JoViSkA
2026-01-07
Dziękuję Lideczko :) Ostatnio w wiadomościach tak się dużo mówi o "strasznej zimie" że aż mi się chce śmiać...ludzie zapomnieli, co to jest prawdziwa zima i robią wielkie halo, że w ogóle przyszła :))) Pozdrawiam ciepło i życzę udanej środy :)

sturecki
sturecki
2026-01-07
Zimno u Ciebie nie jest tłem tylko osobą – wchodzi, dmucha, zabiera barwy i każe światu stanąć jak wryty. Słyszę ten fajny zgrzyt ciszy i wiatr, co zagania sny, kiedy myśli chowają się w pamięci lata, a zima robi swój pokaz „z przytupem”.
Na to Twoje „przypomina niedowiarkom że jest prawdziwa” ja odpowiadam najprościej – no jasne, bo prawda szczypie w oczy właśnie wtedy, gdy biel przykryje wszystko i już nie ma gdzie udawać.
Dorysowany wers taki sobie, ale rozumiem, że nie był wymogiem warsztatów.
5/6


sturecki
2026-01-07
No to dobrze - jak nie szczypie, to znaczy, że nie lukier.

JoViSkA
2026-01-07
zapewniam, że prawdziwe i wcale nie szczypie w oczy :))

sturecki
2026-01-07
Ja się grafiki nie czepiam, a jak weny brak, to i kropka wystarczy.
Przychodzę ze słowami, bo one są tu najważniejsze.
Dzięki ... miłe to Twoje „bezcenne”.

JoViSkA
2026-01-07
hahah...nie czepiaj się grafiki, bo ona jest tylko dodatkiem i nie zawsze trafia w sedno, zdarza się, że zabraknie weny na nią tak zwyczajnie :))) Dziękuję za odwiedziny, które niezmiennie są dla mnie bezcenne i bardzo ważne :) Pozdrawiam ciepło Stasiu i życzę miłego dnia :)


Pokaż mniej

Jesteś Premium.
Dziękujemy!


X

Napisz powód zgłoszenia komentarza do moderacji

X

Napisz powód zgłoszenia wiersza do moderacji

 

x
Polityka plików cookies

Nasza strona korzysta z plików cookies. Używamy ich w celu poprawy jakości świadczonych przez nas usług. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Więcej informacji na temat wykorzystywanych przez nas informacji zapisywanych w plikach cookies znajdziesz w polityce plików cookies. Czytaj więcej.

Klauzula Informacyjna

Szanowni Użytkownicy

Od 25 maja 2018 roku w Unii Europejskiej obowiązuje nowa regulacja dotycząca ochrony danych osobowych – RODO, czyli Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

W praktyce Internauci otrzymują większą kontrolę nad swoimi danymi osobowymi.

O tym kto jest Administratorem Państwa danych osobowych, jak je przetwarzamy oraz chronimy można przeczytać klikając link umieszczony w dolnej części komunikatu lub po zamknięciu okienka link "Polityka Prywatności" widoczny zawsze na dole strony.

Dokument Polityka Prywatności stanowi integralny załącznik do Regulaminu.

Czytaj treść polityki prywatności